הדבר האחרון שמעניין את משה חוגג היום, על שלל צרותיו, זה בית"ר ירושלים, והנאמן שמונה מטעמו ינסה למקסם רווחים. אם לא יקרה נס בשבוע הקרוב, בית"ר תיחלש משמעות וסיכוייה לשרוד בליגה יפחתו משמעותית.
בתחילת העונה חוגג טען שתקציב הקבוצה עומד על 50 מיליון שקל. אם זה הסגל שחוגג ואוחנה הצליחו לבנות בסכום הזה זה מסביר למה בית"ר ירושלים תחת הצמד הזה כשלה בכל עונה מחדש והגיעה למצב הקשה בו היא נמצאת היום. אוחנה הוא הסמל הבית"רי הגדול ביותר, אך הוא איש מקצוע לא טוב, וזה בלשון המעטה.
1 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
(צילום: יואב דודקביץ')
הביקורת כיום היא בעיקר כלפי בעל הבית שהביא את המועדון למצב בו הוא נמצא, אבל אי אפשר להמשיך להחביא את הכישלון של אוחנה.
קומאן הוא חבר של אוחנה, וביחד הם בנו את הסגל החלש ביותר שהיה פה בעשור האחרון והנחיתו פה זרים שזרים לענף. אני בטוח שכל אדם שהיה עומד בראש המועדון והישגיו בחמש שנים היו כלום ושום דבר כבר ממזמן היה על המוקד, אבל הקהל מתקשה לבקר את אוחנה בעיקר בגלל תרומתו הרבה למועדון כשחקן.
אוחנה אהוב ומוערך כשחקן הגדול ביותר בתולדות המועדון, אך כשל בכל מה שקשור לפן הניהולי והמקצועי. הוא חייב לקחת אחריות. יוסי מזרחי מונה בלית ברירה למאמן, הוא לא רצה בתפקיד, אך הבין את שמדובר בצו 8. בגילו לא נראה שיש לו את האנרגיות להרים קבוצה מתה כמו בית"ר מהקרשים וזה ניכר ממשחק למשחק יותר ויותר.
קבוצה שנראית כמו בית"ר צריכה אנרגיות מהאיש שעומד על הקווים, ולקבל גם מאמן שרוצה את התפקיד ב100% ולא כי כפו עליו את הג'וב. במשך כל העונה בית"ר מתעקשת לשחק במערך של שלושה בלמים ובקו של חמישה שחקני הגנה, גם תחת קומאן וגם תחת מזרחי.
המערך הזה התגלה ככזה שלא מוציא את המיטב מהסגל שגם ככה חלש מאוד ולא רק שזה לא מוסיף אלא גורע.
בית"ר מתגלה במלוא מערומיה במערך הזה ומוותרת לחלוטין על מרכז המגרש שזה לב ליבו של הכדורגל המודרני - מרכז שדה שיודע לתקל, להניע כדור ולנווט קדימה.
קבוצת כדורגל שמוותרת מראש על מרכז המגרש בכדי להתגונן, לא תוכל לייצר שום דבר.
בואו לא נשכח שמדובר בליגת העל ולא בבונדסליגה, ברוב משחקי הליגה הרמה היא די שווה ככה שאין פה הצדקה למשחק הגנה נסוג ונרפה כמו שאנחנו רואים מבית"ר של מזרחי.
גם ככה אביאל זרגרי בכושר רע מאוד ושותפו לקישור קאמסו מארה מתגלה כשחקן חלש מאוד שלא משדרג כלל את הקבוצה.
אם המצב היום הוא בכי רע, מה יהיה כשבקרוב מאוד בית"ר תיאלץ להתכווץ ולשחרר שחקנים ולמכור את כל מי שיהיה לו ביקוש? אני לא יודע מה עובר בראשו של חוגג ושל הנאמן שלו יצחק יונגר, אבל הסכומים אותם הם דורשים עבור הקבוצה הם לא ריאליים.
בית"ר גוססת, היא חייבת בעל בית אקטיבי שרוצה להשקיע ולהשאיר את הקבוצה בליגה כדי לבנות לעונה הבאה תוכנית שתוציא את בית"ר מהמרה השחורה אליה היא נכנסה.
קבוצות רכישה ודוד עשיר מאמריקה ככל הנראה הם בעיקר בגדר דיבורים, כי אם היה פילנתרופ יהודי מהגולה שהיה רוצה להחזיק בבית"ר, הוא כבר היה עושה זאת וכסף לא היה מהווה בעיה.
אם משה חוגג לא רוצה להיות זה שחתום על מחיקתה של בית"ר ירושלים והפיכתה להפועל פתח תקווה 2, הוא חייב לשחרר.
ולהבין שאת ההשקעה הכספית שלו הוא כבר לא יחזיר ואם ישנו אדם אחר שמוכן לקחת את ההתחייבויות העתידיות של המועדון על עצמו, אז שיעביר את זכויות הניהול למי שמוכן לדאוג למועדון וכמה שיותר מהר, כי כל יום הוא קריטי לעתידה של בית"ר ירושלים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.