נבחרת ישראל רשמה הערב (שישי) ניצחון חשוב, 2:3 במערכות מול מקבילתה האוסטרית במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, כאשר משחקי הבית הישראלי מתקיימים כולם בארץ.
השחקנים של נועם כץ הגיעו אחרי שני הפסדים (לבולגריה ואוסטריה) וידעו שכל תוצאה פרט לניצחון תחסל סופית את הסיכוי שלהם לסיים במקום השני ולהעפיל לשלב הבא.
1 צפייה בגלריה
שחקנ ינבחרת ישראל בכדורעף
שחקנ ינבחרת ישראל בכדורעף
חוגגים. שחקני נבחרת ישראל בכדורעף
(צילום: איגוד הכדורעף)
המערכה הראשונה הייתה מאוזנת, אבל בסופו של דבר ישראל זכתה בה עם 21:25. האוסטרים השוו עם 20:25 בסט השני.
המערכה השלישית הייתה הצמודה מכולן – הנבחרת הוליכה ביתרון קטן, אך האוסטרים הצליחו להשוות ל-24:24. קיל בלוק של סלבה בצ'קלה נתנה לנבחרת את הניצחון במערכה. אוסטריה חזרה עם 20:25 במערכה הרביעית ושתי הנבחרות הלכו לסט מקוצר ומכריע.
ישראל פתחה עם 0:3 מהיר, הצליחה לשמור על היתרון שלה ושתי נקודות חשובות של טמיר הרשקו סגרו סיפור במערכה ובמשחק כולו עם 11:15.
מחר תשחק בולגריה עם אוסטריה. ניצחון בולגרי יציב את ישראל עם סיכוי קטן להעפיל – אך כדי לעשות זאת היא תצטרך לגבור על הבולגרים החזקים ביום ראשון.
נועם כץ: "אני מרוצה מהניצחון, אבל צריך להבין שצריך סבלנות. אני כל כך מרוצה מהעבודה שלנו, אנחנו משתפרים ממשחק למשחק, השחקנים שלנו עמדו במצבי לחץ, אני מוריד את הכובע בפני השחקנים שלמרות ההפסדים הראשונים נשארנו מגובשים כקבוצה. הרמה בישראל שונה מאשר באירופה, וכאשר אנחנו משחקים מול נבחרות אירופאיות לוקח לשחקנים שלנו להתרגל לרמה".