בעבר, היית צריך להיות מאמן מעוטר ובעל קילומטראז' רציני כדי לקבל קבוצות בסדר הגודל של ברצלונה, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד ושאר המועדונים הבכירים באירופה. אך נראה שבעשור האחרון השתנו פני הדברים, ושחקני עבר גדולים וחסרי ניסיון מקבלים את הצ'אנס להוביל מועדוני פאר. לא כולם הצליחו ויצליחו, אך האם באמת שווה לנסות? בואו נראה.
בשנת 2009 הכריזה ברצלונה על פפ גווארדיולה הצעיר כמאמן הקבוצה. צעד זה היה נראה חסר כל היגיון, כישלון ידוע מראש, אך ההצלחה המסחררת שלו, עם זכייה בכל תואר אפשרי, פתחה מאז את הדלת ליותר ויותר שחקני עבר גדולים. זינדין זידאן, שגם כן לא צבר יותר מדי ניסיון, קיבל את משרת המאמן בריאל מדריד לאחר שהיה עוזרו של קרלו אנצ'לוטי ואימן את קבוצת המילואים של הבלאנקוס, וגם כאן ההצלחה לא איחרה לבוא. זידאן זכה כבר במספר דו-ספרתי של תארים מכל הסוגים הנחשבים ביותר.
1 צפייה בגלריה
גווארדיולה על הקווים
גווארדיולה על הקווים
גווארדיולה על הקווים
(צילום: רויטרס)
כיום, השמות הבולטים בהקשר זה הם אולה גונאר סולשיאר (מנצ'סטר יונייטד), פרנק למפארד (צ'לסי) ומיקל ארטטה (ארסנל) שלא עברו המון בתור מאמנים ראשיים בקבוצות גדולות עד למינוי. לעומתם, דייגו סימאונה עוד היה מעט ניסיון בארגנטינה ובאיטליה לפני שקיבל את הצ'אנס באתלטיקו מדריד, כמו גם אנטוניו קונטה לפני יובנטוס, כך שישנם כאלה שצריכים את השפשוף לפני שהם מגיעים למרכז הבמה.
פיליפו אינזאגי הוא דוגמה לדרך בה חוסר ניסיון משפיע לרעה בקבלת מועדון גדול - אך מאז פיטוריו ממילאן הוא למד, השתפשף, וחווה השנה הצלחה עם בנוונטו הקטנה אותה העלה לסרייה א'. לעומת זאת, אחיו סימונה קיבל את לאציו כמועדון גדול ראשון, ולקח אותה לצמרת.
מי הבאים ברשימה? ישנם כאלה שהתחילו את דרכם באימון לא מזמן, ויובילו בעתיד את חוד החנית של המאמנים באירופה: צ'אבי, מגדולי הקשרים של בארסה ונבחרת ספרד, שמאמן את אל-סאד הקטארית וברור שזה רק עניין של זמן עד שיקבל את משרת האימון בברצלונה. ראול, החלוץ האגדי של הבלאנקוס, שאימן את קבוצת הנוער של ריאל מדריד והיום הוא מאמנה של קבוצת המילואים. חברו הטוב ואחד מסמליה של ריאל, איקר קסיאס, שב למועדון וישמש כיועץ של הנשיא פלורנטינו פרס, תפקיד אותו מילא בעבר זידאן. מעניין יהיה לראות אם גם קסיאס יפנה לקריירת אימון. סטיבן ג'רארד, הסמל הגדול ביותר של ליברפול, מאמן את גלזגו ריינג'רס הסקוטית - וגם כאן זה עניין של זמן עד שיקבל סטיבי ג'י את המושכות במועדון גדול יותר, אפילו ליברפול עצמה כשיורגן קלופ יחליט לעבור לפרויקט הבא שלו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.