יואב לומברוזו, כוכבה של נבחרת ישראל בכדוריד, ישחק בעונה הבאה בבנפיקה ליסבון מפורטוגל, שזכתה לפני שנה בליגה האירופית, שם הוא ישחק תחת המאמן ג'וטה גונזאלס, שאימן בעבר בלה ריוחה הספרדית ושימש עוזר מאמן בפריז סן ז'רמן.
לומברוזו, שיחגוג בשבוע הבא 23, כבר חתם במהלך העונה שעברה ל-4 עונות בקיילצ'ה מפולין, סגנית אלופת אירופה בשנתיים האחרונות. זאת לאחר שהצטיין העונה במדי לימוז' מהסטארליג הצרפתית.
2 צפייה בגלריה
יואב לומברוזו
יואב לומברוזו
שינה כיוון למרות חוזה ארוך טווח בפולין. לומברוזו
(צילום: SL Benfica)
"זאת הייתה החלטה לא פשוטה לוותר על החוזה בקיילצ'ה", אמר השחקן בראיון לאתר איגוד הכדוריד. "למעשה חתמתי שם בשלב מוקדם של העונה שעברה, והייתי אמור להגיע אליה כבר במהלך העונה שחלפה. הדברים פשוט לא יצאו לפועל, בגלל שהתחילו שם לצערי בעיות כלכליות - ועדיין הייתי אמור לפתוח שם את העונה הבאה.
"בסוף מרץ החלטתי לשנות כיוון, ולא לקחת את הסיכון. קיבלתי הצעה טובה מבנפיקה. היא עניינה אותי בגלל הפרויקט הגדול שהם בונים. לאחר שהגענו לסיכום, הקבוצות הגיעו להסכם ההעברה ביניהן. מדובר בחוזה לשנתיים בפורטוגל".
2 צפייה בגלריה
יואב לומברוזו
יואב לומברוזו
לומברוזו באולם של בנפיקה. "מועדון עם יומרות"
(צילום: SL Benfica)
לומברוזו ממשיך: "מדובר במועדון עם יומרות וציפיות. מועדון פאר בפורטוגל. הם השקיעו הרבה במטרה לזכות באליפות פורטוגל ולהופיע בהמשך בליגת האלופות. הספקתי לבקר בליסבון אחרי שהעונה נגמרה. מעבר לעיר המדהימה, המועדון מתנהל שם בצורה יוצאת דופן, עם ענפי ספורט רבים ומובילים. משהו נדיר גם בקנה מידה של המועדונים המובילים בכדוריד העולמי. עכשיו המטרה היא להשתלב, ולעשות יחד עם המועדון את קפיצת המדרגה".
איך אתה מסכם את התקופה בצרפת? "מדהימה. כל עונה עמדתי במטרות שלי, וההוכחה הראשית היא החתימה בקיילצ'ה. אני מרגיש היום שחקן שונה לחלוטין ממה שהגעתי ללימוז', ואני מקווה להמשיך את אותו רף התקדמות".
ובעניין אחר: נבחרת הנוער של ישראל פתחה היום (רביעי) את השלב השני והמרכזי (8 האחרונות) במסגרת אליפות אירופה הפתוחה עד גיל 17 שנערכת בגטבורג שבשבדיה. הנבחרת הפסידה לשוויץ 23:15, והיא תתמודד הערב במשחקה השני מול נבחרת צרפת. מחר מצפה לה נבחרת איסלנד. הראשונה בבית תעפיל למשחק הגמר מול הראשונה מהבית המקביל בו משחקות שבדיה, ספרד, קרואטיה ופורטוגל.