מעט מאוד אנשים סופרים את לאציו לקראת המפגש הראשון מול אלופת אירופה באיירן מינכן הערב (שלישי, 22:00) באולימפיקו במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות - למה שיספרו בעצם? הבווארים, שימו לב, ניצחו 16 מ-17 המשחקים האחרונים במפעל (רק אתלטיקו עצרה אותם עם תיקו בשלב הבתים העונה).
לפני פחות משבועיים אלופת אירופה גם הוסיפה לארון התארים של עונת 2020/21 הנפה שישית, עם זכייה בגביע העולם למועדונים. לא בטוח אם זה דבר חיובי או לא עבור לאציו, תלוי את מי שואלים, אבל באיירן מגיעה למפגש לאחר הפסד ותיקו בבונדסליגה, משחקים בהם ספגה חמישה שערים ונראתה פגיעה. מצד שני, וראינו את זה בניצחון של ליברפול על לייפציג (0:2), קבוצות גדולות מתעלות כשהן צריכות.
5 צפייה בגלריה
שחקני לאציו חוגגים
שחקני לאציו חוגגים
ידהימו את אירופה? שחקני לאציו חוגגים
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
באיירן מינכן
באיירן מינכן
מפחידה. שחקני באיירן מינכן
(צילום: AFP)
נחזור ללאציו, שמגיעה למשחק ללא לחץ ובונה על הפתעה. "אם יש קבוצה שיכולה לגרום לבאיירן צרות, זו לאציו", ניתח בלם העבר אלסנדרו קוסטקורטה. "אני מאמין שלאציו היא היריבה הקשה ביותר שבאיירן הייתה יכולה לקבל בשמינית הגמר. הגרמנים הם עדיין הפייבוריטים כמובן, אבל השטחים הפתוחים שהם משאירים עלולים לפגוע בהם ולאציו יכולה לנצל זאת. שתי ההופעות הכי טובות של לאציו בשלב הבתים היו מול מועדון גרמני, בורוסיה דורטמונד".
הרומאים ניצחו 1:3 את הצהובים-שחורים בבית וסיימו איתם ב-1:1 בגרמניה, אבל זה לא הספיק להם לראשות הבית והם עלו מהמקום השני. מצד שני הם עדיין לא הפסידו העונה בצ'מפיונס, נתון שכרגע מחזיקות רק שלוש קבוצות נוספות מלבדה - האנגליות מנצ'סטר סיטי וצ'לסי וכמובן באיירן.
המאמן האגדי פאביו קאפלו הסכים עם קוסטקורטה: "ראיתי את לאציו מול אינטר (3:1) ולמרות שלחצו עליה, היא עדיין הצליחה לשחק כדורגל. הקישור שלה מספיק חזק כדי להתמודד עם באיירן והוא יכול לעשות לה בעיות, במיוחד כשההגנה של הגרמנים פגיעה". את הפגיעות הזו ישמח לנצל הכוכב הגדול והקפטן צ'ירו אימובילה, שכבש כבר חמישה שערים בצ'מפיונס העונה (שניים יותר מרוברט לבנדובסקי) ועוד 14 בליגה האיטלקית.
5 צפייה בגלריה
אימובילה חוגג
אימובילה חוגג
עוד עונה נהדרת של הקפטן. צ'ירו אימובילה
(צילום: AP)
ואם כבר הזכרנו את קאפלו, אז הניצחון האחרון של לאציו (0:1 על סמפדוריה בליגה) הכניס את המאמן סימונה אינזאגי לרשימה יוקרתית לצד האגדה - הרביעי הכי מהיר שמגיע ל-100 ניצחונות בסרייה א'. המאמן בן ה-44 השיג זאת אחרי 181 משחקים בלבד, אחד יותר מקאפלו. אנטוניו קונטה עשה זאת ב-145 משחקים ומאוריציו סארי ב-169, אם שאלתם.
אינזאגי נשאר במועדון לאחר הפרישה שלו כשחקן והחליף באופן זמני את סטפנו פיולי (כיום מאמן מילאן) בתפקיד כשהאחרון פוטר באפריל 2016. בתחילת העונה הבאה מרסלו ביילסה מונה למאמן, אך עזב כעבור שבוע בלבד ואינזאגי השתלט על התפקיד מאז. בשנתיים הבאות פספס את העלייה למוקדמות ליגה האלופות כשלאציו סיימה חמישית, וב-2018/19 היא הידרדרה למקום השמיני. בעונה שעברה הדברים התחברו והתכולים השיגו את הכרטיס המיוחל לצ'מפיונס דרך המקום הרביעי וסיימו עם חמש נקודות פחות מהאלופה יובנטוס.
5 צפייה בגלריה
סימונה אינזאגי
סימונה אינזאגי
בחברה טובה. סימונה אינזאגי
(צילום: EPA)
בלאציו מתקשים להסתיר את ההתרגשות לקראת המשחק בשלב הנוקאאוט. אחרי הכל, זו ההופעה הראשונה שלה במפעל מאז עונת 2007/08, אז כלל לא עברה את שלב הבתים וסיימה אחרונה עם ניצחון בודד על ורדר ברמן. בעונת 2015/16 הודחה בשלב הפלייאוף על-ידי באייר לברקוזן והמשיכה את הרומן החמוץ-מתוק עם קבוצות גרמניות.
"העפלנו לשלב שמינית הגמר אחרי הרבה שנים, אנחנו לא יכולים לחכות למשחק ולמפגש עם מועדון נהדר כמו באיירן", אמר הקשר סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ לאחר הניצחון על סמפדוריה. לא פחות מ-21 שנה עברו מאז שלאציו רשמה את הישג השיא שלה במפעל, הגעה לרבע הגמר בעונת 1999/20 והדחה על-ידי ולנסיה שהמשיכה לגמר.

זיכרונות מהסקנדל

אבל לא הכל ורוד בלאציו, שלפי דיווח ב-ESPN עומדת בפני האשמות קשות בנוגע להטיית בדיקות קורונה ועלולה לספוג מבית המשפט הפדרלי באיטליה עונשים כמו הפחתת נקודות ועד הורדת ליגה. בהתאחדות הכדורגל באיטליה נטען כי הנשיא קלאודיו לוטיטו ורופאי המועדון לא מסרו דיווחים תקינים לגבי מספר הנדבקים בסגל הקבוצה.
כמו כן, נטען כי לאציו לא שלחה שחקן אסימפטומטי (ללא תסמינים) לבידוד של עשרה ימים והתברר שהוא לקח חלק במשחק ליגה. החקירה החלה כבר בנובמבר האחרון לאחר ביקורת שנעשתה במתחם האימונים של הקבוצה. "אנחנו סומכים על הצדק בספורט ובטוחים כי בחינה של העובדות תבטל את ההאשמות נגדנו", נמסר מהמועדון.
5 צפייה בגלריה
נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו
נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו
נשיא לאציו קלאודיו לוטיטו
(צילום: AP)
זו לא הפעם הראשונה שלאציו מסתבכת. ב-2006 התפוצצה שערוריית הטיית המשחקים בכדורגל האיטלקי ("הקאלצ'ופולי"), ולרומאים הורדו 11 נקודות בעקבות המעורבות שלהם בסקנדל (3 אחרי הערעור) והיא הורחקה לשנה מהמפעלים האירופיים. לעומתה, יובנטוס (שלילת שתי אליפויות והורדת ליגה) ומילאן (הפחתת נקודות משמעותית) ספגו עונשים כבדים יותר, מה שכנראה עזר ללאציו להעפיל לליגת האלופות בעונה לאחר מכן.
מה שבטוח, הרומאים ישימו הערב בצד את הבעיות ויתרכזו בבאיירן מינכן, קבוצה מפחידה שלא הפסידה בליגת האלופות מאז מרץ 2019, אז ליברפול ניצחה אותה 1:3 בחוץ והדיחה אותה בשמינית הגמר. החבורה של אינזאגי מסוגלת להדהים את אירופה?