הכדורגל הוא הספורט הפופולרי בעולם. במשך שנים שוברים את הראש בישראל בניסיון להבין איך הענף מספר 1 במדינה הוא הכושל ביותר, שלרוב קורס ברגע האמת, ומספק יותר סקנדלים מאשר הישגים על המגרש. ייתכן שאת התשובה לשאלה קיבלנו באולימפיאדה בטוקיו.
לאחר שזכה במדליית זהב בהתעמלות קרקע והוכתר לאלוף האולימפי, נשאל ארטיום דולגופיאט על תשומת הלב שיקבל עם חזרתו לישראל, וענה בגילוי לב כי הוא חושש מהחשיפה. כשנשאל על המענק הכספי אמר שהוא לא כאן בשביל כסף או עבור עוקבים באינסטגרם, אלא בשביל להתחרות ולהשיג מדליות.
1 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
לינוי אשרם, הספורטאית האולימפית של ישראל עם הכי הרבה לחץ על הכתפיים, עשתה את הבלתי ייאמן והתעלתה בדיוק ברגע השיא, אליו התכוננה בחמש השנים האחרונות, ולראשונה מזה 4 אולימפיאדות הדיחה את הרוסיות מהפודיום מספר 1. היא השאירה להן את המקום השמור בדרך כלל לספורטאים ישראלים, קרי להאשים את השיפוט, את הוועד האולימפי ואת שאר העולם כאחראיים לכישלון. במשך תקופה ארוכה לינוי התרחקה מאור הזרקורים, סירבה להתראיין והתאמנה כ- 10 שעות ביום! לינוי וארטיום לימדו אותנו, ובתקווה גם את אנשי הכדורגל וקברניטי הענף, שיעור מאלף בעבודה קשה, במסירות, בצניעות, במצוינות ובמחויבות. הם מקור השראה ומודל לילדים שלנו לא רק בהיבט של הצלחה ספורטיבית, אלא בעיקר באופן שבו צריך להתנהג ולהתנהל ספורטאי בכלל ובן אדם שרוצה להצליח בפרט.
כי יש ספורטאים שמרוויחים מיליונים ומרשים לעצמם לזרוק ביהירות את סרט הקפטן בלובשם את חולצת נבחרת ישראל, יש אחרים שמרוויחים מאות אלפים ומרשים לעצמם לא לחיות חיים ספורטיביים, והכי רחוק משם יש את ארטיום דולגופיאט ולינור אשרם.
תודה שריגשתם אותנו והשמעתם לנו את ההמנון הלאומי על הבמה הכי יוקרתית בעולם, אבל בעיקר תודה שהענקתם לנו ולילדינו שיעור חשוב לחיים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.