2009. הקומישנר הנצחי דייויד סטרן עלה לפודיום, עם חיוך שלא הצליח להסתיר, ואמר את המשפט שכל ישראלי חלם עליו: "With the 23rd pick of the 2009 NBA draft, the Sacramento Kings select Omri Casspi". החגיגה התחילה והמשמעות הייתה ברורה. הקומישנר היהודי הודיע על הישראלי הראשון בהיסטוריה שמקבל חוזה מובטח בליגה הטובה בעולם.
אפשר להגיד הרבה דברים על הקריירה של כספי מעבר לים. כשהוא נבחר לא היו לי ציפיות גבוהות במיוחד, ומהר מאוד גיליתי שחקן שמבין לאן הוא הגיע. כספי הפך את עצמו לשחקן שיכול לעזור לכל קבוצה (יד יציבה מעבר לקשת, גארבג'-מן מתחת לסל), אבל גם אחד שקל להיפרד ממנו. הוא פורש כששמו נקשר לסטטיסטיקה מעט עגומה: השחקן הפעיל עם הכי הרבה משחקים ללא הופעת פלייאוף אחת. את הנתון "פעיל" אפשר להוריד היום, והוא ממוקם עכשיו במקום הרביעי בכל הזמנים, שנובע בעיקר מחוסר מזל. מה שכן, יש לו טבעת אליפות טקסית אחת שקיבל מגולדן סטייט הגדולה, למרות שנחתך מהסגל לפני הזכייה עצמה בעונת 2018.

1 צפייה בגלריה
כספי בפעולה
כספי בפעולה
כספי בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)

ההגעה של כספי ל-NBA פתחה לאוהדים ולשחקנים ישראלים נוספים את התיאבון. הם ראו מישהו שהצליח להגיע לליגה הטובה בעולם כמעט בהפתעה. המשחק השתנה מאז ללא היכר, יש לנו היום שוב ישראלי ב-NBA ועוד שחקן על הרדאר (ים מדר, שנבחר בסיבוב השני בשנה שעברה). אני זוקף הרבה מזה לזכות כספי. הוא התווה את הדרך.
אני אזכור לו בעיקר את השנה הראשונה בסקרמנטו. הוא הפך לחביב הקהל, וגרם לנו לקום באמצע הלילה בשביל הסיכוי למהלך אחד לפנתיאון. היו כמה כאלה. הכתבה במגזין היוקרתי Sports Illustrated עם הכותרת "Welcome, the King of Israel" הייתה פשוט מושלמת.
זו הזדמנות להגיד תודה. תודה על הזיכרונות, על שבירת הטאבו, על הכבוד שהבאת. ותודה שהראית לסטף קרי שלא רק הוא יודע לתת שלשות משוגעות. יצאת קינג.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.