הוועד האולימפי הפלסטיני שלח מכתב לוועד האולימפי הבינלאומי ובו ביקש ממנו "לנקוט צעדים מוחשיים בהתאם לחוק הבינלאומי" - בעקבות המלחמה שפרצה לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס.
"מאז ה-7 באוקטובר אנחנו חיים במלחמה חסרת תקדים", כתבו הפלסטינים במכתב הממוען בין השאר ליו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך. "המתקפה על רצועת עזה גרמה להרס של תשתיות חיוניות ותשתיות רבות, תוך כדי התעלמות מהחוק הבינלאומי ומזכויות אדם. קהילת הספורט הפלסטינית סובלת גם היא מההרס הרב. אנחנו נתקלים בקושי רב לחדש את הפעילות שלנו, לא רק בעזה אלא גם בגדה המערבית. אנחנו נשתדל להמשיך להשתתף בתחרויות בינלאומית, על אף הקושי הרב".
2 צפייה בגלריה
המשלחת הפלסטינית בטוקיו
המשלחת הפלסטינית בטוקיו
המשלחת הפלסטינית בטוקיו
(צילום: Patrick Smith/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
תומאס באך
תומאס באך
יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך
(צילום: AFP)
המכתב של הוועד האולימפי הפלסטיני
המכתב של הוועד האולימפי הפלסטיני
המכתב של הוועד האולימפי הפלסטיני
"עשרות ספורטאים, מנהלים ושופטים נפגעו. ההרס משתרע על מאות בתי מגורים, ועשרות מבנים ומתקנים הקשורים לוועד האולימפי הפלסטיני. אנחנו חווים אסון. אנחנו מצפים מכם להפגין סולידריות ולהציע סיוע לקהילת הספורט הפלסטינית ההרוסה. עזרו לנו לצמצם את הנזקים בכל מקום אפשרי ולהקל על חופש התנועה שלנו. עזרו לנו לחדש את הפעילות הספורטיבית שלנו".
הוועד הפלסטיני הוסיף כי "אנחנו מבקשים כי תנקטו צעדים מוחשיים שידגימו את המחוייבות שלכם לחוקים ולאמנות הבינלאומיות", כאשר הכוונה היא ככל הנראה פעולות נגד ישראל. "אנחנו מצפים מכם להתערב ולהפעיל את הקשרים שלכם כדי לסיים את המלחמה ולמנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע", סיכמו הפלסטינים, שכלל לא התייחסו במכתבם לחמאס או לטבח שהתרחש בעוטף עזה.