מה לא נאמר על האיש הזה. כמה ביקורות הוא ספג מהתקשורת, היה מעורב בריבים עם סוכנים ושחקנים ועבר אינספור מחאות אוהדים. אבל דבר אחד אי אפשר לקחת מאלי טביב – ההבנה שלו בכדורגל. אמרו שהוא מתערב לאמנים שלו? יפה, אז כנראה שהעצות שלו היו טובות, כי כבעלים יש לו בעיקר הצלחות, גם בהפועל ת"א וגם בבית"ר ירושלים.
זה יישמע לכם אולי קצת מוזר, אבל תחשבו רגע ברצינות על הרעיון הבא: למנות את טביב למנהל המקצועי של נבחרת ישראל.
1 צפייה בגלריה
טביב
טביב
טביב
(צילום: מוטי קמחי)
כבעלים של הפועל תל אביב הוא כבר עלב שלב והתבסס בצמרת הכדורגל הישראלי: זכייה בדאבל בתקציב של מתחת ל־30 מיליון שקל, מסע חלומי בזירה האירופית, שלושה גביע וכדורגל מהנה. ואז הגיעו בעיות הניהול ולאחר מכן מחאות האוהדים, וטביב נאלץ למכור את הקבוצה לחיים רמון. וההמשך ידוע, האדומים בטח מתגעגעים לתקופה ההיא.
כבעלי הפועל כפ"ס הוא אולי לא נחל הצלחה גדולה, אבל הצליח להנחית בישראל שחקנים מצוינים כמו דאגלס דה סילבה, סמואל יבואה ועוד רבים וטובים. האיש יודע לזהות כישרונות בכסף קטן והוא הוכיח את זה שוב שוב.
כבעלים של הפועל תל אביב הוא כבר עלב שלב והתבסס בצמרת הכדורגל הישראלי: זכייה בדאבל בתקציב של מתחת ל־30 מיליון שקל, מסע חלומי בזירה האירופית, שלושה גביעים וכדורגל מהנה. ואז הגיעו בעיות הניהול ולאחר מכן מחאות האוהדים, וטביב נאלץ למכור את הקבוצה לחיים רמון. וההמשך ידוע, האדומים בטח מתגעגעים לתקופה ההיא.
ואז הגיע הפרק בבית"ר ירושלים, אותה החזיר לצמרת, שוב עם תקציב שפוי, והוביל אותה לאירופה, תוך שהוא החזיר לחיים שחקנים שהקריירה שלהם נראתה גמורה, כמו איתי שכטר, עידן ורד וחן עזרא. ומה עם הזרים? שימו לב לשמות שהביא: רוקאביצה, רואדה, סילבסטר, הייסטר, קלאודמיר – וזו רק רשימה חלקית. כמעט תמיד הרכש שלו התברר כבינגו. שחקנים צעירים ואנונימיים כמו עומר אצילי, שלומי אזולאי הקשר ויעקב בריהון קיבלו את הצ'אנס מטביב להוכיח את עצמם בליגת העל.
השיא הגיע בעונת 2017/18, כשבית"ר, בתקציב של 35 מיליון שקל, הצליחה להישאר בתמונת האליפות עד המחזורים האחרונים, להגיע לגמר הגביע ולשבור את רצף שיא הכיבושים למשחק ולהציג קבוצה התקפית וצעירה.
כל מועדון היה רוצה מנהל מקצועי שיוכל לבנות סגל איכותי במינימום תקציב, וטביב יכול לעשות את ההתאמות גם בנבחרת. זה תפקיד שמתאים למידותיו ויכולותיו. האם מישהו שם בהתאחדות ירים את הכפפה? הלוואי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.