רגע לפני הדראפט, כדאי לדבר על כך שלפעמים ההחלטות של הקבוצות - ולא רק בבחירה בערב עצמו - יכולות לסנדל אותן למספר עונות קדימה. הסיפור הוא החוזים: לפעמים, מרוב התלהבות להחתים שחקן כלשהו שתפס עונה טובה, המועדון מאבד את הראש, משלם ביד רחבה ונתקע בגדול. זו אחלה הכנסה פסיבית עבור שחקנים שממשיכים לקבל כסף רב אחרי שעזבו את הקבוצה ואת הענף, לפעמים בזכות קניית החוזה של השחקן (ביי-אאוט), רק שיילך כבר. הנה כמה דוגמאות בולטות:
דמיטריוס ג'קסון: משחק בריטאס וילנה, אך משום מה בוסטון תשלם לו בכל אחת מארבע העונות הבאות 92,857 דולר. מונטה אליס: מילא רק לא היה משחק עוד באינדיאנה, אך הסקורר שפעם היה משמעותי וגמר מזמן את הסוס ישב על חוזה כ"כ גדול, שאינדי שפרסה אותו לתשלומים עוד תשלם בכל אחת משתי העונות הבאות 2.2 מיליון דולר לעונה. טימופיי מוזגוב: אחד החוזים הכי גרועים שנחתמו בקיץ 2016 (עליו עוד נדבר). הלייקרס החתימו אותו לארבע שנים עבור 64 מיליון דולר, אך הוא כ"כ לא התאים לעידן המודרני והחוזה היה כ"כ כבד שהוא לא הפסיק לעבור בטריידים. לבסוף הסנטר נחת באורלנדו שבסוף חתכה אותו, אבל אני לא חושב שזה מפריע לו מאחר שבכל אחת משתי העונות הבאות הוא ירוויח 5.5 מיליון.

2 צפייה בגלריה
מוזגוב בנבחרת רוסיה
מוזגוב בנבחרת רוסיה
מוזגוב בנבחרת רוסיה
(צילום: FIBA.COM)

לואול דנג: עוד אחד מהחוזים הגרועים של 2016. הלייקרס החתימו אותו לארבע שנים עבור 72 מיליון דולר, והתפוקה הפכה מהר מאוד לירודה עד כדי שהוא כבר הסכים לקנות את החוזה. בשנתיים הקרובות האלופה עדיין תשלם לו כ-5 מיליון לעונה למרות שהוא כבר פרש. ג'ון לואר: פרש לא מזמן, אך גם לפני כן לא היה באמת פקטור בליגה. למרות זאת, כשהגיע בקיץ הקודם למילווקי היא פרסה לו את החוזה לתשלומים כדי שלא יפגע בתקרת השכר, והוא יקבל בכל אחת מהשנתיים הבאות 338,695 דולר. ג'ואקים נואה: פלופ ענק, ושוב מ-2016. הניקס עדיין תקועים עם תשלום של כ-6.5 מיליון בכל אחת משתי העונות הבאות, לשחקן פציע בטירוף שלא מתאים לכדורסל של היום. זו השארית מחוזה לארבע שנים על 72 מיליון דולר.

2 צפייה בגלריה
ג'ואקים נואה ודרק רוז במדי הניקס
ג'ואקים נואה ודרק רוז במדי הניקס
ג'ואקים נואה ודרק רוז במדי הניקס
(צילום: AP)

ג'יי-אר סמית': לברון ג'יימס דאג ב-2016 הידועה לשמצה שקליבלנד תפנק את חברו הטוב בחוזה נורא עבורה - 4 עונות, 57 מיליון. סמית' הספיק להסתכסך עם ההנהלה עד שהגיעו איתו להסכמה על ביי-אאוט, אבל הוא עדיין יקבל 1.5 מיליון העונה ובזו שאחריה. ראיין אנדרסון: כאן מגיעים להארדקור של קיץ 2016, בו ג'נרל-מנג'רים בכל הליגה לא תיפקדו. שחקן שנהיה כ"כ לא שימושי עד שכבר אין לו מקום באף קבוצה, אבל איכשהו החוזה שלו נפל על מיאמי. במקור זו יוסטון שהחתימה אותו על חוזה של 80 מיליון דולר לארבע עונות, מיאמי תשלם לו 5.4 מיליון בכל אחת משתי הבאות. איי-ג'י האמונס: אין לי שמץ של מושג מי זה, גם לא למיאמי, ולא נראה שהוא כבר בענף - אבל ההיט עדיין ישלחו לו צ'ק על סך 50 אלף דולר העונה. דמארה קרול: נסגור עם הפורוורד הנשכח. הספרס החתימו אותו על אחד החוזים הכי גרועים ולא מובנים של קיץ 2019, 21 מיליון לשלוש עונות, חתכו אותו מהסגל בעונה שעברה וישלמו בשנתיים הקרובות סך כולל של 7.3 מיליון דולר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.