קבלו שתי דוגמאות לספורטאיות אמיתיות בכחול־לבן. נתחיל בחנה קנייזבה-מיננקו. דוגמה לרעב. הישגיות. טירוף בלתי נגמר. אהבת הענף. רצון אדיר. אחת כזו שלא יודעת ויתור מהו. בקיצור, דוגמה ומופת לכל ספורטאי או אדם עם שאיפות.
הסיפור של חנה התחיל בגיל 14 בקייב, אוקראינה. היא התאמנה בריצה ובמקרה הגיעה לקפיצה משולשת. עכשיו שימו לב: באולימפיאדת לונדון (2012) היא סיימה רביעית, מרחק נגיעה ממדליה כשהיא מייצגת את המדינה בה גדלה.
2 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
חנה בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)
קצת קודם, במהלך אליפות העולם באתלטיקה ב-2012, הכירה את בעלה אנטולי. חודש לאחר המשחקים האולימפיים השניים התחתנו וחנה החלה לייצג את מדינת היהודים. זו שהיא כל כך חלמה להגיע אליה.
ב־2015 קטפה את מדליית הכסף באליפות העולם ועל הדרך קבעה בו שיא אישי וישראלי חדש.
2016 הייתה אחת השנים המוצלחות בקריירה שלה. כשהיא בשיא הכושר וסגנית אלופת אירופה, את אולימפיאדת ריו סיימה חמישית. שוב, מרחק יריקה ממדליה.
היום, כשהיא כבר בת 31, מיננקו באה לעבוד. כמו שרק היא יודעת. עם כל הלב והנשמה. אמנם לא יצאה עם מדליה, אך עם ידיעה שנתנה הכל. לא ויתרה לאורך כל הדרך ולמרות עשרות פציעות בדרך, סיימה במקום ה-6 והמכובד. והיא בהחלט יכולה להיות מרוצה - אחרי שהופיעה ב-3 אולימפיאדות שבכל אחת נתנה ה צ ג ה.
אז אם יש אתגר לפניכם ואין לכם כוח, רצון, חשק או סתם חם לכם תסתכלו על חנה ופשוט תעשו - תעשו חנה.
שירה ראשוני היא סיפור. סיפור ששוקל הרבה יותר מ-48 ק״ג. סיפור של כוח רצון ונחישות. כזה שלא תפגשו בכל יום. באולימפיאדת ריו 2016 שירה עלתה לקרב הראשון באובר מוטיבציה ובטעות נגעה, ספק נתקלה ברגל היריבה שלה - מה שהוביל לפסילתה מהתחרות.
2 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
כוח רצון. שירה ראשוני
(צילום: רויטרס)
ממעקב צמוד בשנים האחרונות אחרי שירה היה ברור שהיא באה לעבוד, בשקט ובלי לחשוב על הטראומה בריו. לשירה אין את היח״צ שיש לספורטאים בכירים ממנה בענף הג׳ודו, אין לה ספונסרים מיוחדים ולא תראו אותה משתתפת בתוכניות ריאליטי והשקות שונות. אבל יש לה את מה שאין לכולם וזה רעב. רעב גדול. כזה שהוכיח לכולם, ובמיוחד לעצמה, שהיא שייכת לרמה הכי גבוהה שיש.
אז אם יש לכם בבית ספורטאי מתחיל, ספורטאי במשבר או סתם בא לכם לקבל עידוד - תראו את שירה ותקבלו דוגמה לכך שעבודה קשה וטקטית בהחלט משתלמת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.