ריאל מדריד סגרה את עונת 2019/20 במנצ'סטר עם הדחה מליגת האלופות, אחרי שהוסיפה השנה לרקורד שלה שני תארים: אליפות הליגה מספר 34 והסופר קופה הספרדי ה-11.
באליפות זכתה ריאל מתמטית ב-16 ביולי, כשחתמה ניצחון עשירי ברציפות אחרי פגרת הקורונה המאולצת, מול ויאריאל באצטדיון די סטפאנו החלופי (ברנבאו נמצא בשיפוצים). לפני הפגרה, היא הייתה במקום השני אחרי ברצלונה, בהפרש שתי נקודות. הרצף המרהיב, שהסתיים בתיקו במחזור האחרון מול לגאנס (2:2), תוצאה שלא שינתה דבר, הוביל את הקבוצה להשגת 31 מתוך 33 נקודות אפשריות אחרי הקורונה.

2 צפייה בגלריה
אדן הזאר וקארים בנזמה מאוכזבים
אדן הזאר וקארים בנזמה מאוכזבים
בלאנקוס בוורוד
(צילום: gettyimages)

שחקניו של זידאן סיימו את העונה בספרד כקבוצה עם ההגנה הטובה ביותר (25 שערי חובה, הנתון הטוב בתולדות המועדון במהדורה של 38 משחקים), והשוער הבלגי קורטואה זכה בגביע זאמורה, המוענק לשוער שספג הכי מעט שערים (20). בנוסף, הבלאנקוס לא ספגו שערים במחצית ממשחקי הליגה (19), והשוו את שיאם מעונות 1986/87 ו-1987/88. ריאל הייתה גם הקבוצה עם הכי הרבה ניצחונות (26) והכי מעט הפסדים (3), קבוצת החוץ הטובה ביותר בליגה והבלתי מנוצחת היחידה בבית (13 משחקים בברנבאו ו-6 בדי סטפאנו).
הסופר קופה הספרדי שוחק בינואר בסעודיה במתכונת חדשה, וריאל מדריד השתתפה יחד עם אתלטיקו מדריד, ברצלונה ו-ולנסיה. 1:3 על ולנסיה מ"שער אולימפי" (בעיטת קרן ישירה) של טוני קרוס ושערים נוספים של איסקו ומודריץ' שלח את הקבוצה לדרבי בגמר, שהסתיים ב-0:0 והוכרע עם 1:4 לזכות ריאל בפנדלים. פדריקו ואלוורדה נבחר ל-MVP במשחק הגמר, אולי גם בגלל שהורחק לאחר פעולה הירואית, עבירה מכוונת על אלבארו מוראטה שמנעה שער כמעט בטוח!

זינדין זידאן

המאמן ממשיך לעשות היסטוריה על ספסל ריאל מדריד. עדות לכך הם 11 התארים שלו כמאמן הקבוצה: 3 זכיות (רצופות!) בליגת האלופות, 2 גביעי העולם של המועדונים, 2 גביעי הסופרקאפ האירופי, 2 אליפויות ו-2 גביעי הסופר קופה הספרדי. רק מיגל מוניוס האגדי (14) זכה ביותר תארים, בעוד זידאן נשאר בלתי מנוצח בגמרים. כמו שציין הקפטן סרחיו ראמוס, שנעדר (הרחקה) ממשחק ההדחה מול סיטי: "סיימנו עונה לא רגילה, בגלל הקורונה, עם שני תארים, אבל בטעם חמוץ-מתוק בגלל ההדחה מליגת האלופות".
זידאן ראוי לציון לשבח על כך שהתגבר על קשיים גדולים במהלך העונה. הוא הכריז לפני העונה שהמטרה העיקרית שלו היא זכייה באליפות, ואותה הוא אכן הצליח להשיג, אך נכשל בליגת האלופות - אולי בגלל חסרונו של ראמוס, אולי בגלל שהשחקנים שהציב בהרכב מול סיטי בגומלין לא עמדו בציפיות, אולי בגלל אותו הפסד ביתי מול סיטי בפברואר.


2 צפייה בגלריה
זינדין זידאן
זינדין זידאן
זינדין זידאן
(צילום: רויטרס)
פציעות
מרקו אסנסיו נפצע במשחק אימון מול ארסנל לפני העונה, נותח, חזר רק למשחקים האחרונים של הליגה וגם כבש מול ולנסיה שניות אחרי שנכנס לשחק. אדן הזאר נפצע מספר פעמים במהלך העונה, והופיע רק ב-16 משחקי ליגה ושישה בליגת האלופות. הוא לא הביא לידי ביטוי את היכולת בגללה נרכש מצ'לסי. לוקה יוביץ' נפצע, שיחק מעט, "ברח" לסרביה, חזר פצוע, חלה בקורונה, וגם נפצע שוב במדריד. הוא תרם רק שני שערים ב-17 משחקים, אחרי שנרכש מפרנקפורט ב-60 מיליון אירו! ויש כמובן את גארת' בייל, השחקן הכי יקר בהיסטוריה בזמנו. חוץ מפציעות, משחקי גולף, פוזות מוזרות על הספסל ושיפור השפה הספרדית, הוא תרם מעט מאוד.

העונה הבאה

לבלאנקוס עונה לא קלה, בגלל התבגרותם של חלק משחקני הסגל (ראמוס, מודריץ', בנזמה). הרעיון הוא להצעיר עוד יותר את הסגל, ולחפש חלוץ, קשר ובלם. ריאל יכולה להחזיר כמה מהמושאלים (לונין, רגילון, אודגור, סבאיוס), למכור כאלה שזידאן לא סופר אותם (בייל, חאמס, מריאנו, בראהים דיאס ואולי גם יוביץ') ולהתחיל בחילופי דורות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.