מרקוס סמארט הוא השחקן המשתפר של השנים האחרונות ב-NBA. משחקן קצת אבוד על המגרש, סמארט הפך לחבר דומיננטי בחמישייה של בוסטון שדוהרת לגמר המזרח. 16 נקודות, 5 מ-5 ל-3, כשאת השלשה האחרונה הוא הופך למהלך של 4 נקודות, וכל זה בתוך קצת יותר מ-3 דקות בלבד ברבע הרביעי. זה מה שהוא עשה במשחק השני נגד טורונטו בחצי גמר המזרח, חלק מרכזי בניצחון ובעלייה ליתרון 0:2 בסדרה.
זו לא רק ההתפוצצות: סמארט גם עצר את המומנטום של טורונטו ושבר את רוחה. בתחילת הרבע הרביעי טורונטו עוד הובילה בשמונה נקודות ונראה היה שהיא בדרך לניצחון, עד שהוא התחיל לצלוף.

1 צפייה בגלריה
מרקוס סמארט
מרקוס סמארט
מרקוס סמארט
(צילום: AP)

הגדולה של סמארט היא שהוא לא מפסיק לזרוק, לא מפסיק לנסות. לפני רצף השלשות הוא עמד על 1 מ-5 לשלוש והוסיף לזה גם 3 איבודי כדור. את השלשה האחרונה שלו הוא קלע אי שם בתחילת הרבע הראשון, כשהעלה את בוסטון ל2:3. זה לא מנע ממנו לזרוק שוב ושוב ולייצר את רצף הקליעה המטורף הזה. "כשראיתי את הראשון נכנס, ידעתי", סמארט אמר בסיום המשחק. הוא ידע על מה הוא מדבר.
מי שעקב אחרי סמארט בשנים האחרונות, ובמיוחד בעונה הנוכחית (12.9 נק' למשחק, הכי גבוה בקריירה), לא יכול להיות מופתע מדי מהסיפור הזה. כשסמארט נכנס למומנטום, קשה לעצור אותו. אז אמנם הוא מעולם לא זכה בפרס "השחקן המשתפר של העונה", אבל במבט של מספר שנים לאחור, קשה לפספס את ההתקדמות האדירה של השחקן הזה ואת התרומה שלו לבוסטון סלטיקס.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.