"מייקל ג'ורדן? אין מצב שהוא היה יכול לעצור אותי" (אנתוני אדוארדס, 2023)
יש משהו באנתוני אדוארדס, הכוכב בן ה-22 של מינסוטה טימברוולבס. אלה גם הדאנקים שבהם הוא קופץ חסר משקל מחוץ לתקרת האולם, מוציא לשון לחוקי הגרוויטציה, חוזר בדאנק שמעניש את הטבעת כאילו שהיא עשתה לו משהו רע והופך את ג'ון קולינס מיוטה לרקע לפוסטר. זו גם הקליעה מחצי מרחק, וההתחייבות להישאר במינסוטה כשכולם רוצים לשחק בשוק גדול ואיזה דרים-טים מסביבם או הקליפים ביוטיוב עם דקות של רגעי השיא שלו. בהגנה. השילוב הלא הוגן בין אתלטיות, שרירים, ניתור, יכולת להישאר עוד כמה שניות אלסטיות בעבר, כישרון, אסתטיקה.
4 צפייה בגלריה
אדוארדס
אדוארדס
כשהכדור מגיע אליו, אתה מרגיש חשמל סטטי. אדוארדס
(צילום: AP Photo/AJ Mast)
יש משהו באנתוני אדוארדס. כשהכדור מגיע אליו, אתה מרגיש חשמל סטטי. משהו הולך לקרות. משהו שעוד לא ראית. משהו שאדוארדס לא עשה מעולם והוא יעשה עכשיו, קצת כדי לאתגר את עצמו. בכל פעם שאדוארדס מקבל את הכדור, אתה מרגיש רוח קטנה במורד הגב ופרפרים בשיפולי הבטן. ציפייה אופטימית אני קורא לזה. במשחק בינואר 2020 נגד פורטלנד הוא היה אמור לא לשחק עקב פציעה טורדנית ברגל. הוא שיחק וקלע 40 נקודות, ואחריהן אמר במסיבת העיתונאים כי הוא מרגיש כמו "ישו השחור".
אבל יש משהו אחר באנתוני אדוארדס. בצורה שבה הוא משחק כדורסל, או מתראיין לשדרנית הקווים לאחר המשחק או משתתף בפודקאסט או מוכר עוד מוצר מקשת המוצרים שאותם הוא מפרסם. הוא יהיר. אבל הוא יהיר במובן הטוב של המילה. באנגלית אומרים שיש לו SWAGGER. הוא לא שחצן, והיהירות שלו, בניגוד להרבה אנשים, לא באה כדי לכסות חוסר ביטחון מהותי. היהירות של אדוארדס היא יהירות של בן אדם שבטוח, משוכנע ביכולות שלו, שמאמין בעצמו יותר מכל אחד אחר, שמודע בדיוק מה עומד בפניו.
4 צפייה בגלריה
אדוארדס
אדוארדס
יהיר במובן הטוב של המילה. אדוארדס
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
"מה אני רוצה להיות?" הוא חזר על שאלת המראיין ב-2020, השנה שבה נכנס לליגה, "אני רק רוצה להיות הכי טוב שאני יכול להיות. אין לי מושג מה זה אומר".
השנה, בשנה הרביעית שלו בליגה, אדוארדס ועולם הכדורסל מתחילים לגלות טפח ועוד טפח מהפוטנציאל.

אתלט שנהפך לכדורסלן

"עכשיו כשהדלתות נפתחות בפניך, אתה יכול לפגוש את מי שאתה רוצה" "אני יודע" "אז את מי אתה רוצה לפגוש?" "אף אחד" (אדוארדס בפודקאסט, 2020)
אין עוד הרבה שחקנים כמו אדוארדס בליגה. יש את החברים שלו בטופ, אבל יש עוד חבורה של שחקנים כישרוניים כמעט כמוהו שמנפחים את הסטטיסטיקות שלהם בכדורסל לא יעיל בקבוצות שמתחרות ביניהן מי תגיע למקום הכי טוב בדראפט הבא. השיפור של אדוארדס בשנתיים האחרונות הוא מטאורי: הוא נבחר לאולסטאר בשנתיים האחרונות (בשנה שעברה כמחליף לשחקן פצוע), אדידס הוציאה נעל על שמו, צוות של נטפליקס מלווה אותו לכל חור. הוא חתם על חוזה לחמש שנים על סך 260 מיליון דולר. יותר ויותר אנשים מזהים אותו, מבקשים ממנו חתימה, רוצים חלק ממנו. השנה הוא מוביל את מינסוטה למאבק משולש בצמרת המערב נגד האלופה דנבר ואוקלהומה. ואת זה הוא עושה בשנה שבה הוא משפר את ממוצע הקליעות שלו, את אחוזי הקליעה מהשדה ואת מספר האסיסטים. אדוארדס ניקה מעליו מספר קילוגרמים, הוריד את אחוזי השומן ומחק כל תו של כדורסל לא יעיל שהיה לו. לראות את אדוארדס משחק זה לראות פוטנציאל שמממש את עצמו, גולם שהופך לפרפר, אתלט שנהפך לכדורסלן, אחד שמבין שאם הוא רוצה להיות מצוין באופן עקבי, הוא חייב להוסיף עוד שכבות על הכוח והאתלטיות שלו.
4 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
אדוארדס באמת קצת מזכיר אותו? ג'ורדן
(צילום: GettyImages)
הוא נולד בג'ורג'יה, מדינה של פוטבול, ועד גיל 12, לדבריו, היה "הראנינגבק הכי טוב בעולם". בגיל 14, תוך שמונה חודשים, מתו מסרטן שתי הנשים שגידלו אותו: איווט ושירלי, אמו וסבתו. אחיו אנטואן (21) ואחותו אנטואנט (18) קיבלו עליו משמורת חוקית וגידלו אותו.
הוא הפנה גב לפוטבול והלך לשחק כדורסל. "ביום הראשון שלו באימון בתיכון, הוא אמר לי שאם הוא ילמד לקלוע, לא יהיה אף אחד שיוכל לעצור אותו", סיפר ג'סטין הולנד שאימן אותו בתיכון, "ילד עם מבנה גוף מעולה, 1.88, חזק, אתלטי, אבל שחקן כדורסל בינוני במקרה הטוב, אחד שלא מסוגל לשים את הכדור בסל, אפילו אם הסל היה בגודל של אוקיינוס". שנתיים לאחר מכן, אחרי שבעה אימונים בשבוע, חמש שעות ביום, הולנד אמר על אדוארדס, שהוא יכול להיות מיוחד. כמה מיוחד? "מיוחד בסגנון לברון ג'יימס".
ההשוואות לג'ורדן לא איחרו להגיע. שחקן שמגיע מקולג' דרומי (ג'ורג'יה) לקבוצה במיד-ווסט ומתחיל לכתוב את ההיסטוריה שלה. סט תכונות דומה: קילר, מניאק של ניצחונות ודומיננטיות, מנהיגות, יכולת על המגרש, קליעה, ניתור, אתלטיות, חן, משיכה לבלאק-ג'ק ושנאה עוד יותר עצומה להפסדים. אישיות מנצחת עם קריצת עין. "מי זה אלכס רודריגז", הוא ענה כשנשאל על הבוס החדש שלו. "אתה יכול ללמד אותי את השפה שלכם?" הוא שאל כתב אירי בראיון. הוא מפוצץ בשארם ואפיל גלובלי.
עד שניקולה יוקיץ' יחליט אחרת, אדוארדס הוא לא השחקן הכי טוב בליגה, אבל ליוקיץ' לא אכפת מהסביב. הליגה צריכה פנים חדשות, בעיקר על רקע הפרישה הקרבה של לברון וסטף קרי. אדוארדס הוא המועמד מספר אחד לתפקיד כרגע. בדרך כלל שחקנים שהושוו לג'ורדן, התפרקו תחת משא הציפיות. לאדוארדס זה לא מזיז. אולי זה בגלל שאדוארדס הוא הראשון שמושווה אליו מהעידן הזה, הוא היה תינוק כשג'ורדן פרש.

מסתבך מבלי להישרט

כל מי שמסתכל עליו רק בהתקפה (שחקנים אחרי הדאנק שלו על קולינס מרחו את כפות הידיים שלהם על ראשם בהבעת תדהמה כאילו שנקלעו לזירת פשע קטלנית במיוחד), מפסיד את אדוארדס בהגנה, אולי שחקן ההגנה הטוב ביותר בהגנה הכי טובה בליגה. ג'ארן ג'קסון מממפיס קלע 29 נקודות וצבר 12 ריבאונדים נגד מינסוטה ב-31 דקות משחק. אדוארדס, שמונה קילו ו-13 סנטימטר פחות מג'קסון, ביקש שיעזבו לו את הבחור. ג'קסון קלע ארבע נקודות וצבר ריבאונד אחד עד סוף המשחק.
לאדוארדס יש גם צד בעייתי: הוא נקנס על אמירות הומופוביות, נקנס על התבטאויות כלפי שופטים, ועלה לכותרת לאחר חילופי דברים שלו עם דוגמנית אינסטגרם בשם פייג' ג'ורדיי, שבהם ביקש ממנה להפיל את עוברה תמורת 100 אלף דולר.
4 צפייה בגלריה
אדוארדס
אדוארדס
יש לו גם צד בעייתי. אדוארדס
(צילום: David Berding / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
אדוארדס יצא מהתקריות הללו בלי שריטה בתדמית. הוא לא מזיע. כל דבר קשה נראה אצלו כרוטינה. הוא בתהליך לימוד מתמיד. הוא ילמד גם להתנהג, בדיוק כמו שהוא למד לקרוא את המשחק, להאט אותו. הוא מסתת העונה את השם שלו, אבל יודע שדלתות ההיסטוריה נפתחות רק באפריל. "זה מטורף", הוא הגיב אחרי שראה הטבעה שלו בהילוך חוזר על המסך הענק. יש משהו מטורף באנתוני אדוארדס, רק שאנחנו עדיין לא יודעים מה זה אומר.
יש תמונה מ-2021 שמסתובבת ברשתות: חצי ראש של אדוארדס, חצי ראש של ג'ורדן. הדמיון מפחיד. "יש לנו סט תכונות דומה", אמר עליו ג'ורדן. "אני אפילו לא קרוב לזה. הוא הגדול בכל הזמנים, תפסיקו עם ההשוואות האלו", ענה אדוארדס לשאלת כתבים, "למרות שאתם לא ממש טועים".
פורסם לראשונה: 01:30, 27.03.24