האם בריטני גריינר, אחת הכדורסלניות הטובות והמוכרות בעולם, עשויה להישלח בקרוב למאסר? על רקע המתיחות בין ארה"ב לרוסיה בכל הקשור למלחמה באוקראינה, כוכבת ה-WNBA נעצרה על אחזקת סמים בנמל התעופה במוסקבה. כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס".
גריינר, על-פי הפרסום, נעצרה עוד בחודש שעבר לאחר שנחתה מניו יורק. כלב, השייך ליחידת המעקב אחר סמים בשדה התעופה, רחרח את המטען שלה, וכאשר הועבר תיקה לסריקה התגלה "משאף בהזמנה אישית". בהמשך התברר כי מדובר במכשיר לאידוי קנאביס. ואם לא די בכך, הוא הכיל שאריות שמן קנאביס.
4 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
הסתבכה. גריינר
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
גריינר עם מדליית הזהב אחרי הזכייה ביורוליג לנשים
גריינר עם מדליית הזהב אחרי הזכייה ביורוליג לנשים
גריינר בימים יפים יותר במדי יקארטרינבורג הרוסית
(צילום: EPA)
גריינר, הכוכבת הגדולה של יקאטרינבורג הרוסית, לא פרסמה דבר בחשבון האינסטגרם שלה מאז ה-5 בפברואר, וככל הנראה עדיין עצורה. העונש ברוסיה על אחזקת סם בכמות גדולה הוא בין 5 ל-10 שנים. אגב, השלטונות ברוסיה סירבו להודות שגריינר היא הכדורסלנית העצורה, אך ציינו כי "החקירה בעיצומה".

מטביעה כדורים, שוברת מוסכמות

גריינר (31, 2.03 מ'), למי שעדיין לא מכיר, הפכה במרוצת השנים לאחת משחקניות הכדורסל הטובות בכל הזמנים. אלה לא רק הממדים (מוטות ידיים ברוחב של משוטי קיאק) או השיאים (748 חסימות בקריירה, ההישג הטוב ב-NCAA לגברים או נשים), אלא בעיקר הקלות. כן, הקלות בה היא קופצת, רצה ובעיקר מטביעה. ב-2013 שברה שיא היסטורי וסיפקה שלושה דאנקים במשחק נשים אחד במכללות. במשחקה הראשון ב-WNBA, ניפצה תקרת זכוכית נוספת והטביעה פעמיים - גם כן שיא חדש שטרם נשבר.
4 צפייה בגלריה
גריינר ו-ווילסון בודקות שהזהב אמיתי
גריינר ו-ווילסון בודקות שהזהב אמיתי
גריינר לצד אג'ה ווילסון עם מדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו
(צילום: AFP)
היא הייתה כל כך טובה עוד במכללות, לכן כשמארק קיובן, הבעלים הצבעוני של דאלאס מאבריקס, נשאל אז מי היה רוצה לבחור בסיבוב השני בדראפט ה-NBA המתקרב - הוא ענה: בריטני גריינר. "אם היא הכי טובה בשוק, אז למה שלא אקח אותה? לעולם לא נדע עד שלא ניתן לזה צ'אנס".
גריינר זכתה מאז באליפות WNBA אחת עם פיניקס מרקורי (2014), לפני שנתיים הוכתרה בפעם השנייה בקריירה כמלכת הסלים, זכתה באין ספור הישגים עם נבחרת ארה"ב, אבל עדיין לא יכולה להתהדר בתואר השחקנית הכי טובה בעולם, אלא דווקא חברתה לקבוצה, דיאנה טוראסי.
4 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
הפכה לסמל קהילת הלהט"ב בארה"ב. גריינר
(צילום: AP)
גריינר, אגב, הפכה לסמל קהילת הלהט"ב בארה"ב למאבקה בקרב דעת הקהל. ESPN בחר אותה לכתבת שער במגזין שלו ב-2013. הוא צילם אותו עם נחש על הצוואר תחת הכותרת "הנושא שהוא טאבו". כשהתבקשה להקריא כמה מהתגובות שקיבלה בחשבון הטוויטר שלה, בראיון המצולם שעלה גם לעמוד היוטיוב של ענקית התקשורת, לא התביישה: "את דוחה", "את גבר", "דומה לקוף".
הסנטרית, כאמור, נותרה בשלה: "כשאני קוראת את מה שאנשים אומרים זה גורם לי לרצות להיות עצמי עוד יותר. יש כל כך הרבה אנשים בין שני הקצוות של הקשת, אבל אף אחד לא רוצה להודות בזה. אם אתה באמצע, יגידו שמשהו לא בסדר איתך, וינסו לתקן אותך. אולי אני לא מובנת, אבל לא צריכה שיתקנו אותי".