אנטוניו קונטה הוא מאמן קשוח, בזה אין ספק. לא זז מתבנית המשחק שלו, סגנון האימון שלו והפרסונה הקרה שהוא מטפח, הם נוף נדיר בכדורגל העולמי. הוא מביא את זה לידי ביטוי גם בעת הנוכחית, כשהוא מאמן את אינטר ופותח את עונתו השנייה כמאמן הקבוצה. כבר עשור שהוא מאמן ברמות הגבוהות, כבר עשור שהוא מגיע לקבוצות ועוזר להן להצליח - לפחות במסגרת המקומית - והוא הוכיח את זה כשאימן בעבר את יובנטוס וצ'לסי.
חלקכם יהיו מופתעים, אבל הפעם האחרונה שאינטר זכתה בתואר כלשהו הייתה לפני תשע שנים. הקבוצה ממילאנו, בדומה ליריבתה העירונית מילאן, דישדשה בעשור הנוכחי, עם ניסיונות כושלים פעם אחר פעם לבנות קבוצה שתאיים על ההגמוניה של יובנטוס, ששולטת ביד רמה בעשור האחרון. זו הגמוניה שאותה התחיל קונטה בעצמו.

2 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה מאוכזב
אנטוניו קונטה מאוכזב
אנטוניו קונטה
(צילום: gettyimages)

רבים סימנו את אינטר כפייבוריטית לזכייה באליפות ולהצלחה במסגרת האירופית בעונה שעברה, אבל זה היה רק "כמעט". מקום שני בליגה אחרי איבוד נקודות מאסיבי במחזורי הקורונה, הפסד בגמר הליגה האירופית. מוצר לא מוגמר, אבטיפוס, חסרת ליטוש: כל אלה מסמלים את העונה החולפת והראשונה של קונטה באינטר. זה כמעט הסתיים במפח נפש, כשהיו שמועות על סכסוך בינו לבין ההנהלה ומחשבות על התפטרות , אך קונטה התעשת והחליט לא לוותר.
עם הערצה טוטאלית למערך 2-5-3 לאורך כל קריירת האימון שלו, קונטה נחוש למצוא את השחקנים הנכונים שיתאימו לשיטה. הוא הצהיר מספר פעמים שהוא תמיד בעד מערכת משומנת ונגד הכוכב האינדיבידואל. הקישור מאופיין בבסיס איטלקי חזק במרכז המגרש, עם שחקנים כמו ניקולו בארלה, סטפנו סנזי ורוברטו גליארדיני, יחד עם הקרואטי הוותיק מרסלו ברוזוביץ'. פיזיים, קשוחים, יעילים - החבורה הזאת עושה חיים קשים לכל שחקן שבא להיפגש איתה לקרב. כשרוב תשומת הלב מופנית כלפי שני החלוצים, לוקאקו ומרטינס, שלושת הקשרים במערך מוצאים את עצמם המון פעמים פנויים לבעיטות מחוץ לרחבה (אינטר כבשה הכי הרבה שערים מרחוק בליגה האיטלקית).
לוקאקו הגיע למועדון תמורת סכום שיא שמוערך בכ-80 מיליון יורו, אחרי שנתיים מאכזבות במנצ'סטר יונייטד. הוא החזיר את האמון של קונטה בענק, וסיים את העונה עם 23 שערים. שיתוף הפעולה שלו עם לאוטרו מרטינס מוצלח באופן יחסי, אך הפוטנציאל עדיין לא מומש במלואו. מרטינס סיים את העונה עם 14 שערים והרבה להחמיץ, ואחת התקוות של האוהדים ושל קונטה זה שהיהלום של הקבוצה יהיה יותר מלוטש השנה.
נקודת המפתח היא ללא ספק הגנת הקבוצה. ההגנה של אינטר ספגה רק 36 שערים בעונה שעברה, הנתון הטוב בליגה, בזכות בלמים איכותיים כמו גודין, דה פריי ושקריניאר. השילוב בין גודין לבין קונטה נראה כמו זיווג משמיים - אולי שתיים מהדמויות הכי קשוחות בכדורגל העולמי כיום, ממש כמו אבא ובן. המקום היחיד בו זה לא פעל היה בגזרת הווינריות, שגודין לא הצליח להביא איתו מאתלטיקו מדריד. קונטה כבר התחיל להריץ בסוף העונה את הבלם הצעיר אלסנדרו באסטוני, ומעניין יהיה לראות אם זה ימשיך. בין הקורות ימשיך לעמוד סמיר הנדנוביץ'. קונטה תמיד דגל בהגנה חזקה, והוא מאמין שגם הפעם הוא ישיג כך את תואר האליפות.

2 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
(צילום: רויטרס)

ההצלחה הגדולה ביותר של חלון ההעברות באינטר היא הבטחת הישארותו של מרטינס בקבוצה, אחרי שזכה לחיזורים רבים מברצלונה לאורך תקופה ארוכה. המגן הצעיר אשרף חכימי הגיע מדורטמונד תמורת כ-40 מיליון יורו אחרי עונת שיא, וצפוי לאייש את עמדת המגן התוקף בצד ימין בקביעות.
לא כתבתי מילה אחת על כריסטיאן אריקסן עד עכשיו, השארתי את התעלומה הגדולה לסוף. במשך שנים הוא מוערך כאחד הפליימייקרים הטובים בעולם, ועלו טענות שהוא "התבשל" יותר מדי בטוטנהאם. בינואר האחרון אינטר עשתה מהלך והביאה את הקשר הדני המצוין כקלף מפתח במאבק האליפות מול יובנטוס. זה לא עבד, ומעבר לחוסר ההצלחה הקבוצתית, אריקסן נראה אנמי וכבוי לגמרי, ובסוף העונה הורד לספסל. אריקסן הוא שחקן המפתח להצלחת אינטר העונה. אם יהיה טוב ושמח, הוא שדרוג לקישור הקיים. התבנית מוכנה, השחקנים מלוכדים, אבל המשימה הגדולה של קונטה היא שילוב הדני.
צריך לומר גם כמה מילים על יובנטוס, שקוטפת אליפות אחר אליפות. גם היא דישדשה לפרקים במהלך העונה החולפת, יש לה מאמן חדש בדמות אנדראה פירלו, אבל גם שמועות על חוסר שביעות רצון של כריסטיאנו רונאלדו וכישלון נכון לעכשיו בהחתמת לואיס סוארס. את החריקות כבר ראינו, ועם פעילות אנמית בחלון ההעברות, יובנטוס עלולה לקרוס העונה.
הסרייה A בפתח, ההתרגשות בשיאה, ואולי גם תבוא הפתעה מצידן של מילאן, נאפולי או לאציו. אך אם אני צריך לשים את כל הביצים בסל, אני מהמר על קונטה, שיסיים את ההגמוניה הארוכה של יובנטוס כאלופת הליגה האיטלקית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.