"אני לא עוזב את מילווקי, ולא מתכוון לבקש טרייד. חלק רואים מכשול ומוותרים מראש, אני אנסה לעבור אותו", אמר יאניס אנדטוקומבו אחרי ההפסד במשחק החמישי של חצי גמר המזרח למיאמי, במה שאמור היה לסגור את הדלת על שמועות על עזיבה, אבל על פי הערכות שונות ייתכן שנראה את ה-MVP של הליגה בקבוצה אחרת. אם לא בעונה הבאה, אז בזאת שאחריה.
אנדטוקומבו רק בן 25, ויוכל לחתום בשורות מילווקי בקיץ על חוזה סופר-מקסימום בו ירוויח 254 מיליון דולר בחמש שנים. הוא גם יהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל בסוף העונה הבאה. קבוצתו הנוכחית יכולה להציע לו כ-85 מיליון דולר יותר מקבוצות אחרות, וזה הרבה מאוד כסף לוותר עליו. אולם יש לשים את הסכום הזה בסימן שאלה גדול, בגלל משבר הקורונה החוזה עלול להתכווץ משמעותית.
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו. לאן?
(צילום: AP)
לא בטוח שה"גריק פריק" יסכים לבזבז חמש שנים נוספות בפרויקט שלא מצליח לזכות באליפות. מה שהופך את החודשים הבאים לקריטיים במיוחד עבור עתידו ועתידה של מילווקי, שעלולה לאבד את השחקן הכי טוב שלה מאז שקארים עבדול ג'אבר שיחק במועדון.
בארה"ב טענו כי היווני יבקש טרייד בסיום עונה זו אם הבאקס לא יגיעו לגמר ה-NBA, הוא אמנם אמר שהוא רוצה להישאר בראיון ל"יאהו" ("לזכות באליפות זה לא דבר קל, ואני סומך על חברי לקבוצה"), אבל לא התחייב כי יחתום בקבוצה על חוזה חדש לחמש שנים. ייתכן כי הוא ייתן למילווקי הזדמנות אחרונה לבנות סביבו קבוצה מנצחת, ואם זה לא יקרה - יעזוב את המועדון בתום העונה הבאה כשהוא יכול לחתום איפה שהוא רק רוצה. מילווקי מצידה מתלבטת מה לעשות במקרה שהכוכב שלה לא יחתום.
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומב
יאניס אנדטוקומב
"חברים. תנו לי לחשוב קצת"
(צילום: AFP)

תסריט "אנתוני דיוייס"

ישנם דיווחים סותרים על התוכניות של מילווקי באקס לעונה הבאה. חלק טוענים כי "תסריט אנתוני דייויס" יחזור על עצמו. כלומר, הקבוצה תחפש טרייד על יאניס בשנת החוזה שלו ותנסה להוציא מהטרייד כמה שיותר. יש קבוצות אחרות שיכולות לתת תמורה נאה, כמו גולדן סטייט למשל. הווריורס שוב יכולים להעמיד ארבעה שחקני היכל התהילה עתידיים בחמישייה, כמו שהיה לפני עזיבת קווין דוראנט.
הקבוצה של סטיב קר מחזיקה בבחירה גבוהה בדראפט 2020 ועוד בחירה עתידית שקיבלה ממינסוטה בטרייד שעשתה איתה. היא יכולה להעביר למילווקי את אנדרו וויגינס שמחזיק בחוזה של 90 מיליון דולר לשלוש שנים ואת הרוקי אריק פסקל.
שמי שעשוי לעניין את מילווקי במיוחד הוא דריימונד גרין. מעברו של הסופרסטאר כנראה יבטיח לבאקס את הפלייאוף בשנים הקרובות במקום מעבר לעונות בנייה אינסופיות, שמי יודע מתי הן ייגמרו. אולם לפי מה שאמר מנהל בכיר בליגה ל"בליצ'ר ריפורט", הסיכויים שגרין יעבור נמוכים מאוד.
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו שומר על קרי
יאניס אנדטוקומבו שומר על קרי
יאניס עם סטף קרי. ניפגש?
(צילום: AP)
אפשרות נוספת היא מיאמי היט, כמו לברון ג'יימס בשעתו. גם יאניס עשוי להרוויח הרבה מעבודה עם המאמן אריק ספולסטרה. "הוא דחף את לברון לקצה ולא פחד לאתגר אותו", נכתב ב"יאהו" על ספולסטרה. אולי זה מה שאנדטוקומבו צריך כדי להגיע למשחקי הפלייאוף כמו שהוא מגיע לעונה הסדירה. ההיט לא התקשו במיוחד לעצור את היווני. מיאמי נראית בפלייאוף הזה כמו קבוצה מגובשת, בעוד מילווקי הסתמכה על קריס מידלטון וכמובן על יאניס עצמו. טורונטו נמצאת במצב דומה להיט, קבוצה מגובשת שיכולה לתת ליאניס בסיס לאליפות. אולם לשתיהן אין הרבה מה להציע למילווקי בטרייד.
בעיה נוספת שעלולה לצוץ היא שקבוצות לא ימהרו למשכן את עתידן עבור עונה אחת של "הגריק פריק" ויירצו לקבל התחייבות מצידו לחתימה על חוזה ארוך טווח בשורותיהן. לפיניקס סאנס, לדוגמה, יש מספיק כסף כדי להחתים את היווני על חוזה. אבל היא כנראה לא תרצה לוותר על דיאנדרה איטון בשביל עונה אחת של אנדטוקומבו. מה שמעביר אותנו לתסריט השני.
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
ישתפו פעולה בעתיד?
(צילום: AFP)

תוכנית יום הדין

מילווקי תקבל בהכנעה את זה שיאניס לא מתכוון לחתום על חוזה חדש בקיץ הזה ולכן היא תעשה את מה שקליבלנד עשתה בשביל לברון ג'יימס לפני שתי עונות: לבנות קבוצה מעכשיו לעכשיו על חשבון העתיד שלה, גם אם זה דורש להביא שחקנים במחיר מופקע. זה סיכון בלתי מבוטל עבור הבאקס, ויכול להיות שזה לא יהיה שווה את זה. על פי "ניו יורק טיימס", מילווקי רוצה את כריס פול, שאמור להוות "דמי רצינות" עבור אנדטוקומבו.
פול משחק כעת באוקלהומה סיטי, ואמור להרוויח 85 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. הבאקס עלולים להסתבך כלכלית ולחרוג מתקרת השכר כדי להביא את הגארד בן ה-35, אבל הם יעשו את זה כדי להראות ליאניס שהם הולכים בכל הכוח על אליפות. למרות גילו, פול הוכיח בפלייאוף הזה שהוא עדיין סופרסטאר כאשר כמעט הפתיע עם OKC את יוסטון של ג'יימס הארדן בסיבוב הראשון ומשך את הרוקטס לסדרה מותחת של שבעה משחקים. ייתכן כי הוא השחקן שיעזור ליאניס בפלייאוף. הניסיון שלו והיכולת שלו ליצור נקודות מכלום יורידו עומס מהיווני. הקבוצה ספגה ביקורת רבה על כך שהיא בונה את כל תוכנית המשחק שלה סביב אנדטוקומבו. זה עובד היטב בעונה הסדירה, אבל בפלייאוף נראה שיאניס זקוק לעזרה משמעותית.
5 צפייה בגלריה
כריס פול
כריס פול
כריס פול. דמי הרצינות של מילווקי
(צילום: AP)
מלבד היכולת שלו, כריס פול יביא איתו גם מנהיגות, מה שחסר מאוד למילווקי בפלייאוף הזה ובבועה בכלל. ביציאה של ה-NBA לפגרה, מילווקי עמדה על מאזן 12:53. בבועה, כולל פלייאוף, היא סיימה עם 8 ניצחונות ו-10 הפסדים. ההנחה הייתה שהבאקס שומרים את הכוחות לפלייאוף ובגלל זה הגיעו למשחקי העונה הסדירה בבועה בחצי כוח, אולם מאוחר יותר התברר שזה היה רק הפרומו לקריסה במאני טיים. יש גם כוכבית קטנה בתוכנית של הבאקס: פול הוא אמנם שחקן ענק, אבל החיבור שלו עם ג'יימס הארדן ביוסטון לא הביאה לרוקטס את האליפות המיוחלת. גם השילוב שלו עם בלייק גריפין בקליפרס לא הוביל את המועדון לשיאים חדשים.
יאניס אנדטוקומבו נתן תקווה לאוהדי מילווקי בראיון אחרי ההדחה מהפלייאוף, אבל לא הבטיח את עתידו בקבוצה. הוא יודע כבר עכשיו שהוא שחקן בקנה מידה היסטורי, ואולי לא ירצה לבזבז את שנות השיא שלו במועדון שלא מצליח להגיע אפילו לגמר ה-NBA. החודשים הקרובים עשויים לשנות את ההיסטוריה של הליגה, והכל תלוי במה שהיווני יחליט לעשות. כמו יווני טוב, נראה שגם הוא ייקח את הזמן.