יום גדוש נוסף של תחרויות הסתיים לספורטאי המשלחת הישראלית בטוקיו. גם פיטר פלצ'יק לא הצליח לסדר לנבחרת הג'ודו מדליה ראשונה במשחקים. השייטים קטי ספיצ'קוב ויואב כהן כבר לא יצליחו לסיים על הפודיום. נבחרת הבייסבול הפסידה באופן מאכזב במשחק הבכורה שלה – ורביעיית המיקס (גברים ונשים - אנסטסיה גורבנקו, אנדי מורז, איתי גולדפדן וגל כהן גרומי) עלתה לגמר ב-100X4 מעורב.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד

16:23: ישראל הפסידה בעקבות טעויות קשות בהארכה

מעצבן. טעויות קשות של המגישים זאק וייס וג'רמי בלייש עלו לישראל בהפסד 6:5 בהארכה. כמה חבל: באינינג ה-10 שהתחיל את ההארכה, ישראל שוב סבלה מטעויות הגשה קשות, כאשר ג'רמי בלייש פגע פעמיים ברציפות בחובטים קוריאנים וסידר להם ריצה חינם וניצחון 5:6. מחר יום חדש: קרב מול ארה"ב (13:00)
14 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
(צילום: אורן אהרוני)
14 צפייה בגלריה
דרום קוריאה חוגגת
דרום קוריאה חוגגת
דרום קוריאה חוגגת
(צילום: אורן אהרוני)

הולכים להארכה

זייד עמד במשימה, 5:5 בסוף 9 אינינגים. חבר'ה, אנחנו הולכים להארכה: המשחק יעבור לאינינגים נוספים, עד שתושג הכרעה. אם נבחרת אחת תעלה ליתרון בחצי הראשון, ליריבה תהיה הזדמנות להשוות בחצי השני של האינינג.

15:48: ישראל שוב השוותה

ישששש! זה כבר נראה היה גמור, אבל באינינג התשיעי, רגע לפני שהקוריאנים סוגרים ניצחון, לברנוויי חבט את ההומראן השני שלו במשחק והשווה ל-5:5. איזו דרמה!
14 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
(צילום: אורן אהרוני)

15:22: מהפך של דרום קוריאה

המשחק הצמוד והמתוח נמשך. לי ג'ונג-הו חבט הומראן משווה באינינג השביעי, ומיד אחריו קים יון-סו עשה את אותו הדבר בדיוק, שניהם מהגשות של וייס. 4:4, האם ישראל תדע לחזור להובלה? האינינג השביעי הולך רע מאוד עבור ישראל. וייס ממשיך לגמגם, וחבטה של או המצוין הפכה ל-4:5 לקוריאנים.

14:52: ישראל חזרה להוליך מול דרום קוריאה

אלכס כץ וזאק וייס, שני המגישים המחליפים, החזיקו יפה את התוצאה, ואז באינינג השישי ראיין לברנוויי - אחד מוותיקי הנבחרת - חבט הומראן נהדר והחזיר לישראל את היתרון, 2:4 כשהוא ודני ולנסיה מגיעים לבסיס הבית. משחק מצוין של הנבחרת עד כה.
14 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הבייסבול חוגגים
שחקני נבחרת הבייסבול חוגגים
שחקני נבחרת הבייסבול חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)

14:37: נבחרת השליחים עלתה לגמר 100X4 מעורב מיקס

הישג מרשים לנבחרת השליחים (אנסטסיה גורבנקו, אנדי מורז, איתי גולדפדן וגל כהן גרומי) שהעפילה לגמר 100X4 מעורב מיקס (ארבעה סגנונות, שני גברים ושתי נשים). ישראל סיימה במקום החמישי במקצה שלה עם זמן של 3:43.94 דקות והשיגה את הזמן השמיני בטיבו. הגמר יתקיים מחר לפנות בוקר.
14 צפייה בגלריה
גורבנקו חוגגת עם גולדפדן וכהן גרומי
גורבנקו חוגגת עם גולדפדן וכהן גרומי
גורבנקו חוגגת עם גולדפדן וכהן גרומי
(צילום: AFP)

14:22: השחיינית אביב ברזלי בחצי הגמר ב-200 מטר גב

אביב ברזלי, השחיינית האחרונה שהצטרפה למשלחת הישראלית, העפילה לחצי הגמר ב-200 מטר גב אחרי שקבעה 2:11.13 דקות. היא שחתה במקצה הרביעי והאחרון, המהיר ביותר. ואמנם סיימה במקום השביעי במשח

14:31: דרום קוריאה השוותה ל-2:2

פישמן דווקא התחיל טוב את האינינג הרביעי, אבל הקוריאנים התחילו להשיג חבטות מההגשות שלו, וג'ו-וואן הו שיגר הומראן שהשווה ל-2:2.
14 צפייה בגלריה
ג'ייק פישמן
ג'ייק פישמן
ג'ייק פישמן
(צילום: רויטרס)

13:46: נבחרת הבייסבול עלתה ליתרון 0:2 מול דרום קוריאה

וואו! איאן קינסלר, הכוכב הענק של הנבחרת, בעל עבר מפואר ב-MLB, מעלה אותה ליתרון באינינג השלישי! קינסלר הפציץ הומראן יפהפה, ויחד עם מיץ' גלאסר הגיע לבסיס הבית. 0:2 לנבחרת ישראל.

11:39: פיטר פלצ'יק הפסיד בבית הניחומים והודח מהתחרות

אחרי ההפסד ברבע הגמר לארון וולף היפני, פיטר פלצ'יק עלה לקרב שלו בבית הניחומים מול הקנדי ממוצא מצרי שאדי אלנחאס. שני הג'ודוקות לא הצליחו להשיג ניקוד בזמן החוקי ו-45 שניות בתוך ניקוד הזהב אלנחאס ביצע תרגיל שסידר לו את הניצחון ושלח אותו לקרב אל הארד. פלצ'יק הודח מהתחרות ולא יסיים על הפודיום למרות הציפיות האדירות ממנו.
14 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
יואב כהן
(צילום: אורן אהרוני)

11:05: גם יואב כהן איבד סיכוי למדליה

בשיוט ה-12 והאחרון לפני שיוט המדליות, הישראלי סיים במקום ה-12 ולחובתו 74 נקודות, כאשר הפער מהשלישי, האיטלקי מתיאה קאמבוני, עומד על 20 נקודות - פער שלא ניתן לסגירה בשיוט המדליות. הוא מדורג שביעי וישתתף בשיוט המדליות.

10:24: יואב כהן ירד למקום השביעי, 13 נקודות מהפודיום

כהן סיים את השיוט ה-11 במקום הרביעי הכללי ולמרות זאת ירד למקום השביעי, מרחק של 13 נקודות מהפודיום.

9:45: יואב כהן נותר במקום השישי גם אחרי השיוט העשירי

יואב כהן פתח את היום עם המקום השישי בשיוט העשירי. זאת הפעם החמישית שהגולש הצעיר חוצה שישי את קו הסיום. יש לו כרגע 58 נקודות שליליות והוא לא הצליח להקדים אף אחד משלושת הראשונים בדירוג. למעשה, הפער בינו ובין המקום השלישי גדל ל-16 נקודות.

8:55: קטי ספיצ'קוב ניצחה בשיוט ה-12, אך איבדה סיכוי למדליה

במדליה היא כבר לא תזכה, אבל מגיע לקטי ספיצ'קוב כל הכבוד על יום שיוטים נפלא. הישראלית בת ה-21 ניצחה גם בשיוט ה-12. השייטת תשתתף בשיוט המדליות כמובן ותנסה לפחות לשפר את המיקום הסופי ולסיים בטעם טוב. אחרי 12 שיוטים, ספיצ'קוב מדורגת שישית עם 65 נקודות שליליות - מרחק 29 נקודות משרלין פיקון שבמקום השלישי. למרות הניקוד הכפול בשיוט המדליות שייערך ביום שבת, זהו פער שאי אפשר לסגור.
14 צפייה בגלריה
קטי ספצ'קוב
קטי ספצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(צילום: אורן אהרוני)

8:20: שי קקון מדורגת במקום ה-35 הכללי

שייטת הלייזר רדיאל לא הרשימה עם שיוטים במקומות ה-34 ו-39 ונמצאת במקום ה-35 הכללי.

08:10: ספיצ'קוב סיימה רביעית את השיוט ה-11

השייטת רשמה שיוט מוצלח נוסף עם המקום הרביעי. לאור התוצאות הטובות שלה היא עלתה למקום השישי, 34 נקודות מהמקום שמוביל למדליה. שלוש המובילות, שרלין פיקון, אמה ווילסון וליו יונצ'או לא נותנות צ'אנס להדביק אותן וצריך לקרות משהו חריג במיוחד כדי שלא יזכו במדליה

08:05: מקום שלישי לברעם וטיבי בשיוט הרביעי של ה-470

צמד שייטות ה-470 רשמו שיוט מוצלח וחצו את קו הסיום אחרי הנציגות הבריטיות והשוויצריות. לברעם וטיבי יש כרגע 19 נקודות והן מדורגות במקום השישי, מרחק של 10 נקודות מהמקום השלישי.
14 צפייה בגלריה
נויה ברעם  ושחר טיבי
נויה ברעם  ושחר טיבי
נויה ברעם ושחר טיבי
(צילום: רויטרס)

7:30: קטי ספיצ'קוב ניצחה בשיוט העשירי, אך נותרה שביעית

קטי ספיצ'קוב סיימה ראשונה בשיוט העשירי. מדובר כמובן בשיוט הטוב ביותר שלה במשחקים האולימפיים, כאשר היא חצתה ראשונה כל אחד מן המצופים. לשייטת הישראלית יש כרגע 60 נקודות והיא עדיין רחוקה משרלין פיקון שנמצאת במקום השלישי עם 28 נקודות.

7:20: מקום 14 לברעם וטיבי בשיוט השלישי ב-470

נויה ברעם ושחר טיבי, צמד השייטות בדגם ה-470, סיימו במקום ה-14 את השיוט השלישי שלהן, הן מדורגות במקום העשירי הכללי.

7:03: פלצ'יק הפסיד ברבע הגמר ונשר לבית הניחומים

אחרי שניצח בקרב הראשון שלו בתחרות, הג'ודוקא הישראלי פגש את ארון וולף היפני. וולף ביצע ווזארי חצי דקה לסיום, הצליח לרתק את פלצ'יק עד שהזמן נגמר והעפיל על חשבונו לחצי הגמר. הישראלי ינסה לזכות במדליה דרך בית הניחומים.
14 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)

6:34: ענבר לניר הפסידה תוך 40 שניות והודחה

הג'ודוקא עלתה לקרב השני שלה מול יריבה ברזילאית, אך תוך 40 שניות היא ספגה איפון והודחה בשמינית הגמר. בסיום הקרב, לניר הייתה נרגשת מאוד ופרצה בבכי. "הרגשתי טוב לקראת יום הקרבות, הכי טוב שהרגשתי בחיים שלי", אמרה בדמעות. "אני יודעת שנתתי את כל מה שאני יכולה וכל מה שהייתי צריכה לעשות. אני יודעת שיכולתי יותר טוב, אני יודעת שאני יכולה יותר טוב, ואני אעשה את זה. אני יודעת שאני לא קרובה לממש את כל הפוטנציאל שלי, ובגלל זה אני עושה ג'ודו, כי אני יודעת שיש לי לאן להשתפר, וזה מה שנותן לי את הכוח להמשיך. גם כשמפסידים פה זה לא מוציא את הרוח מהמפרשים. זה פשוט מבאס שככה זה נגמר. תודה לכולם על התמיכה, אני יודעת שהיה קשה, אני מצטערת".
14 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר
(צילום: אורן אהרוני)

6:17: פיטר פלצ'יק עלה לרבע הגמר

הג'ודוקא פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) החל את דרכו כבר בשמינית הגמר. הוא לא ממש הרשים מול יריבו, המונגולי אוטגונבאטאר לחאגבסורן, אך הודות למצלמות הטלוויזיה קיבל ווזארי בתוך ניקוד הזהב והעפיל לרבע הגמר - והמשמעות היא שהוא מרוחק בסך הכל שני ניצחונות ממדליה אולימפית. יריבו יהיה היפני המצוין ארון וולף.
14 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)

5:40: הג'ודוקא ענבר לניר בשמינית הגמר

הישראלית בת ה-21 שמתחרה במשקל עד 78 קילוגרם, נדרשה ל-18 שניות בלבד כדי להדיח באיפון את מונחצטצג אוטגון המונגולית בסיבוב הראשון.
יריבתה הבאה של לניר תהיה מאירה אגיאר הברזילאית (30), ג'ודוקא מנוסה ומעוטרת שזכתה במדליות ארד בשתי האולימפיאדות האחרונות ובשתי אליפויות עולם בעבר. אגיאר ולניר לא נפגשו מעולם.
14 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר. פתחה טוב
(צילום: אורן אהרוני)
14 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר
(צילום: אורן אהרוני)

הישראלים שמתחרים היום*

5:30: ענבר לניר (ג'ודו, עד 78 ק"ג) | מוקדמות
5:55: פיטר פלצ'יק (ג'ודו, עד 100 ק"ג) | מוקדמות
6:05: נויה ברעם ושחר טיבי (שייט) | נשים, מפרשיות 470, שיוט 3
6:15: שי קקון (שייט) | נשים, לייזר רדיאל, שיוט 8
7:05: קטי ספיצ'קוב (שייט) | נשים: גלשני ניל פרייד, שיוטים 11-10
7:05: נויה ברעם ושחר טיבי (מפרשיות 470) | שיוט 4
8:35: קטי ספיצ'קוב (שייט) | נשים: גלשני ניל פרייד, שיוט 12
9:20: יואב כהן (שייט) | גברים: גלשני ניל פרייד, שיוטים 11-10
13:00: נבחרת ישראל בבייסבול מול דרום קוריאה | הבית מוקדם
13:42: תומר פרנקל (שחייה) | גברים: 100 מטר פרפר, מוקדמות
13:42: גל גרומי כהן (שחייה) | גברים: 100 מטר פרפר, מוקדמות
14:02: אביב ברזלי (שחייה) | נשים: 200 מטר גב, מוקדמות
14:17: נבחרת ישראל (שחייה) | מיקס (גברים ונשים): 100X4 מטר מעורב, מוקדמות
* זמנים משוערים
פורסם לראשונה: 05:21, 29.07.21