לא מעט דיווחים, שמועות ומה לא נאמרו ונכתבו בנוגע למצבו של גדול נהגי הפורמולה 1 בכל הזמנים, מיכאל שומאכר, שנפצע בצורה קשה מאוד בתאונת סקי בצרפת לפני עשור בדיוק, בדצמבר 2013.
מה שכן יודעים זה ששומאכר היה במצב אנוש אחרי שסבל מפגיעת ראש בתאונה, והיה בתרדמת במשך שבעה חודשים בבית חולים בגרנובל, צרפת. להפתעת הרופאים הוא קם מהתרדמת ואף השתחרר מהמוסד הרפואי לשיקום בקליניקה מיוחדת בלוזאן, שווייץ, כמה עשרות קילומטרים בלבד מבית המשפחה על גדות אגם ז'נבה. בספטמבר 2014 עזב שומאכר את הקליניקה ועבר לביתו.
3 צפייה בגלריה
מיכאל שומאכר
מיכאל שומאכר
מיכאל שומאכר
(צילום: EPA)
מאותו רגע משפחתו של שומאכר, ובעיקר אשתו קורינה, עשו ועושים הכל כדי להגן על פרטיותו. מי שמעדכן מדי פעם את הציבור הוא חברו הקרוב, ז'אן טוד, הבוס לשעבר של פרארי, שעבד עם שומאכר במהלך חמש מתוך שבע הזכיות שלו באליפות הפורמולה 1, בין השנים 2000 ל-2004.
טוד סיפר בעבר כי צפה יחד עם שומאכר במרוצי פורמולה 1 כשביקר אותו לאחר הפציעה הקשה. והשבוע, בראיון שנתן לעיתון הצרפתי ל'אקיפ, אמר טוד כי "מיכאל כאן, אז אני לא מתגעגע אליו. הוא פשוט לא אותו מיכאל שהיה. הוא שונה, אבל מטופל בצורה נהדרת על ידי אשתו והילדים, שמגינים עליו".
3 צפייה בגלריה
קורינה שומאכר
קורינה שומאכר
קורינה שומאכר
(צילום: getty images)
עוד אמר חברו הקרוב: "החיים שלו שונים עכשיו, ויש לי את הזכות לחלוק איתו רגעים. למרבה הצער הגורל היכה בו לפני עשר שנים. הוא כבר לא אותו המיכאל שהכרנו בפורמולה 1".
כמו כן, סדרה דוקומנטרית חדשה בשם "להיות מיכאל שומאכר" עלתה השבוע בטלוויזיה הגרמנית. בסדרה מופיעים, בין השאר, בנו מיק שומאכר, וגם לואיס המילטון ופרננדו אלונסו, שהעריצו וגדלו עליו, ובמשך השנים זכו בעצמם באליפויות פורמולה 1. המילטון אף השווה את שיא הזכיות באליפויות של שומאכר, ושבר את שיא הניצחונות שלו.
3 צפייה בגלריה
מיק שומאכר
מיק שומאכר
מיק שומאכר
(צילום: AP)
אשתו של שומאכר, קורינה, ובנו מיק, שהיה עד לא מזמן נהג בפורמולה 1 בקבוצת האס, אבל איבד את הכיסא שלו וכעת הוא נהג מחליף במרצדס, דיברו על מצבו של מיכאל בסדרת דוקו אחרת ששודרה עליו בנטפליקס לפני שנתיים, ובה סיפרו קצת יותר פרטים: "אנחנו גרים ביחד בבית, מטפלים בו ועושים הכל כדי שמצבו ישתפר, ושיהיה לנו נוח. אנחנו פשוט רוצים שירגיש את המשפחה שלנו, את הקשר שלנו, ולא משנה מה, נעשה הכל בשבילו. חשוב לנו מאוד שהוא יוכל להמשיך וליהנות מהחיים הפרטיים שלו עד כמה שאפשר. מיכאל תמיד הגן עלנו, ועכשיו אנחנו מגנים עליו".
עורך הדין של המשפחה, פליס דאם, סיפר לפני חודשיים מדוע הציבור מעולם לא עודכן באופן רשמי על מצבו של שומאכר, כשהתראיין לתקשורת הגרמנית. "רצינו לשמור על הפרטיות שלו. שקלנו אם לפרסם דוח רשמי, אבל הבנו שזה לא יהיה הסוף ותמיד נצטרך לעדכן על מצבו, והמשפחה לא רצתה בכך", אמר דאם.