כשנה לפני המשחקים האולימפיים בצרפת, שרון קנטור סיימה היום (ראשון) במקום הראשון בתחרות הקדם אולימפית ובכך זכתה במדלית זהב יוקרתית בסימולציה שנערבה באתר השייט האולימפי במארסיי.
קנטור הבטיחה את מקומה על הפודיום בתחרות במארסיי עוד לפני שיוטי המדליות, משום שסיימה את שלב המוקדמות במקום הראשון אחרי קאמבק גדול אמש.
4 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
זכתה בזהב. קנטור
(צילום: world sailing)
4 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
קנטור בפעולה
(צילום: iq foil class)
במהלך שיוט הגמר, בו מתחרים על צבע המדליה, קנטור התמודדה מול אמה ווילסון, הבריטית שזכתה במדליית הארד האולימפית בטוקיו 2020, ושרה וונקס ההולנדית. קנטור הובילה עליהן ברוב שלבי שיוט הגמר וניצחה אותו. קנטור ייצגה את ישראל מאחר ובמאי האחרון סיימה במקום השני באליפות אירופה.
"אין יותר מתוק מזה", אמרה קנטור בחיוך כאשר יצאה מהמים. "בתחילת הגמר אמה עוד הובילה עלי, אבל עבדתי כל כך חזק במלאה והצלחתי לעקוף אותה. כל הכבוד לכל המתחרות פה על הרמה הגבוהה ואני מחכה לפגוש את כולכן לסיבוב נוסף, עוד שלושה שבועות באליפות העולם".
שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים התחבק עם חניכתו על סירת המאמן. "היא נתנה פה שיוט מדהים ובכלל תחרות מעולה. שרון לא ויתרה לרגע, וכיוונה כל הזמן למקום הראשון ומגיע לה כל הכבוד על ההישג הזה. השגנו בדיוק מה שאמרנו שנשיג, הבטחת מדליה עוד אתמול וזהב היום אין ספק שההישג הזה מביא אותנו לאליפות העולם בעוד שלושה שבועות עם רוח גבית, לכל הנבחרת. אני בטוח שזה גם מסר מצויין לשאר הנבחרת שההשקעה משתלמת והן יכולות להגיע לכל תחרות ולקחת מדליה. תודה גדולה לעוזר המאמן שלי סתיו ביימל, לכל צוות המעטפת של הנבחרת, לאיגוד השייט ולוועד האולימפי".
4 צפייה בגלריה
שחר צוברי שרון קנטור
שחר צוברי שרון קנטור
צוברי וקנטור
(צילום: IQ foil class)
4 צפייה בגלריה
שרון קנטור על הפודיום
שרון קנטור על הפודיום
קנטור על הפודיום
(צילום: IQ foil class)
הנבחרת שיצר צוברי נחשבת לטובה בעולם כיום וכוללת גולשות נוספות בכירות, שרק בשנה הבאה ייקבע סופית על פי דירוג פנימי מי מבין הגולשות תזכה להיות הנציגה הישראלית. כרגע קנטור נמצאת בעדיפות מקצועית, אולם ישנן עוד תחרויות שיקבעו את הגולשת שתייצג את ישראל.
תום ראובני סיים את התחרות הקדם אולימפית במקום השמיני הכללי. בדגם ה-470 השתתפו ניתאי חסון ונועה לסרי בשיוט המדליות של התחרות וסיימו במקום העשירי הכללי. אגב, בתחרות ניצח הצוות הצרפתי של קאמי לקרואה שהיא אישתו של גידי קליגר, מאמן הנבחרת הישראלית וג'רמי מיניו.
"אנחנו מסכמים תחרות מצויינת מבחינתנו, עם מדליית זהב וארבעה שיוטי מדליות" אמר יו"ר איגוד השייט שי בובר, הנמצא עם השייטים באתר התחרות. "כל הכבוד לשרון ולשחר על ההישג המדהים הזה. שרון התקדמה כל יום בתחרות וסגרה אותה בשיוט לפנתאון. ולא רק לה מגיע מזל טוב, גם ההישגים של תום, גל צוקרמן וניתאי ונועה היו מה שציפינו לו וכל הכבוד לכל השייטים, המאמנים וצוותי המעטפת על תחרות מצויינת".
בעוד שלושה שבועות ישתתפו כל נבחרות השייט הישראליות באליפות העולם בשייט, שתתקיים בהאג, ותכלול את כל הדגמים. באליפות זו יחולקו הקווטות הראשונות למשחקים האולימפיים ובאיגוד השייט יש ציפיות גבוהות להשגת מספר קווטות".
פורסם לראשונה: 09:10, 16.07.23