לפי השיטה הנהוגה כיום במשחקי הכדורגל (בארץ ובעולם), הקבוצה המנצחת מקבלת שלוש נקודות (פעם זה היה 2), במקרה של תיקו נקודה אחת, ובמקרה של הפסד 0 נקודות - הכל ידוע ומוכר, אני לא מחדש לכם כלום. אבל יש לי רעיון שיכול להכניס הרבה עניין בליגות המקומיות ובמפעלים הבינלאומיים, לקבוצות ולנבחרת, כזה שייתן עוד סיבה לצאת ולתקוף.
כרגע, שלוש נקודות מחולקות במידה שהמשחק מוכרע, ורק 2 במקרה של תיקו, אחת לכל קבוצה. לא חבל על הנקודה שהולכת לאיבוד? אני מציע לתת נקודה נוספת לקבוצה האורחת במקרה של תיקו עם שערים. 0:0 יחלק נקודה אחת לכל משתתפת, אבל אם לאורחים, שבדרך כלל מגיעים בצורה זהירה יותר למגרש שאינו שלהם, תהיה מוטיבציה להבקיע - נראה כדורגל אחר לגמרי.

1 צפייה בגלריה
יאן זומר בדרך לעוד עצירה
יאן זומר בדרך לעוד עצירה
1:1 בין ספרד לשווייץ
(צילום: AFP)

זה קצת קיצוני, אבל ניתן לנסות את השיטה בליגות הנמוכות למשך תקופה מסוימת ולראות איך הדברים מתקדמים. תחשבו כמה אקשן יתווסף לכדורגל ברגע שתהיה עוד דרגת ניקוד שאפשר לצבור במשחק.
ואם זה לא מוצא חן בעיניכם, ישנן דרכים נוספות להרוויח את הנקודה השנייה במקרה של תיקו. נניח - אם אין הכרעה במשחק, כל קבוצה תקבל 3 פנדלים לזכותה, והמנצחת תצא מהמגרש עם שתי נקודות במקום אחת בלבד. ומי שתבקיע יותר תקבל את הנקודה. אפשר לוותר על הפנדלים, ובמקום זאת לנסות להכריע בביעטות ממרחק 20 מטרים מהשער וכד'. אפשר גם לחלק אותה לקבוצה ההוגנת יותר במהלך המשחק, לפי הכרטיסים הצהובים והאדומים. בקיצור, אם חושבים בצורה יצירתית, אפשר להכניס המון עניין מחודש לענף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כ