ההצלחות לא נפלו עלינו משמיים, מישהו עבד קשה בשביל שהצעירים שלנו ייראו כמו קבוצת כדורגל. הבסיס: חשיבה על בנייה מלמטה, מהיסודות, מהגילים הצעירים. מדהים לחשוב על כך, אבל עד העשור האחרון לא נעשתה עבודה גדולה בתחום, ברמה הלאומית. כלומר, היו נבחרות צעירות, היו מאמנים. אבל כל מי שעבר אי פעם בנבחרות הצעירות ראה בכך מקפצה לתפקיד יותר אטרקטיבי. כל זה השתנה בעשור האחרון, ובמיוחד בחמש השנים האחרונות. הקרדיט מגיע לאורן חסון, יו"ר ההתאחדות לשעבר, שהתייצב בראש המערכת ועשה עבודה יותר טובה ממה שנהוג לייחס לו, כי אצלנו ממהרים לערוף ראשים וממעטים לפרגן גם כשמגיע.
חסון הגיע מעולם העסקים למינהלת ב־2014 ועמד בראשה עד 2017. ב־2019 מונה ליו"ר ההתאחדות והיה אחראי להבאתם של וילי רוטנשטיינר, אנדי הרצוג ויילה חוס. חסון סיים את הקדנציה שלו בדצמבר 2022 והוחלף ע"י שינו זוארץ, שבעיני לפחות מייצג את דור העסקנים הקודם.
1 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר וחסון
רוטנשטיינר וחסון
רוטנשטיינר וחסון
(צילום: ראובן שוורץ ורויטרס)
כרגע אנחנו קוצרים את פירות התקופה של "הזרים", ששינו מהיסוד את הכדורגל שלנו ולצערי לא הצליחו להשתלב בנוף הישראלי. אני לא מומחה לכדורגל ולא עקבתי אחרי השגרה והאימונים שהם העבירו. אבל אי אפשר להתעלם מהשפעתם על גל ההישגים הנוכחי של הנבחרות הצעירות. לכולם ידוע וברור שהדור הנוכחי לא יותר מוכשר מדורות קודמים, אז מה בכל זאת השתנה? מאמנים צעירים שלא נחשבו לאריות התחום הגיעו והשתלבו במערכת של וילי.
בואו נהיה ישרים עם עצמנו, עד לפני חודש, מי בכלל ספר את אופיר חיים, בוני גינצבורג וגיא לוזון? אבל הם חתומים על החלטות מקצועיות בצורה יוצאת דופן ולא תמיד פופולריות (לדוגמה, ההחלטה לשלוח הביתה כוכבים מהנוער להתאמן עם הצעירה לפני המשחק על המקום ה־3 במונדיאליטו).
יש נקודה נוספת. גם במכבי תל אביב נעשה חריש עמוק על מהותה של קבוצת כדורגל ובפרט בקבוצות הגילים. זה לא מקרי ש"השוער הטוב בעולם לגילו" דניאל פרץ בא ממועדון שגילה גם את דניאל (הראשון) טננבאום, שוער עילוי נוסף. ובצדו השני של המגרש, היהלום שבכתר, אוסקר גלוך. אם כל השאר יעשו את מלאכתם, אחד ינעל את השער ויחפה על כל הטעויות שעשו ויעשו חבריו לחולייה האחורית, ומקדימה יש את מי שיידע לעקוץ גם נבחרות עדיפות על הנייר.
ואם בודקים, גם במכבי יש והיה צוות זר, נטע זר בתרבות הכדורגל שלנו. אז תפסיקו להתפלא למה מיץ' מתעקש על צוותים זרים. ג'ורדי קרויף וטון קאנן הניחו את היסודות הנכונים בקבוצות הצעירות של מכבי, אבל הגיבורים שלי הם חסון וגולדהאר. האנשים שידעו להמר על הסוסים הנכונים. כי מומחים לאימון צעירים מסתובבים בכל העולם ומחפשים תעסוקה. ומחר יבוא מומחה חדש ויעשה מה שצריך. רק צריך לאתר אותם.
מיץ' הוא איש יקר. הוא לא בא לקחת כמה אליפויות ולהמשיך הלאה. הוא בא לחנך דור שלם, ולא מדובר בדור של שחקני כדורגל, אלא דור של ישראלים. הלוואי שנלמד ממנו. בינתיים הזרעים נזרעו ומתחילים לראות את התוצאות. מקוה שעם האוכל יבוא התיאבון ומועדונים מובילים יאמצו את הסטנדרט החדש. לדעתי, אין דרך חזרה. בהצלחה לכולנו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.