אתחיל דווקא בהפתעה - בא לי שאיל ברקוביץ' יאמן את נבחרת ישראל, למרות שכבר הסיר את מועמדותו. ברקו הוא דמות ססגונית שתחזיר מהר מאוד את הנבחרת לכותרות, ואולי גם את הקהל. משעמם לא יהיה. מאז שלמה שרף, כנראה, לא היה לנבחרת מאמן שפיו וליבו שווים. ומי מאיתנו לא זוכר את הסיכום שלו להפסד 2:1 מול ספרד: "רפי כהן יכול להיות שוער במלון, לא בכדורגל". אז אין ספק שמבחינת עניין ותקשורת ברקו הוא האיש הנכון.
אבל מבחינת כדורגל, אין מאמן מתאים יותר מיוסי אבוקסיס. הוא מאמן של קבוצות אנדרדוג שיודע להוציא מים מהסלע. 38 שנה חיכתה בני יהודה לגביע עד שהוא הגיע. וההצלחה העקבית שלו בגביע היא לא מקרית. אבוקסיס יודע להכין את הקבוצה למשחק אחד קריטי יותר מכל מאמן אחר. תשאלו את איביץ' איך הוא הפסיד לו פעמיים. הסגנון שלו אולי קשה לצפייה, אבל מביא תוצאות.
1 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
אז כן, אולי בהתחלה נשתעמם מכדורגל הגנתי ומשמים, אבל אל תשכחו איך הגיע ההישג הכי גדול של קבוצה ישראלית באירופה, רבע גמר גביע אופ"א. בדיוק בסגנון הזה. ובינינו, גם אברם גרנט לא שיחק טוטאל-פוטבול כשהגיע להישג השיא של הנבחרת בשנים האחרונות, מקום שלישי בבית ושוויון בנקודות עם שווייץ ואירלנד.
יכול להיות שהקהל לא יתלהב להגיע לאצטדיון (אם בכלל ירשו לו), אבל אם נבחרת ישראל תשחק בסגנון אבוקסיסי שבעיניי מתאים ביותר למידותיה, היא תגיע להישגים נאים ואולי תחזור להיות הנבחרת שנלחמת על המקום בפלייאוף עד למחזור האחרון (שבו היא כנראה תפסיד). בכל זאת נבחרת ישראל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.