אני מסכים לכל שינוי במשחק הכדורגל שיוסיף בו עניין. המפתח לשינויים הוא לאפשר יותר גולים, ולשם כך עלינו לשחרר את ההתקפה ממגבלות מיושנות. ובהקשר הזה, המגבלה החשובה ביותר שיש להשתחרר ממנה היא "חוק הנבדל".
חוק זה נותן יתרון גדול להגנה ומונע שערים מרהיבים. למעשה, חוק זה מנחה את ההגנה לרוץ קדימה ולהשאיר שחקני התקפה קדמיים מנוטרלים בנבדל. שחקני הגנה מטבעם משחקים אחורה וחייבים להגן על שערם, ובמקום זאת אנו דוחפים אותם לעשות פעולות מנוגדות לטבע של החלק האחורי. השחקנים ההתקפיים נאלצים להתרחק משער היריבה כדי לקבל כדורים "חוקיים", ולא כאלו שהקוון יניף את הדגל לאחר שנמסרו.

1 צפייה בגלריה
הרגע השנוי במחלוקת
הרגע השנוי במחלוקת
נבדל
(צילום מסך)

האם המשחקים בענפי ספורט אחרים בהם אין חוק כזה פחות מעניינים? פחות מגוונים? לא ולא. יש הטוענים שכל שינוי בחוקת הכדורגל הוא גרוע, אבל האנשים המיושנים הללו שוכחים שבעברו של הענף חוק הנבדל קבע שצריך שני שחקנים שיפרידו בין השער לשחקן היריב, אחרת מדובר באופסייד, וחוק זה שונה לשחקן מפריד אחד בלבד. כעת הגיע הזמן לשינוי הבא – ביטול חוק הנבדל לחלוטין, בלי הקלות ובלי התאמות. אין לו יותר מקום בעולם הספורט.
שינוי נוסף והכרחי בכדורגל הוא חילופי שחקנים. משחק כדורגל הוא משחק ארוך. לא פעם אנו רואים שחקנים עייפים או פצועים שאי-אפשר להחליפם, מכיוון שהחוק מאפשר 3 או 5 חילופים. בכדורסל, מותר להחליף שחקנים בלי מגבלה וכך שומרים שכל השחקנים רצים בלי הפוגה. ההצעה היא להחיל את החוק הזה גם על כדורגל. כך יישמר קצב גבה של משחק עד לדקה האחרונה. כבר ביורו ראינו שיפור כשניתן היה לערוך חמישה שינויים, פלוס אחד בהארכה. ישנם עוד שיפורים הכרחיים במטרה להאיץ את קצב המשחק ולהקל על ההתקפה, אבל אלו החשובים ביותר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כ
פורסם לראשונה: 12:28, 12.07.21