המאבק של משה חוגג בגזענות הוא המאבק של כולנו, הרוב המוחלט בחברה הישראלית בכלל ואוהדי בית"ר ירושלים בפרט. חוגג נלחם בגזענות מהרגע הראשון בו רכש את בית"ר. הוא האיש הנכון בזמן הנכון להוביל מאבק זה, ויש לכל הגורמים הרלוונטיים חובה מוסרית להביע עמדת תמיכה רשמית בחוגג ובמועדון המנסים לשנות את יחסי הכוח בין רוב הקהל של בית"ר לבין המיעוט אשר שלט עד כה בתדמית המועדון.
חוגג מקדם בימים אלה מכירת 49 אחוז מהמועדון למיליארדר מאיחוד האמירויות, שייח' חאמד בן-ח'ליפה, ובעסקה זו עולות מספר שאלות קריטיות לגבי עתיד בית"ר. אוהדי ביתר כבר היו בסרט הזה לא פעם אחת - איש עסקים בעל הון גדול, ללא שום זיקה קודמת למועדון ובעל אינטרסים אישיים, אשר מגיע בקול תרועה רמה, שופך מיליונים רבים ולבסוף נוטש ומשאיר מועדון שבור הזקוק לשיקום ארוך ומייגע.

2 צפייה בגלריה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)

האם בן-ח'ליפה ישתלט בהמשך על המועדון ויזיז את חוגג הצידה? מה האינטרס שלו להיות חלק מהבעלות על בית"ר ירושלים? האם יש קשר בין תחום העיסוק המשותף של בן-ח'ליפה וחוגג (כסף וירטואלי) לבין עסקת השותפות?
בתקופתו בבית"ר העמיד חוגג תקציב ענק (במושגים ישראלים) של 60-40 מיליון שקל לעונה. ללא ספק תקציב ראוי לקבוצה השואפת להתחרות על כל התארים. לדעת רבים, אין צורך בתקציב גדול יותר לקבוצת כדורגל בליגה הישראלית. הרי כוכבים גדולים מחו"ל לא יגיעו לישראל, והכוכבים המקומיים לא יהפכו לטובים יותר עם עוד 200 אלף דולר לחוזה הגם ככה מנופח לו הם זוכים.
קצת נחמץ הלב לראות חלק מאנשי הכדורגל בישראל מסתובבים כרגע באיחוד האמירויות בניסיון לקבץ נדבות עבור המועדון אותו הם מייצגים. אבל האם דווקא בית"ר של חוגג זקוקה להון כלכלי נוסף, או לשותף נוסף ללא שום זיקה קודמת למועדון ובעל אינטרס שעדיין לא ברור בעסקה זו? האם יעקב שחר, בעלי מכבי חיפה והאוהד מספר 1 של הקבוצה, יפקיד גם הוא את המועדון או חלקו בידיו של אדם שלא יודע מי הם זאהי ארמלי, ברוך ממן וכוכבים נוספים, או לא יודע בכמה אליפויות זכתה הקבוצה בעבר?

2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

האם בן-ח'ליפה מזהה כרגע את כוכב הכדורגל הגדול ביותר בכל הזמנים של בית"ר ירושלים (אלי אוחנה), שיושב לצד משה חוגג בשולחן המשא ומתן בעסקת הבעלות על המועדון? ואיפה עמדתו של אותו אוחנה המתפקד כרגע כיושב ראש המועדון, בנקודת הזמן והצומת הקריטית וההיסטורית בה עומדת בית"ר ממש ברגעים אלה?
על שאלות רבות סביב בית"ר יש תשובות די ברורות, עליהן יסכימו רוב אוהדי הקבוצה. המועדון חייב לפתוח באופן רשמי וסופי את שעריו לכל אדם, ללא הבדל גזע או דת, היכול לעזור למועדון על המגרש ומחוצה לו. המועדון היה זקוק בנקודת זמן זו לאיש אמיץ וטוב כמו משה אשר ינפץ את תקרת הזכוכית בנושא התדמית, ויביא אותו לגבהים חדשים בכל הקשור לניהול המועדון. הכדורגל הישראלי לא משופע בבעלים טובים ואיכותיים כמו חוגג. אך קשה להתעלם מסימני שאלה גדולים מאוד סביב עסקת השותפות ועל ההשפעה של עסקה זו על עתיד אחד המועדונים הגדולים והחשובים ביותר בכדורגל הישראלי.
על חוגג, התומך בשיח פתוח ושיתופי פעולה עם קהל האוהדים, לתת תשובות ולחשוף את פרטי העסקה ואת הכיוון החדש אליו הוא מצעיד את המועדון.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.