במשך 26 שנה עמד איתן השיא הישראלי במקצוע הכי קשה באתלטיקה, קרב 10 לגברים, כשאף אחד לא הצליח למחוק את ההישג של ארז מלצר מ-1994 שסיים אז עם 7,096 נקודות. הכל השתנה הערב (שני).
אריאל אטיאס (21) נכנס לספרי ההיסטוריה לאחר שסיים יומיים מפרכים של תחרות בהדר יוסף עם 7,136 נקודות ועל הדרך גם זכה בפעם השנייה ברציפות בתואר אלוף ישראל.
4 צפייה בגלריה
אריאל אטיאס
אריאל אטיאס
שיא של 26 שנה. אריאל אטיאס
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
אריאל אטיאס
אריאל אטיאס
נכנס לספרי ההיסטוריה. אריאל אטיאס
(צילום: אורן אהרוני)
אטיאס הגיע ליום השני של התחרות, כשידע שלפניו עוד חמישה מקצועות ולאחר שחתם יום ראשון מוצלח, בו גם שיפר את שיאו האישי בקפיצה לגובה בשני סנטימטרים (1.97 מטר) אך ידע שהדרך עוד ארוכה.
ואכן, כבר במקצוע הראשון, אטיאס התייצב לאדני הזינוק לריצה ל-110 מטר משוכות. הוא קבע 15.96 שניות, שש מאיות מהיר יותר משיאו הקודם, אך הוא לא ייחשב כשיא בשל רוח גבית מעל המותר.
4 צפייה בגלריה
אריאל אטיאס
אריאל אטיאס
נתן את הכל. אטיאס
(צילום: אורן אהרוני)
משם עבר לזריקת הדיסקוס (41.34 מטר), במוט חלף על פני 4.30 מטר, בכידון קבע שיא אישי נהדר של 58.77 מטר, שנתן לו הרבה נקודות ואמונה אמיתי שהוא יכול להשלים את המשימה. במקצוע האחרון, ריצת 1,500 מטר הוא עצר את השעונים על 4:56.22 דקות ושבר את השיא המיתולוגי.
"אחרי שמונה שנים שאני רציני בתחום הקרב רב והחלום שלי היה לשבור את השיא הישראלי של ארז סוף סוף עשיתי זאת", אמר אטיאס הנרגש בסיום. "חוויתי לא מעט משברים ופציעות בדרך, אך כעת השיא הזה נשבר בשעה טובה, הרבה מעבר למחסום של 7,000 הנקודות והשיא הישראלי. שברתי הרבה מחסומים בראש, אני מאושר ושמח ששברתי את גם את זה. יותר משאני שמח בשבילי, אני שמח בשביל המאמן שלי דני, הוא בנה אותי והוא האדם הכי קרוב אלי, אני מה שאני בזכותו ומה שהגעתי בחיים שלי ולא רק בספורט, זה בזכותו, לא עשיתי לו חיים קלים והוא תמיד היה לצידי, גם ברגעים הקשים".
אצל הנשים בקרב שבע, ניצחה דניאל פולסטר לאחר שקבעה בקפיצה לרוחק 4.96 מטר, בכידון הטילה ל-30.85 מטר וסיימה עם הריצה ל-800 מטר, שם קבעה 2:42.01 דקות.
4 צפייה בגלריה
דניאל פולסטר
דניאל פולסטר
אלופת ישראל. דניאל פולסטר
(צילום: אורן אהרוני)
בסופו של דבר הניקוד של פולסטר היה 4,597 נקודות והיא הקדימה את אלה קליין (4,244 נקודות).
מדובר באליפות ישראל הראשונה בעידן הקורונה, כאשר בשל הוראות משרד הבריאות היא נערכה ללא קהל.