אוהדי הכדורגל חוזרים ליציעים אחרי שנה שלמה בלי קהל, ההתרגשות בשיאה וכך גם ההכנות של הקבוצות למציאות החדשה. נכון, רק 1,500 איש יורשו להיכנס לאצטדיונים הגדולים (ו-750 לקטנים יותר), אבל זה עדיין פי אינסוף יותר מאף אוהד.
הקופות והמזנונים לא ייפתחו ולאוהדים מותר יהיה להכניס בקבוקי פלסטיק עם שתייה. שני כיסאות ריקים יפרידו בין כל שני אוהדים, וכל הבאים יהיו חייבים להיות מעל גיל 16 ובעלי תעודת מתחסן או מחלים.
7 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א, נתניה וק"ש
אוהדי הפועל ת"א, נתניה וק"ש
האוהדים חוזרים ליציעים
(צילומים: עוז מועלם, אביהו שפירא)
בדקנו איך מתמודדים עם הסיטואציה ארבעה מועדונים והאוהדים שלהם: הפועל תל אביב, הפועל חיפה, מכבי נתניה ועירוני קריית שמונה. שתי הקבוצות הראשונות אגב היו היחידות שהצביעו נגד המתווה בישיבת דירקטוריון מינהלת הליגות, בטענה שלא יוכלו ליישם מול אוהדיהן - שיטענו לאפליה.

הפועל תל אביב: האולטראס מוחים

הפועל ת"א תהיה למעשה קבוצת ליגת העל הראשונה שתחווה את חזרת הקהל במשחק העונה שלה בתחתית, בבלומפילד מול בני סכנין שנמצאת מתחת לקו האדום ורחוקה ממנה רק בשלוש נקודות. במועדון פתחו מכירה דרך משרד הכרטיסים לאן בשיטת כל הקודם זוכה - למנויי עונת 19/20 בלבד, אולם ארגון האולטראס של המועדון כבר הודיע כי אינו מתכוון להיכנס לבלומפילד בשל ההחלטה של המינהלת להכניס רק 1,500 אוהדים, ומעבר לכך ישנו כעס גדול של אוהדי הקבוצה בשל תג המחיר שנקבה הקבוצה, 110 שקלים, מה שגרם להחרמה של מאות אוהדים את הניסיון בכלל לזכות בכרטיס.
7 צפייה בגלריה
אש בוערת ביציע אוהדי הפועל תל אביב
אש בוערת ביציע אוהדי הפועל תל אביב
אש בוערת ביציע אוהדי הפועל תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
בהפועל הוחלט כי כל מנוי שירכוש כרטיס למשחק היום, לא יקבל זכות לרכוש כרטיס במשחק הבא, כשכל מנוי רשאי לרכוש כרטיס אחד בלבד. לפני הכניסה לאתר "לאן", התבקשו אוהדי הפועל להצהיר כי בידיהם תעודת מתחסן/מחלים/תו ירוק באפליקציית רמזור, ואותה יידרשו להציג גם בכניסה לאצטדיון בצירוף תעודת זהות, כשהאוהדים הוזהרו כי מי שלא יציג את אחת התעודות, לא תתאפשר כניסתו לאצטדיון.
במועדון הבהירו כי לא תתאפשר כניסה לילדים/נערים מתחת לגיל 16 (גם אם יש ברשותם תעודת מחלים/מתחסן) וכי לא תתאפשר רכישת כרטיסים בקופות, אלא רק באתר "לאן". כמו כן, לא תתקיים חלוקה באצטדיון של כרטיסים שנרכשו באינטרנט. אוהדי הקבוצה יתמקמו בחלק התחתון של שערים 8-7 במתכונת של שמירת מרחק, כאשר בין כל כיסא תהיה הפרדה של שני כיסאות (הכיסאות יסומנו מראש).
7 צפייה בגלריה
הנהלת הפועל ת"א ביציע
הנהלת הפועל ת"א ביציע
הנהלת הפועל ת"א ביציע
(צילום: ראובן שוורץ)
על כל כרטיס תהיה נקובה שעת הגעה. כל אוהד שיגיע למשחק מתבקש לעמוד בזמנים הנקובים על כרטיסו בכדי למנוע התקהלות ועומס ביציעים. לא תותר מכירה של מזון ושתייה בתוך תחומי האצטדיון. עם זאת, בתיאום עם המשטרה הוחלט כי תתאפשר הכנסה של בקבוקי פלסטיק לצורך שתייה ויש לעטות מסיכות בכל העת. במקביל, במועדון הצהירו כי בימים אלה הנהלת המועדון עמלה על מתווה הפיצוי למנויי 19/20 ותפרסם בקרוב מתווה מסודר.

הפועל חיפה: "האוהדים היו חסרים לנו"

בהפועל חיפה קיבלו באמצע השבוע את ההחלטה לגבי מכירת הכרטיסים למשחק מול מ.ס אשדוד (18:00). על פי הודעת המועדון מכירת הכרטיסים תתאפשר לאוהדים אשר רכשו מנוי בעונת 2019/20 ואשר בידם תו ירוק או תעודת מחלים מנגיף הקורונה, בצמוד לתעודת זהות. מלבד זאת, רוכשי מנויים לעונת המשחקים הנוכחית (20/21) יקבלו כרטיס כניסה באמצעות דואר אלקטרוני מקופת הכרטיסים "ברק" וכל הכרטיסים (כולל לבעלי מנוי לעונה זו) יהיו ליציע המזרחי.
7 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה
(צילום: ראובן שוורץ)
כמו בכל האצטדיונים הקופות יהיו סגורות ולא תהיה חלוקת כרטיסים ביום המשחק. עד יום שישי בבוקר נמכרו 700 כרטיסים במחירים של 90 שקלים למבוגר ו-45 שקלים לנוער מעל גיל 16, חיילים, סטודנטים ונשים (המחירים לא כוללים עמלות). על מנת לקצר זמני המתנה האוהדים התבקשו להכין את המסמכים מראש ולהתייצב בשעה הנקובה על גבי הכרטיס. בנוסף הבהירו כי על האוהדים להקפיד על שמירת מרחק, היגיינה, הימנעות מהתקהלות ועטיית מסכה.
הבעלים יואב כץ אמר: "אני שמח מאוד שהקהל שב למגרשים ואנחנו זקוקים עתה לעידוד של האוהדים שהיו חסרים לנו, כדי להשיג את הנקודות ולא להסתבך במאבקי התחתית". מאמן הקבוצה חיים סילבס: "זה סוף שבוע מרגש ממש. מקווים שזו תחילת הדרך לשובו של הקהל שיצבע את המגרשים ביציעים".
7 צפייה בגלריה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ הפועל חיפה
בעלי הפועל חיפה יואב כץ
(צילום: עוז מועלם)
רותם סגל בן ה-34, אוהד מושבע של הקבוצה, יגיע מחר לצפות במשחק קבוצתו. "ביום שבת נחזור ליציע והאוויר יחזור לריאות. מאז רכישת הכרטיס החיוך לא יורד מהפנים, אז נכון, המחירים גבוהים אבל אנחנו קהל שבוי וביננו האושר שאופף אותי מאז הרכישה שווה כל מחיר, סופרים את הדקות לדייט עם האהבה, שיגיע כבר הערב".

מכבי נתניה: "בלי קהל אין לב"

הנתנייתים יארחו את הפועל חדרה וההתרגשות במועדון מחזרת הקהל גדולה. ארגון האוהדים החליט כי יגיע לתחומי האיצטדיון בנתניה ויעודד מבחוץ, כאשר נכון לאתמול עדיין נותרו כרטיסים בקופות.
גורם במועדון התייחס למשמעות חזרת הקהל עבור קבוצה מסוגה של מכבי נתניה, ולהקפדה המתוכננת על הכללים: "אנחנו זקוקים לקהל ולדחיפה שלו בשלב הזה של העונה. נקפיד על הדרישות של המינהלת על מנת לשמור על בריאותם של האוהדים".
7 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה
(צילום: ראובן שוורץ)
גם האוהדים עצמם כבר לא יכולים לחכות וצ'יקו פיניש, אוהד הקבוצה, העביר מסר ברור: "נתניה ללא קהל זה קבוצה בלי לב. אנחנו מגיעים למאני-טיים וניתן את הכול על מנת לדחוף את הקבוצה לפליאוף העליון".

עירוני קריית שמונה: התרגשות באוויר

במועדון הכי צפוני בליגת העל נרגשים מאוד מחזרת הקהל למגרשים במשחק הביתי, ועוד אחד מאתגר מאין כמותו מול האלופה ומוליכת הטבלה מכבי תל אביב. 500 כרטיסים מתוך 750 שהוצאו למכירה כבר נרכשו אך במועדון מבינים שלא מעט מהרוכשים הם אוהדים של מכבי תל אביב שרכשו באופן מקוון והגיעו לאיסוף בקופות המועדון.
7 צפייה בגלריה
אוהדי עירוני קריית שמונה
אוהדי עירוני קריית שמונה
אוהדי עירוני קריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)
למרות זאת, אוהד עירוני ק"ש דודו בטיטו טען: "אני מתרגש מאוד. הילד שלי קטן והוא לא יוכל להיכנס כי עדיין לא התחסן, וזה גרם לי ללא מעט צרות, אך אני שמח מאוד שאזכה לראות משחק כדורגל בלייב".
במועדון הבהירו כי לא יהיו עיגולי פינות בכל הנוגע להקפידה על נהלי משרד הבריאות: "אנחנו נקפיד על הכל, זה אומר שמירת מרחק והצגת תעודת מתחסן בכניסה - והמטרה שלנו היא שהכל ייעשה על פי התקן והדרישות".