דבריו של קיליאן אמבאפה בראשית השנה, כי "לנבחרות דרום אמריקאיות יש חסרונות כי אין להן את אותה רמת תחרויות כמו שיש באירופה, ארגנטינה וברזיל לא משחקות משחקים ברמה גבוהה ולכן הכדורגל לא מתקדם כמו באירופה" קוממו רבים ובמיוחד את שחקני נבחרת ארגנטינה. יש שיגידו שזה מה שהצית את אש המוטיבציה אצל מסי וחבריו. אין עוררין כי הנחישות והרצון לנצח בכל מחיר בערו בקרב שחקני האלביסלסטה. הצרפתים, למרות הניסיון, התחרותיות באירופה והסגל הרחב והנוצץ, פיגרו בגדול עד לדקה ה-80 והשאר יסופר על גבי דפי ההיסטוריה.
עם עובדה אחת לא ניתן להתווכח אחרי מונדיאל קטאר 2022: שלושת השחקנים הגדולים בהיסטוריה אינם אירופיים. הם מגיעים מארגנטינה וברזיל למרות הנחיתות שציין אמבאפה. פלה, מסי ומראדונה חולקים את כס המלכות של הכדורגל העולמי בסדר זה או אחר ללא עוררין. אין ולו שחקן אירופי אחד שמתקרב למעמדם. קרויף, כריסטיאנו וזידאן לטעמי הם הקרובים ביותר, אך הרחק מאחור.

1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי עם גביע השחקן המצטיין של מונדיאל 2022
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי עם גביע השחקן המצטיין של מונדיאל 2022
מסי עם גביע השחקן המצטיין של מונדיאל 2022
(Getty Images)

לכאורה סתירה - הן מסי והן מראדונה פרחו באירופה (פלה שיחק בשנים מוקדמות מדי בהן המעבר לא היה מרובל) והתקבלו שם כאלים. בנאפולי שיוועו לניצחון ארגנטינה בחצי הגמר מול איטליה במונדיאל 1990 ואפילו בפריז היו כאלה שרצו בהצלחת מסי המשחק בקבוצת הדגל של עירם. אוהדי הכדורגל משוועים לא רק לכדורגל טוב וקבוצה מצליחה עם תארים וגביעים. הם משוועים לגיבור. כזה שניתן להעריצו, ללוותו באש ובמים, לקבלו על כל יתרונותיו וחסרונותיו. לא לחינם בני דור ה-Z מעריצים סרטים של גיבורי-על של מארוול יותר מכל ז'אנר אחר. רצוי גם שהגיבור יגיע מלמטה, מן הפשטות והעוני, ויצמח לאיטו בדרכו אל כס המלכות. כך גם נוצרת הזדהות ההמונים הבלתי נתפסת לעתים. יחד עם זאת, מן הסתם לא ניתן להיות גיבור ללא קבלות ברמה הלאומית. המונדיאל הוא המבחן האמיתי. זכיות בצ'מפיונס, באליפויות ובגביעים, ואפילו עלייה לגמר המונדיאל, פשוט אינם מספיקים. רק זכייה בגביע המוזהב מעניקה את כרטיס הכניסה האמיתי להיכל הגיבורים.
התרבות האירופית לא מקדשת גיבורים כמו בדרום אמריקה. קבוצתיות, עבודת צוות ומאמץ משותף חשובים הרבה יותר, ואלו הביאו תארים לגרמניה, איטליה וצרפת. האם זה מספיק לאוהד הכדורגל הזקוק לגיבור האישי שלו? לו היו קרויף, כריסטיאנו או זידאן ברזילאים או ארגנטינאים, מעמדם כגיבורים היה להערכתי גבוה עוד יותר. כרגע פלה, מסי ומראדונה הם בני האלים על האולימפוס. קיליאן אמבאפה נראה כרגע כמו הכדורגלן הראשון והיחיד שבשנים הקרובות יסתור את דבריי לחלוטין.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.