לחביצ'ה קבראצחליה, הגיאורגי הצעיר של נאפולי, אין את השם הקליט ביותר בעולם הכדורגל, אולי זו הסיבה שאוהדי הקבוצה שמחבקים אותו מקרוב העונה מכנים אותו בשם "קבארה" ואפילו יותר מכך - "קבראדונה", על שם האליל המיתולוגי שלהם. זה כבר אמור לסקרן את כולנו לגבי הכישרון הטמון ברגליו של הגיאורגי המסתורי הזה.
"קבארה" עבר לנאפולי האיטלקית בקיץ האחרון מדינמו באטומי הצנועה אשר בליגה הגיאורגית, ומיד החל למשוך אליו תשומת לב רבה - ובצדק. לא מעט גבות הורמו כשקבוצת הצמרת האיטלקית שילמה 10 מיליון אירו על ילד בן 21 שמעטים שמעו עליו. הרי לנפוליטנים יש חלום אחד – זכייה בליגה האיטלקית, הישג אותו הם לא הצליחו לשחזר מאז 1990. השחקן האחרון שהצליח להביא את התואר הנכסף היה לא פחות מאשר דייגו מראדונה האחד והיחיד. מה סיכוי שילד אנונימי מגיאורגיה ייכנס לנעליים הענקיות האלו ויהיה המושיע של נאפולי? ובכן – לא רע כל כך.

1 צפייה בגלריה
קברצחליה חוגג
קברצחליה חוגג
קבראצחליה חוגג
(צילום: AFP)
למרות גילו הצעיר, קבארה ניחן בתעוזה ואומץ יוצאי דופן, ונראה שאין בו טיפת פחד כשהוא מסתער על שחקני ההגנה היריבה פעם אחר פעם. בניגוד לרוב המוחלט של הכדורגלנים, הגיאורגי שולט במידה שווה גם ברגלו הימנית וגם בשמאלית, איכות נדירה ביותר בעולם הכדורגל, וכך בעוד שתנועתם של רוב השחקנים צפויה מאוד, איכותיים ככל שיהיו (יספר לכם על זה רבות אריין רובן), קבארה יכול לפנות לכל כיוון ולעשות ככל העולה על רוחו. תכונה זו מאפשרת לו לשחק גם בכנף ימין וגם בכנף שמאל. הוא מהיר, חזק מאוד ויחסית גבוה לקיצוני (1.83 מ'), כך שהוא מהווה איום גם מהאוויר.
בליגת האלופות הוא עומד על 2 שערים ו-3 בישולים ב-5 משחקים, כולל בישול ב-1:4 על ליברפול בו התעלל ללא הרף בהגנת האנגלים. בליגה האיטלקית הוא כבר עם 6 שערים ו-7 בישולים ב-13 משחקים' ונראה שאולי הפעם נאפולי סוף סוף תשבור את הבצורת - למרות שהפסידה לראשונה עונה לאינטר עם החזרה מפגרת המונדיאל.
שווי השוק של קבארה זינק מ-15 מיליון אירו במאי 2022 ל-60 מיליון אירו בדצמבר 2022, וכנראה שהמספר הזה עוד יטפס ככל שהעונה תתקדם. הוא אמר לא פעם שהחלום שלו הוא לשחק בריאל מדריד, אך נשיאה של נאפולי ידוע כאחד שמסרב לשחרר את כוכביו גם בשביל סכומים מפלצתיים. קבוצה שתרצה לזכות בשרותיו תצטרך להכניס את היד עמוק מאוד לכיס.
ואתם? אולי בפעם הבאה שאתם מחפשים משחק טוב לצפות בו, תצפו בנאפולי, ותראו בעצמכם למה הנפוליטנים קוראים לו קבראדונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.