ברצלונה 92' הייתה האולימפיאדה האחרונה בה נבחרת הנשים של ארה"ב לא עמדה על ראש הפודיום. מאז כולם יודעים לאן יילך הזהב בטורניר הכדורסל, וגם היום (ראשון) הסיפור לא היה שונה.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
ארה"ב ניצחה 75:90 את המארחת יפן וזכתה במדליית זהב שביעית ברציפות (שיא כל הזמנים לנבחרת קבוצתית כלשהי). על הדרך, האריכה את רצף הניצחונות האולימפי המטורף שלה ל-55. את האמת, זה לא היה כוחות מהרגע הראשון. יתרון 14:23 בסיום הרבע הראשון ו-36:50 בהפסקה הסביר לכולם את הכיוון.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ארה"ב
נבחרת ארה"ב
הנבחרת הטובה בכל הזמנים? ארה"ב והזהב האולימפי השביעי ברצף
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ארצות הברית
נבחרת ארצות הברית
ואי אפשר בלי סלפי למזכרת
(צילום: AFP)
מה שכן, זו הייתה הופעת הפרידה של דיאנה טוראסי וסו בירד מהמדים הלאומיים. בגיל 39 ו-40 בהתאמה, מי שכבר מכונות בארה"ב "צמד הכדורסלניות הטוב בכל הזמנים", ערכו את משחקן האחרון בנבחרת (והוסיפו זהב חמישי לרזומה שלהן). כמה סמלי שהן קלעו את ארבע הנקודות הראשונות במשחק ואז נתנו לדור הצעיר לעשות את העבודה.
בריטני גריינר הייתה בלתי ניתנת לעצירה וסיימה עם 30 נקודות ב-14 מ-18 מהשדה, אג'ה ווילסון הוסיפה 16 ובריאנה סטיוארט קלעה 14. טוראסי, "המייקל ג'ורדן של כדורסל הנשים", הסתפקה ב-7 בלבד ב-29 דקות. מאקי טקאדה, הקפטנית היפנית, סיימה עם 17 מהעבר השני.
4 צפייה בגלריה
בירד וטוראסי
בירד וטוראסי
"צמד הכדורסלניות הטוב בכל הזמנים". בירד וטוראסי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
טוראסי משתעשעת בגמר מול יפן
טוראסי משתעשעת בגמר מול יפן
טוראסי משתעשעת בגמר מול יפן
(צילום: רויטרס)
עוד אתמול, צרפת נקמה בסרביה על ההפסד בגמר אליפות אירופה האחרונה עם 76:91 בקרב על מדליית הארד האולימפית. גבי וויליאמס, המתאזרחת של הטריקולור, הוליכה את הקלעיות עם 17 נקודות והתרגשה: "קשה להסביר במילים, זו הבמה הגדולה בעולם".