המתעמלת היהודייה הגדולה בכל הזמנים, אגנס קלטי, חוגגת היום (שבת) את יום הולדתה ה-100. קלטי זכתה בעשר מדליות אולימפיות בהלסינקי 1952 ומלבורן 1956 כשייצגה את הונגריה, מהן חמש מדליות זהב.
קלטי שרדה את השואה בזכות נישואים פיקטיביים למתעמל הונגרי ואימוץ זהות בדויה. לאחר מכן פצחה בקריירה מפוארת, במהלכה זכתה כאמור בעשר מדליות אולימפיות וכן באליפות העולם למרות שהייתה בת 31 באולימפיאדת הלסינקי, גיל מבוגר יחסית למתעמלות. היא הספורטאית הכי מעוטרת בהונגריה והאלופה האולימפית הכי מבוגרת שחיה כיום.
3 צפייה בגלריה
אגנס קלטי
אגנס קלטי
יום הולדת שמח. קלטי
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
אגנס קלטי
אגנס קלטי
האלופה האולימפית הכי מבוגרת שחיה כיום. קלטי
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
אגדה. קלטי
אגדה. קלטי
אגדה. קלטי
(צילום: דנה קופל)
היא עלתה לישראל ב-1957, עזרה לייסד את ענף ההתעמלות בארץ ואימנה את נבחרת ישראל. ב-1981 נבחרה להיכל התהילה של הספורט היהודי, ב-2002 נבחרה להיכל התהילה של ההתעמלות והשנה הוחלט כי אליפות ישראל בהתעמלות מכשירים תיקרא על שמה. ב-2017 זכתה בפרס ישראל בזכות תרומתה הרבה לספורט. מבין הספורטאים היהודים, רק למארק ספיץ יש יותר מדליות אולימפיות ממנה. כיום היא חיה בהונגריה.

"תמשיכי לתת השראה לכולנו"

המתעמלת הרומנייה האגדית, נדיה קומנץ', כתבה בטוויטר שלה: "אחת הספורטאיות היהודיות הכי גדולות בכל הזמנים חוגגת יום הולדת 100, מזל טוב. זה כבוד בשבילי לברך אותך, היו לך חיים מדהימים. הראית לנו שאת לוחמת ושאת אדם מאוד מיוחד ונחוש. כולם אוהבים אותך ומעריכים. נתת לי השראה כשהייתי ילדה".
נדיה קומנץ' מברכת
הציוץ של תומאס באך
מכבי ת"א מאחלת יום הולדת שמח לקלטי
נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, בירך אף הוא את קלטי: "הסיפור האולימפי שלך הוא השראה גדולה. זכית בעשר מדליות, חמש מהן מזהב, הראית הרבה אומץ ונחישות בחייך. את אלופה אולימפית אמיתית". גם במכבי תל אביב כדורסל בירכו בציוץ בטוויטר: "מי ייתן ותמשיכי לתת השראה לכולנו".