את משחק הגמר הקלאסי בין ריאל וסיטי נקבל כבר בשלב הזה, קליאן אמבאפה מול ברצלונה זה מתאבן לקראת העונה הבאה, ארסנל ובאיירן תמיד מספקות כדורגל יפה במשחקים ביניהן, ואתלטיקו מול דורטמונד יציגו לנו את הקהלים הכי ביתיים וכיפיים באירופה.
זו ההגרלה לה חיכינו. ג'ון אובי מיקל, קשר העבר האגדי של צ'לסי נשלח למערכה והיה האיש אשר הוטלה עליו המשימה לערבב את הכדורים ולספק לנו רבעי גמר ענקיים. הוא בהחלט עמד בה. כל מפגש בומבה ותהיה חוויה אדירה הן לאוהד המסור והן לאוהד הניטרלי.
3 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
ארסנל – באיירן: מפגש סופר מרתק בין התותחנים הרועמים לבין הבווארים ממינכן. ארסנל נמצאת בתקופה פשוט חלומית מבחינתה. נכון, היא אמנם התקשתה מאוד בצמד משחקי השמינית מול פורטו ואף הפסידה את המשחק הראשון, אך הראתה אופי והמון ווינריות בגומלין בלונדון בדו קרב הפנדלים. הספרדי דוד ראיה עם תצוגת שוערות אדירה שלח אותה לרבע הגמר ראשון מזה 14 שנה. בנוסף, היא במקום הראשון בליגה ולאחר פגרת הנבחרות תוכל באמת לחלום על אליפות ראשונה מאז 2003, אם תנצח את מנצ'סטר סיטי בחוץ.
באשר לקבוצה הבווארית המצב שונה לחלוטין. היא עומדת לאבד את האליפות, לאחר שנים של שליטה בליגה לטובת הקבוצה הכי חמה באירופה כיום שלא בליגת האלופות, באייר לברקוזן עם מאמנה צ'אבי אלונסו ועם הידיעה שתומאס טוכל, מאמנה הנוכחי יסיים את תפקידו במועדון לאחר שנה וחצי. במשחקים האחרונים נראה שמשהו השתחרר אצל באיירן עם תצוגות מרשימות מאוד וזה בהחלט מעודד עבורה. הניסיון ישחק תפקיד.
העולה: באיירן מינכן.
אתלטיקו מדריד – דורטמונד: וואו, איזה מפגש מצפה לנו בקרב האצטדיונים בעלי הקהלים הכי ביתיים וכיפיים באירופה. עדיין לא נרגעתי מהמשחק של הLos Colchoneros. למרות שהגיעה מעמדת האנדרדוג בצמד המשחקים שלה מול אינטר, אתלטיקו בבית היא מהקבוצות היותר קשות להכנעה במפעל. היא הייתה מצוינת לכל אורך 120 הדקות בהתמודדות, ובדו-קרב הפנדלים כאמור יצאה עם ידה על העליונה. בליגה היא לא תזכה באליפות, אך תיאבק על המקום השני.
מן העבר השני ניצבת לה דורטמונד. אם תשאלו את רוב הקבוצות, כולן ללא יוצא מן הכלל היו שמחות להגריל אותה ברבע. בליגה היא מגמגמת וכלל לא בטוח שהכרטיס לליגת האלופות מובטח לה בעונה הבאה, כשלפניה לוח משחקים קשה מאוד עד סוף העונה. בצמד המשחקים מול איינדהובן בשמינית היא נאלצה להזיע למרות שניצחה בבית 0:2. השוורצלגן יכולים להתעודד מחזרתו לכושר של ג'יידון סאנצ'ו האנגלי עם הופעות מרשימות מאוד בליגה ובשמינית, אך מול אתלטיקו ודייגו סימאונה זה ככל הנראה לא יספיק.
העולה: אתלטיקו מדריד.
3 צפייה בגלריה
פסז' ריאל סוסיאדד קיליאן אמבאפה
פסז' ריאל סוסיאדד קיליאן אמבאפה
אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
ברצלונה - פ.ס.ז': לואיס אנריקה מול האקסית, יחד עם אמאבפה במפגש מול יריבתו הגדולה בעונה הקרובה, אם אכן יעבור לריאל. מאז שצ'אבי הודיע שיעזוב בסיום העונה, בארסה שלו נראית בפורמה מעולה, כשהדובדבן שבקצפת היה כאמור בתצוגה בשלישי האחרון מול נאפולי. למרות מכת הפציעות של שחקני מפתח, צ'אבי החליט להמר על הכישרונות הצעירים מבית והתוצאה פשוט מרנינה. ימין לאמל בן ה־16 הוא סופרסטאר בהתהוות, פירמין לופס מתגלה כווינר, וייתכן כי נמצא היורש של ג'רארד פיקה בעמדת הבלם בדמותו של פאו קוברסי בן ה-17 שאף נבחר לאיש המשחק.
האליפות נראית רחוקה, אבל אולי דווקא במפעל האירופי ברצלונה תצליח להפתיע את כולם. מנגד ניצבים מולה לואיס אנריקה וקיליאן אמבפה. הפעם האחרונה שבה בארסה שלטה באירופה הייתה עם אותו אנריקה בעונת 2015, שנגמרה בזכייה האחרונה של הקטלאנים במפעל. בפריז אין לו את מסי, סוארס וניימאר, אך כן את אמבאפה. הסופרסטאר הצרפתי במפגש הקודם ביניהן בעונת קורונה ב2021 התעלל בברצלונה עם רביעייה מהדהדת.
העולה: פ.ס.ז'.
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
ויניסיוס
(צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos)
ריאל מדריד - מנצ'סטר סיטי: המפגש שלדעת רבים היה צריך להיות הגמר הגדול באצטדיון וומבלי, יתקיים מוקדם מן הצפוי כבר בשמינית. זהו יהיה המפגש השלישי ברציפות בין שני מועדוני הענק האלו. הבלאנקוס ביתרון מבטיח לזכייה באליפות ספרד לאחר שאיבדו אשתקד את התואר ליריבה המרה ברצלונה.
בצמד המשחקים בשמינית מול לייפציג היא התקשתה, וזה בכלל לא היה טיול בפארק עבור חניכיו של אנצ'לוטי, אך כאמור עשתה את העבודה. עם ג'וד בלינגהאם, הסופרסטאר האנגלי, יחד עם ויניסיוס בשיאו ורודריגו שתמיד מתעורר בשלבי ההכרעה של המפעל, לאחר שרוב העונה הוא מגמגם, ריאל יכולה בהחלט להאמין שהפיאסקו בגומלין מול התכולים בעונה שעברה לא יחזור על עצמו.
מנגד, ניצבת לה הקבוצה שלדעת רבים נחשבת לטובה בעולם. קבוצתו של פפ גווארדיולה היא מועמדת הבכירה על פי רוב סוכניות ההימורים לזכייה שנייה ברציפות. השילוב של ארלינג הולאנד יחד עם דה בריינה בריא והקסמים ברגליים של ברנארדו סילבה הוא מפחיד.
גם במאבק האדיר עם ארסנל וליברפול על האליפות היא נמצאת בעמדת זינוק להנפה נוספת. המאצ'־אפ ביניהן הוא קשה, עד בלתי ניתן לחיזוי, אך תוצאה טובה של ריאל במשחק הראשון יכול להכריע את קרב הטיטאנים הזה.
העולה: ריאל מדריד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.