אחרי חשיפה של פרשה מפוקפקת נוספת של בעלי קבוצה בליגת העל, הגיע הזמן של הכדורגל הישראלי להגיד די! המינהלת וההתאחדות לכדורגל חייבות להתכנס בהקדם ולקבל החלטות גורליות. נכון שלאחרונה התקבלה החלטה לא רעה, לפיה גם קבוצות ליגה א' יהיו חייבות במנהל תקין - וזה מבורך - אבל הגיע הזמן לקחת דוגמה מאירופה ולהכריח את כולם לעבור למודל חדש.
פרט ליענקל'ה שחר ואלונה ברקת, אין בעלים ישראלים שממש שופכים כספים ומקדמים את הקבוצות שלהם. מיץ' גולדהאר, היושב מעבר לים, עושה זאת נכונה, אבל גם זה כי הוא לא חלק מהתרבות הישראלית. כמובן שצריך בארץ חריש עמוק יותר בספורט, אבל הזירה החשובה לנו כרגע היא הכדורגל, והגיע הזמן לטפל בנושא.
1 צפייה בגלריה
(צילום: getty images)
צריך לחייב את כל המועדונים לעבור למודל הגרמני, לפיו תהיה מעורבות ישירה של הקהל בקבלת ההחלטות ובבעלות. בצורה הזו, האוהדים יפסיקו להפגין ולהתלונן כל הזמן, כי הקבוצה תהיה באחריותם. כל אבוקה שתיזרק תביא את הקנס לכיס האישי שלהם.
המודל הזה לא יעלים את הקבוצות הקטנות, כי גם ככה הן לא מתקיימות מהכסף של האוהדים, ואני מאמין שיהיו יותר אנשים שיתחברו לכדורגל ויתמכו בקבוצות שלהם כאשר ירגישו שהענף נקי יותר. אנחנו רואים את הפועל ירושלים צועדת אל עבר המטרה, וקבוצות דומות נוספות פועלות בליגות נמוכות. אייל סגל ממכבי נתניה רק מחכה שהאוהדים יתאגדו ויקחו חלק פעיל יותר בקבוצה, אבל כמוהו אין הרבה.
ברגע שזה יקרה, לכדורגל הישראלי ייכנסו תורמים גדולים יותר, אנשים מסודרים יותר, ונתחיל לראות באמת תהליכים של בנייה. אין מה לחכות להקטנת הליגות, כאילו מדובר באיזו המצאה גדולה שתשפר את הכדורגל שלנו, כי זה ממש לא יקרה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.