יורו 2022 היה אמור להיות הטורניר של אלכסיה פוטייאס. זוכת כדור הזהב 2021, השחקנית הכי טובה בעולם, והפנים של ברצלונה ונבחרת ספרד, התחילה לקבל סוף סוף את תשומת הלב שמגיעה לה. היא הצליחה למשוך לקאמפ נואו 90 אלף איש לקלאסיקו מול ריאל מדריד, היא נמצאת על כל פוסטר בחנות של בארסה, היא קיבלה חוזה אימוץ מ"נייקי" והייתה אמורה להוביל את ספרד לזכייה באליפות אירופה.
היורו שנפתח היום (רביעי, 22:00) באנגליה הוא התגשמות כל חלומותיה של פוטייאס בת ה-28, שנלחמה להכרה בכדורגל הנשים כמעט כל הקריירה שלה: מעל לחצי מיליון כרטיסים כבר נמכרו, כל המשחקים צפויים להיות משוחקים מול איצטדיון מלא, והרייטינג כנראה ישבור את כל השיאים. יורו הנשים צפוי להשתלט על סדר היום הספורטיבי ולא יידחק לשוליים. לצערה, פוטייאס לא תהיה חלק מהחגיגה. היא קרעה את הרצועה הצולבת אתמול באימון, רגע לפני פתיחת הטורניר, ותיעדר תקופה ארוכה מהמגרשים. היא יצאה ממתחם האימונים של ספרד על קביים, עם הראש באדמה ומבט עצוב, בלי להגיד כלום לכתבים שחיכו בחוץ. היא לא הייתה צריכה לומר דבר, את העצב והאכזבה אי אפשר היה להסתיר. ספרד כולה בהלם. "כולנו אלכסיה", נכתב בשער של העיתון "אס". בעיתון "מארקה" נכתב: "23 אלכסיות בשביל חלום אחד" ותיארו את הפציעה כ"מים קרים שנשפכו על הנבחרת, אפשר לנצח בשחמט גם בלי המלכה, אבל זה הרבה יותר קשה". גם מאמן ברצלונה צ'אבי שלח חיזוקים: "את השחקנית הכי טובה בעולם, את עוד תוכיחי לכולנו איזה אלופה את ותחזרי חזקה יותר".
3 צפייה בגלריה
 אלכסיה פוטייאס
 אלכסיה פוטייאס
מחוץ ליורו. אלכסיה פוטייאס
(צילום: גטי אימג'ס)
24 שעות אחרי הפציעה, פוטייאס הגיבה לראשונה בפוסט שהעלתה לאינסטגרם: "אני לא יודעת מאיפה להתחיל, אני מסתכלת על התמונה הזו ומבינה איך דברים יכולים להשתנות ברגע אחד. אני יכולה לשאול 'למה דווקא יום לפני היורו נפצעתי, אחרי שעבדתי כ"ג קשה', אבל אני בוחרת להגיד תודה על כל מה שהשגתי עד היום. זה יהיה אתגר גדול, אבל אני בטוחה שאחלים ואחזור לשחק במהרה. אצפה ביורו מהיציע כאוהדת ואעודד את הנבחרת שלי בכל הכוח. אני איתכן, אתן תראו למה אתן מסוגלות, לכו עד הסוף".
כמה פוטייאס משמעותית לנבחרת? אפשר לתת למספרים לדבר: יש לה 100 הופעות בנבחרת ו-27 שערים, בשבעת המשחקים האחרונים כבשה ארבעה שערים. אלה מספרים נהדרים לקשרית, ועוד לא דיברנו על הדריבל הנפלא, המסירות האדירות והמנהיגות.
3 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ספרד
שחקניות נבחרת ספרד
שחקניות נבחרת ספרד. יסתדרו בלי המנהיגה?
(צילום: גטי אימג'ס)
"אלה חדשות עצובות מאוד, היא אחת שחיה בשביל הרגעים האלה", אמרה חברתה לנבחרת מריונה קלדנטיי (שגם היא משחקת בברצלונה), "אנחנו לא יכולות להסתיר את החשיבות שלה לנבחרת. היא המנהיגה ועמוד התווך שלנו. כולנו נצטרך לקחת אחריות ולעשות צעד קדימה. נרצה לנצח בשבילה כמה שיותר. היא תמשיך לתמוך בנו גם מהיציע, היא אמרה שהיא תישאר לפחות עד המשחק הראשון (בשישי, מול פינלנד) כדי לעודד אותנו".

"מקווה שהפציעה תיתן לנו כוח"

"זה יום קשה בשבילנו, מאוד קשה", הוסיפה פטרי פבל, "אלכסיה מדהימה, מנהיגה גם מחוץ למגרש. כולנו נתמוך בה כמה שצריך, וגם היא תדחוף אותנו. אני מקווה שהפציעה שלה דווקא תיתן לנו כוח, תאחד אותנו ותגרום לנו לתת אפילו יותר על המגרש".
גם היריבות של אלכסיה ציפו מאוד להתמודד מול בבמה הגדולה של היורו. "זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות ערב הטורניר", אמרה קשרית אנגליה איזי כריסטיאנסן, "היא השחקנית שהכי כיף לראות, והיא לא תהיה ביורו. זה הורס את החוויה לכל האוהדים, לא רק עבור ספרד, זאת מכה בשביל כל הנבחרות. כולנו רוצות לראות את השחקניות הכי טובות ביורו, זה הפסד גדול עבור כולן".
3 צפייה בגלריה
 אלכסיה פוטייאס חוגגת שער במשחק ידידות מול איטליה
 אלכסיה פוטייאס חוגגת שער במשחק ידידות מול איטליה
"ההשפעה שלה עצומה". פוטייאס חוגגת שער במשחק ידידות מול איטליה
(צילום: גטי אימג'ס)
"ההשפעה שלה על הכדורגל הספרדי עצומה. שמעתי השבוע עיתונאי שאומר שאף שחקנית בעולם לא קיבלה מהקהל יותר אהבה מהקהל באיצטדיון מאשר פוטייאס", המשיכה כריסטיאנסן, "אין שחקנית עם שליטה בכדור כמו שלה, אני חושבת שזה יפגע בסיכויים של ספרד להגיע רחוק בטורניר. הן יצטרכו למצוא זהות חדשה בלעדיה".
הישג השיא של ספרד באליפות אירופה הוא חצי הגמר ב-1997, באליפות הקודמת בהולנד 2017 היא הגיעה לרבע הגמר. עם פוטייאס בסגל, רבים חשבו שאולי היא תגיע לגמר ראשון בתולדותיה. עכשיו, היא תצטרך לנסות להסתגל לחיים בלי הכוכבת הכי גדולה. למזלה של פוטייאס, הטורניר הגדול הבא נמצא ממש מעבר לפינה: מונדיאל הנשים ייפתח בעוד שנה (20 ביולי 2023) באוסטרליה וניו זילנד, ספרד כבר הבטיחה את מקומה. השחקנית הטובה בעולם כבר לא יכולה לחכות.