אחרי שתמנע נלסון-לוי סיימה אתמול (שישי) במקום החמישי, בנבחרת הג'ודו רשמו מדליה ראשונה בגראנד פרי פורטוגל. ענבל שמש זכתה במדליית הארד בתחרות הראשונה ל-2024.
בקרב על הארד, ניצחה שמש את אסתר אסקילאשווילי מגיאורגיה בווזארי. עוד לפני הפסידה ברבע הגמר לברברה טימו הפורטוגלית וגברה על סאביטה רוסו מאיטליה עם ריתוק 40 שניות לסיום הקרב. בשלב הראשון ניצחה שמש יריבה מאוסטריה, באיפון.
2 צפייה בגלריה
ענבל שמש
ענבל שמש
ענבל שמש והצוות שלה
(צילום: איגוד הג'ודו)
ענבל שמש אמרה אחרי הזכייה: "לפני מספר חודשים עברתי פציעה שמנעה ממני להתחרות, בעבודה קשה ובתמיכה של כל הצוות שמקיף אותי התגברתי על הפציעה, הזכיה במדליה נותנת לי המון ביטחון ומוטיבציה להמשך. אני רוצה להודות לכל הצוות בנבחרת, למאמן הראשי שני הרשקו למאמן עידו בר שעזר לי היום מאוד, למיה גביזון הפיזיותרפיסטית שליוותה אותי בתחרות ולכל שאר הצוות שנמצא בישראל. תודה מיוחדת למאמנת האישית שלי מיכל האס".
מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "שמח מאוד לפתוח את השנה האולימפית בזכיה במדליה בגרנד פרי בליסבון. ענבל חוזרת אחרי פציעה שמנעה ממנה להתחרות בתחרויות האחרונות בשנת 2023, בעבודה קשה ובנחישות חוזרת למקום שלה על הפודיום. אני גאה בה ובנבחרת הנשים"
שגיא מוקי המשיך ביכולת המאכזבת, והפסיד כבר בקרב הראשון שלו. מוקי (81 ק"ג) הודח מול בדל קני קומי מאיטליה. אלוף העולם מ-2019 ספג שני עונשים מהירים בדקה הראשונה, ו-2:52 דקות לסיום הקרב הצליח קומי להשיג ווזארי הראשון. את השני הוא השיג 40 שניות לסיום.
זו התחרות הרביעית מאז ספטמבר בה הג'ודוקא הישראלי לא עובר את השלב הראשון. באותו המשקל, גם יפתח בדש הפסיד בסיבוב הראשון באיפון למתחרה מקזחסטן, 51 שניות מפתיחת הקרב.
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
הודח באיפון. מוקי
(צילום: עוז מועלם)
אורן גינר (73 ק"ג) פתח עם ניצחון על מתחרה מארגטינה ובסיבוב שלאחר מכן הפסיד למתחרה מצפון קוריאה, 2:28 דקות לסיום הקרב. במשקל זה, טוהר בוטבול סיים את האליפות במקום השביעי בעקבות הפסד בבית הניחומים, לשם נשר בעקבות הפסד ברבע הגמר באיפון, לסלבדור קאסה-רוקה הספרדי. לפני ניצח הישראלי את אוטרי קבאנטדז'ה (שספג שלושה עונשים לחובתו) ויריב ברזילאי (באיפון).
מאיה גושן (70 ק"ג) הודחה ברבע הגמר לאחר שהפסידה ללוסי ז'ארו הצרפתייה בוואזרי, בתוספת הזמן. עוד לפני עלתה לשמינית הגמר אחרי ניצחון על מתחרה מהונגריה. הישראלית השיגה ווזארי דקה לסיום הקרב, וכעבור 27 שניות רשמה אחד נוסף (שווה לאיפון).
פורסם לראשונה: 13:14, 27.01.24