בחצי העשור הקודם שלט בברצלונה הנשיא הידוע לשמצה ז׳וזפ מריה ברטומאו, שדירדר את המועדון לקשיים כלכליים, עם ירידה ביכולת המקצועית, החתמת מאמנים שלא מתאימים לרמה של הקבוצה והחתמת שחקנים לא מתאימים בחוזים שמנים שקשה להיפטר מהם. הדוגמה הכי טובה הוא סמואל אומטיטי, חתול בשק שנפצע לעתים קרובות ולפי החוזה הקודם היה אמור להרוויח 24 מיליון יורו (חידש אותו בשכר מופחת). וזה שחקן שלא הופיע כמעט בעונה האחרונה.
ב-2020 התפטרו חברי ההנהלה הקודמת ובראשם גם ברטומאו, מה שהוביל ליציאה לדרך חדשה במועדון עם ניצחונו של ז'ואן לאפורטה בבחירות לנשיאות וחזרתו לתפקיד בו החזיק בעבר. נראה שהוא עובד מצוין לשיקום ההריסות, שבראשן העזיבה של לאו מסי בקיץ שעבר: הוא מינה את אגדת המועדון צ׳אבי למאמן, ובחלון ההעברות הנוכחי יצא למסע רכש משמעותי, כשגולת הכותרת היא צירופו של הסקורר הפולני האדיר רוברט לבנדובסקי. את לבנדובסקי צריך להציג בכלל? ההעברה הנוצצת ביותר של חלון ההעברות. לאחר 8 עונות במינכן, בהן כבש 238 שערים ב-253 הופעות, לבנדובסקי קיבע את מעמדו כאחד החלוצים הטובים בכל הזמנים.

1 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(צילום: גטי אימג'ס)

מי עוד? השחקן הראשון שהוחתם הקיץ היה פרנק קסייה' שהגיע לאחר זכייה באליפות איטליה עם מילאן בעונה האחרונה ולמרות זאת בחר שלא להאריך חוזה בשורות הרוסונרי כדי להגיע לברצלונה. קסייה הגיע על תקן היורש המיועד של סרחיו בוסקטס בעמדת הקשר האחורי, ונראה כי הוא האדם הנכון לתפקיד. יש לו יכולת פיזית גבוהה והמון נחישות אותה הוא מפגין בהתנפלות על כל כדור. הוא עוזר לעבות עוד יותר את קו ההגנה, אבל מעבר לכך, יודע להניע כדור קדימה, יכולת שעוזרת להתחיל התקפות, הן מאורגנות והן מתפרצות. הוא גם מסוגל להצטרף להתקפה עצמה ואף לבשל ולהבקיע שערים.
לאחר מכן הגיע ראפיניה, אחרי שתי עונות בלידס בהן רשם 17 שערים בכל המסגרות. הפוטנציאל שלו שיכנע את ברצלונה לתת לו חוזה לחמש שנים ולשלם לאנגלים 55 מיליון ליש"ט. ראפיניה הראה בלידס יותר יכולת ביצועית מאשר נתונים, מה שיכול להשתנות בקבוצה דומיננטית. הוא מהיר ובעל זריזות רגליים באגף, מה שמצביע גם על דריבל טוב ושליטה בכדור. בנוסף לכך, לברזילאי ראיית משחק טובה - ראפיניה מצליח לייצר מצבים מהאגף על ידי מציאת שחקן פנוי בתוך הרחבה.
כדי להביא את בלם סביליה ז'ול קונדה ברצלונה הייתה צריכה לנצח את צ'לסי, שכבר סיכמה עם הצרפתי ועמדה להחתים אותו. קונדה ניחן בניתור טוב יחסית לשחקן בגובה של 1.78 מ', ובדומה לחברו החדש להגנה, אראוחו, הוא יודע להניע כדור קדימה, להצטרף להתקפה ולפעמים אף להבקיע. הצרפתי ניחן ביכולת תיקול טובה, ומפגין המון פיזיות. בלם נוסף שהצטרף הוא אנדראס כריסטנסן, שחקנה של נבחרת דנמרק, שהיה שייך לצ'לסי ב-8 העונות האחרונות. הבלם הדני נחשב למוסר מצוין, ומסוכן גם במצבים נייחים (1.87 מ').
ברצלונה עדיין לא יצאה מהמשבר הכלכלי, וצריכה למכור שחקנים כדי להתייצב ולרשום את כל השמות שהצטרפו, אבל לאפורטה עובד חזק מאוד בנושא, עם הלוואות ומכירת נכסים וזכויות שידור. הכל נועד כדי לראות את המועדון חוזר לפסגה כבר העונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.