את העונה האחרונה של בני-סכנין אפשר לחלק לשניים, מקצועית ותדמיתית. בעוד על המגרש הקבוצה רשמה הצלחה כשסיימה שישית בפלייאוף העליון, אקורד הסיום היה צורם במיוחד. בסופו של דבר, מה שיזכרו מ-2021/22 זה את אחד הביזיונות הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי: ביטול משחק ההכתרה של מכבי חיפה במושבה, לאחר שסכנין לא הצליחה לגייס מספיק סדרנים.
במועדון הבכיר במגזר אף פעם לא משעמם, בטח כשהיו"ר שלו הוא מוחמד אבו-יונס, אדם שלא מחשבן לאף אחד ומדבר מהבטן – גם אם חלק לא אוהבים את מה שיש לו להגיד.
5 צפייה בגלריה
אבו יונס
אבו יונס
לא מחשבן לאף אחד. אבו יונס
(צילום: גיל נחושתן)
בראיון מיוחד ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet לקראת פתיחת העונה הוא מתייחס לסערות האחרונות, כולל סאגת המאמן, מסמן מטרות ומחלק עצות למונס דאבור. ויש לאבו-יונס הרבה על הלב.
מרוצה מהעונה האחרונה? "האמנתי מההתחלה שנהיה למעלה. היה לנו סגל מנוסה, כיוונו למקום הרביעי, לא רק לפלייאוף העליון, וזו המטרה בעונה הבאה. אני רוצה להיות בצמרת ולא לדשדש במקומות 10-14".
5 צפייה בגלריה
אבו יונס
אבו יונס
יש לו הרבה על הלב. אבו יונס
(צילום: גיל נחושתן)
בירם כיאל החזיק אתכם. "בירם הוא לא רק שחקן גדול, אלא גם מנהיג, לידר. שידרג את הצעירים, הם חיקו אותו".

"כולם רוצים להגיע לסכנין"

אחת הביקורות שמופנות אל אבו-יונס היא היד הקלה על ההדק בכל הקשור למאמנים. שרון מימר סיים את תפקידו כשהקבוצה רצה בצמרת, וגם ההחלטה להמשיך עם חיים סילבס רק לאחר שהמו"מ עם המועמדים האחרים לא צלח, לא הוסיפה כבוד למועדון.
"יש לי חדשות בשבילך", מעיר היו"ר וטוען: "שרון מימר התפטר, לא אני פיטרתי אותו. אני כועס עליו. לא עושים צעד כזה בזמן שהקבוצה בדרייב. אתה מאמן, לא רועה צאן עם ארבע עיזים שמשאיר אותן למישהו אחר. לא עוזבים בלי סיבה מוצדקת".
שרון מימר על טענות אבו-יונס כלפיו: "מעדיף לא להגיב".
5 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
מימר. אבו-יונס: "לא אני פיטרתי אותו"
(צילום: עוז מועלם)
סילבס הוביל אתכם לפלייאוף עליון, מרחק נגיעה מאירופה, ובחרת לנהל מו"מ עם מאמנים אחרים. למה? "אמרתי מראש שאדון בסוגיית המאמן רק בסיום הליגה. ההסכם עם סילבס היה עד סוף העונה, הוא ניהל מו"מ עם קבוצות אחרות ואני לא כועס עליו. לא הייתה לי התחייבות אליו".
אז למה החלטת להמשיך איתו? "היו לי אופציות. יש הרבה מאמנים שיושבים בבית וכולם רוצים להגיע לסכנין. בעבר היה קשה להביא הנה שחקנים ומאמנים. אנחנו לא נופלים מאף מועדון. בסוף ראיתי שחיים עשה עבודה טובה והחלטתי להמשיך איתו".
חושב שהוא פגוע ממך? "גם אני פגוע, אז מה? מתחבקים ופותחים דף חדש. כל מה שהיה מת, מסתכלים קדימה".
5 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
"לא רק שחקן גדול, אלא גם מנהיג". כיאל
(צילום: עוז מועלם)
החתמתם כמה זרים מעניינים עם רזומה מרשים באירופה. הצהרת כוונות? "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ליפול עם הזרים – בוחנים במשך כמה שבועות ומתייעצים. הבאנו שחקנים שישדרגו אותנו, איתם השמיים הם הגבול".
שוקלים להחזיר את אוסמה חלאיילה? "יש לנו הרבה כבוד לשחקנים שגדלו במועדון, ומי שרוצה לחזור נקבל אותו בזרועות פתוחות. אוסמה לא קיבל הזדמנויות במכבי ת"א, אם יחליט לעזוב נהיה האופציה הראשונה עבורו".

"החליטו שלא נהיה באירופה"

אבו-יונס לא מסכים לקחת אחריות מלאה למחדל במושבה. הוא טוען שהנפגעת העיקרית מכל הסיפור היא בכלל הקבוצה שלו, לאו דווקא בגלל הקנס שספגה, 250 אלף שקל, ומרגיש שסכנין נרדפת על ידי המינהלת וההתאחדות. "לא מסכים שיצאנו בזול", הוא מדגיש. "מי שביטל את המשחק מנע מאיתנו להגיע לאירופה. החלטה לא ספורטיבית, והיו עוד כאלה במהלך העונה. מול באר-שבע רצו לסגור לנו אצטדיון בגלל לדים. כמה פעמים בוטלו משחקים בליגת העל? על 30 מאבטחים מבטלים משחק? הזוי. זה רק בגלל שאנחנו סכנין, אם זו הייתה קבוצה אחרת לא היו מבטלים".
"האמנתי מההתחלה שנהיה למעלה. היה לנו סגל מנוסה, כיוונו למקום הרביעי, לא רק לפלייאוף העליון, וזו המטרה בעונה הבאה. אני רוצה להיות בצמרת ולא לדשדש במקומות 10-14"
אבו-יונס ממשיך ותוקף: "החליטו שלא נהיה באירופה. לסגור אצטדיון ל-50 יום אחרי המשחק מול בית"ר ירושלים? אלה דברים שעושים רק לסכנין. דוחא הוא לא אצטדיון חדש, לא עשינו בו שום שינוי, למה פתאום סוגרים יציע של 2,500 מקומות? הייתה יד מכוונת לפגוע בנו".

"זהבי יוסיף צבע"

מי רצה לפגוע בכם? "המבין יבין. אם לא מאבטחים היו מוצאים סיבה אחרת, חיפשו סיבה למסיבה. אני מסתובב במגרשים, הסדרנים נשארים בחוץ בידיעת המשטרה. אני יודע לקרוא בין השורות, יודע מי החליט ומהי הכוונה".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"חזרה מבורכת". זהבי
(צילום: יובל חן)
באמת חושב שעושים לכם דווקא כי אתם קבוצה מהמגזר? "במאה אחוז, אין לי צל של ספק שזה כי אנחנו קבוצה ערבית. אתה הרי יודע שאם אלו היו חדרה או נתניה, לא היו מבטלים את המשחק. חיפה הבטיחה אליפות, באה לחגוג ו-95 אחוז מהכרטיסים נמכרו לאוהדים שלה. איזו רגישות? מה הסיפורים האלה?"
חלק גדול מאוהדי נבחרת ישראל לא מוכנים לסלוח למונס דאבור על הפוסט שכתב לפני מבצע שומר החומות. אבו-יונס סבור שאסור לחלוץ להיכנע לשריקות הבוז מהקהל ולהתעלם מרעשי הרקע: "מייעץ לו להיות אילם, חירש, ולא להקשיב לאף אחד. ככה מתנהגים מקצוענים".
מה דעתך על החזרה של זהבי? "חזרה מבורכת, זהבי מביא איתו הרבה ידע, צבע ועניין לליגה. הוא מחזיר למכבי ת"א שנתיים על כך שהוציאה אותו לקריירה בחו"ל".