לאחר שהתקבלה ההחלטה על הפסקת עבודתו של הצוות האוסטרי בנבחרת ישראל, נוצרה אצלי תחושת הקלה. הצוות נכשל כישלון חרוץ בהבאת הנבחרת להתקדמות בזירה הבינלאומית, ולא רק שלא הביא את הנבחרת קדימה - הלכנו אחורה בהשוואה לעבר. המקום הלפני האחרון בבית מוקדמות כל כך נוח זו השורה התחתונה של הקמפיין הזה, והשאלה אינה כמה אוהדי נבחרת היו מרוצים או לא מרוצים מסגנון המשחק שלנו, ולא כמה אוהדים תומכים באנדי הרצוג.
בחירת מאמן לא אמורה להתבצע על ידי רוב הציבור כמו בבחירות דמוקרטיות. בבחירת מאמן, השיקול צריך לדעתי להיות אך ורק היחס בין רמת היריבות שהיו לנו לבין המקום שלנו בבית המוקדם. אם ניקח למשל את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2006 - היריבות שלנו היו צרפת (שהגיעה לגמר של אותו מונדיאל), שווייץ (שמינית הגמר), קפריסין שעשתה לנו הרבה צרות בזמנים ההם ואירלנד עם שני כוכבי פרמייר-ליג בכירים (רוי קין ורובי קין). תסכימו איתי שאלו יריבות הרבה יותר חזקות מהיריבות שלנו בקמפיין של הרצוג. התוצאה? הנבחרת הייתה רחוקה שתי נקודות בלבד מההעפלה למונדיאל, סיימה ללא הפסדים ועמדה שווה אל שווה מול נבחרות עדיפות עליה בהרבה (כולל צרפת שסיימה איתנו פעמיים בתיקו).

1 צפייה בגלריה
חוס הידינק
חוס הידינק
חוס הידינק
(צילום: EPA)

המאמן שלנו אז היה הגיע עם ניסיון של כמה עשורים, ועבר השתלמויות רבות באיטליה ובאנגליה לפני שקיבל את המשרה. קוראים לו אברם גרנט. לצערי הסוף ידוע, ובמקום להחתים את גרנט מיידית על חוזה ארוך טווח, בהתאחדות ניסו להתחמק ממנו בכל מיני דרכים (וגם הצליחו בכך - גרנט התפטר כתוצאה מאותה סחבת).
הקו שצריך להנחות לדעתי את מקבלי ההחלטות הוא החתמת מאמן שהצליח לסיים במקום כמה שיותר גבוה ביחס לרמת היריבות ששיחקו מולו. מאמן כזה אפשר למצוא בישראל (אפילו גרנט עצמו) וגם בחוץ לארץ. שם שעולה לי בראש הוא המאמן ההולנדי חוס הידינק, שיש לו רזומה מעולה כמאמן נבחרות. זה בדיוק האדם המתאים לדעתי להביא את ישראל להצלחה - מאמן שהביא אפילו את דרום קוריאה לחצי גמר המונדיאל ואת אוסטרליה לשמינית גמר המונדיאל. זה המאמן האידיאלי תוצרת חוץ עבור הנבחרת שלנו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.