לוי גרסיה עזב לאחרונה את בית"ר ירושלים וחתם בקבוצה היוונית א.א.ק אתונה. הוא שיחק בבירה עונה אחת בלבד וכבש חמישה שערים, אבל למרות התקופה הקצרה והמספרים הלא מרשימים, בבית"ר נתנו לו את הכבוד הראוי ואת ברכת הדרך. באינסטגרם, בפייסבוק ובאפליקציית הקבוצה - בכל מקום הועלה פוסט של "תודה רבה", ואם היו משחקים עם קהל, כנראה שהיה גם איזה טקס קצר. לבירת ישראל לבירת ספרד - שם פרידות כאלה כמעט ולא קורות, וחבל.
גארת' בייל עזב השבוע את ריאל מדריד. הוולשי שיחק 7 שנים במועדון ואחראי ללא מעט רגעים יפים: הוא היה חלק משלישיית ה-BBC שטרפה את אירופה, רשם מספרת מרשימה בגמר האלופות נגד ליברפול וסיפק ספרינט בלתי נשכח שהשאיר אבק למארק בארטרה והסתיים ברשת הקטלאנית בגמר הגביע מול ברצלונה. אז איך שחקן כזה, שבאופן חד משמעי שיחק חלק חשוב ברגעים היסטוריים עם 105 שערים, 68 בישולים ו-16 תארים, לא מקבל כבוד מטורף עם עזיבתו?
1 צפייה בגלריה
גארת' בייל
גארת' בייל
גארת' בייל מוצג בטוטנהאם
(מתוך הטוויטר)
אז נכון, יש לו חלק בזה. לקראת הסוף ראינו כמה בייל לא רוצה להישאר במקום שלא רוצה אותו, מראה חוסר עניין מהספסל, לא מחובר חברתית - ואי אפשר לשכוח את הדגל המפורסם של "וויילס, גולף, מדריד. בסדר הזה". אולי גם העובדה שלא טרח ללמוד ספרדית העמיקה את העניין. מה שכן, הוא לא היחיד במועדון שלא הוערך בלכתו, והרשימה לא קצרה.
כשאינייסטה עזב את ברצלונה ראינו איך סמל אמור לעזוב. מונף באוויר, חולצות, שלטים, מסדרי כבוד ומה לא. גם לצ'אבי הייתה פרידה בסגנון כזה. איך ריאל לא אירגנה משהו דומה לסמל ענק כמו איקר קסיאס? אם נתחיל לדבר על השוער האגדי, על המספרים שלו ומה שנתן לבלאנקוס, זה לא ייגמר. כנ"ל לגבי כריסטיאנו רונאלדו: איך המועדון לא ציין את העזיבה, ואיך גם האוהדים ביציע (אז עוד היו ובכמויות) לא דאגו לאיזה דגל פריסה מטורף לפורטוגלי המפלצתי שלא הפסיק לשבור שיאים ולקרוע רשתות ?
ומה בקשר לדי מריה שהיה אחד השחקנים הדומיננטיים והאהובים ועזב בדממה, או פפה שיחד עם ראמוס החזיק את אחת ההגנות החזקות שידעו בספרד? במדריד צריכים לדעת לתת לבן אדם כבוד בעזיבה שלו, על אחת כמה וכמה כשהוא סמל שנתן המון ואחראי לרגעים קסומים. ואם כבר דיברנו על ראמוס, אני מקווה שבעזיבה שלו במדריד ידעו להיפרד יפה ולא יתנו לו להצטרף לרשימה הזו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.