סיום המשחק בפנצ'ו ארנה בבודפשט. זום המצלמה התמקד בשניים. אלון חזן וערן זהבי. המאמן הלאומי קרא לכוכב הכי גדול של הכדורגל הישראלי, חיבק אותו ושוחח עמו. היה זה רגע אינטימי שטמן בתוכו כל כך הרבה שאלות. בתסריט האופטימלי, סגירת המעגל המושלמת של השניים. אך כאמור, כפי שכולנו כבר יודעים, חלומות לחוד ומציאות לחוד. הצילום מסכם את המוקדמות, ויש כמה שאלות ששאלתי את עצמי. הבולטת היא מי צריך לקחת את המושכות. ובכן, יש לי ארבעה מועמדים אופציונליים ביום שאחרי אנדורה, שינסו להוביל אותנו ליורו דרך פלייאוף ליגת האומות בחודש מרץ.
1. להמשיך עם הקיים - אני יודע שאצלנו במדינתנו הקטנה, ממליכים ומורידים אנשים במהירות, והכי נכון כביכול זה לפטר את המאמן הנוכחי לאחר שזה כשל הן מקצועית, אבל בעיקר חברתית, לאחר שניסה להתוות דרך שמלכתחילה לא עברה חלק בגרון של אף אחד. ייתכן כי זו הסיבה העיקרית שמראש הקמפיין נועד לכישלון. הנבחרת תחת חזן לא עשתה התקדמות מקצועית, בכל משחקי הקמפיין הלך לחבורה קשה, וזו בעיה חמורה. מצד שני, ראינו מאמן שלא פחד לתת את המושכות לשחקנים צעירים ועשה קמפיין לפני שנה בליגת האומות שבו סיימנו במקום הראשון.

1 צפייה בגלריה
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024 אלון חזן
ישראל רומניה מוקדמות יורו 2024 אלון חזן
אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)

2. הפיח חיים - היה זה קיץ פשוט חלומי עבור נבחרת הנוער בהובלת המאמן אופיר חיים. כבר שנים שלא התאהבנו כך בנבחרת כדורגל ובמאמן שלה כאחד. ראינו חבורה מאוחדת, מגובשת, שמשחקת כדורגל ישראלי בסגנון דרום אמריקאי, ולא מפסיקה להסב רגעי אושר עצומים עם מאמן מיוחד, לו יש סיפור חיים ייחודי שריגש מדינה שלמה. ברשימת הישגיו – מקום שני באליפות אירופה ומקום שלישי לראשונה בהופעה הראשונה בהיסטוריה במונדיאליטו. כמו חזן, גם חיים עובר מסלול דומה בהתאחדות. האם לא הכי טבעי שהוא זה שגם יחליף אותו כעת במשרה הכי חשובה בכדורגל הישראלי?
3. המועמד מספר אחת - זה לא סוד שהאיש המועדף על הכלל כמאמן הנבחרת, זה ברק בכר. מאמן הכוכב האדום בלגרד בהווה כבר שנים נחשב כיעד מספר אחת, אבל כבר הצהיר בזמנו שזה עדיין לא הזמן הנכון עבורו. כשאימן בישראל, הוא שלט ביד רמה בליגה ועשה קסמים עם קבוצותיו באירופה. להזכירכם: לקח 6 אליפויות עם שתי קבוצות שונות. הקיץ, בכר החליט לקחת את ההצלחה שלו לאירופה לחוזה לשנתיים באלופת סרביה. לאחר קיץ משכנע מאוד, בימים אלו המאמן הישראלי וצוותו עוברים תקופה קשה בכל הזירות. נראה שהקסם שעבד בחיפה ובבאר שבע פשוט לא עובד בסרביה. ההנהלה עדיין מאמינה בו, אבל האוהדים לא. כאן בישראל, בהתאחדות יקבלו אותו כמו מלך. אם וכאשר יתמנה ויצליח להעפיל דרך ליגת האומות ויעשה קמפיין חלומי יחד עם הנבחרת ביורו, הדלתות לאימון בליגה בכירה ייפתחו עבורו מחדש.
4. לרעות בשדות זרים - כולנו זוכרים את התקופה האוסטרית שהייתה כאן בארץ. הנבחרת שיחקה כדורגל נהדר, ערן זהבי נולד מחדש בנבחרת והתקפית היינו פשוט מצוינים. בתקופתם רשמנו ניצחון נהדר על נבחרת אוסטריה, ניצחנו את סלובקיה 2:3 בחוץ וכמעט העפלנו ליורו 2020. עם זאת, לצד ההתקפה הפורייה באותה העת, גם איתם הנבחרת לא עשתה התקדמות וסיימנו בבתים במקום הרביעי. מן הרגע הראשון המינוי של וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג התקבל מוזר ולא הייתה סבלנות להמשכיות לעבר קמפיין נוסף. למה שזה יעבוד הפעם?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.