זה היה סתם עוד משחק עונה סדירה בוולס פארגו סנטר. משחק מול קבוצה לא רעה, אבל לא מאריות הליגה. קבוצה עם שחקן צעיר ומבטיח, אולסטאר, אבל לא עם הכוכבים הגדולים באמת. בפועל, זה היה הרבה מעבר לעוד משחק. זה היה משחק שמבשר את הפלייאוף, עם המון משמעות שנמצאת על הכף. משחק שהסתיים בניצחון משכנע. לא סתם ניצחון, אלא ניצחון שביעי ברצף. מעבר לכך, ייתכן שזה הניצחון שיאפשר לסיקסרס לחמוק מתהומות הפליי-אין ולהבטיח את המקום השישי במזרח. אבל גם אם לא, זהו ניצחון שמסמל את חזרת ניצוצות הקסם לפילדלפיה.
אין דבר שמזוהה עם אורלנדו כמו הקסם של דיסני, שהפך לסימן ההיכר שלה עוד יותר מהחום (שהפך לשמה של היריבה ממיאמי). הפארקים של דיסני מסמלים את הקסם שנובע מאמונה עיוורת. הילד שנכנס לפארק השעשועים דיסני וורלד, אף שהוא יודע באופן רציונלי כי הסיפורים עליהם מבוסס הפארק הם בדיוניים בלבד, יכול לחוש, לפחות לתקופה מסוימת, כאילו זה הדבר האמיתי. המשוטט בפארק יכול בתמים להאמין שהחלומות מדפי הספר או מהסרט במסך עומדים להתגשם בכל רגע.
1 צפייה בגלריה
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
(Tim Nwachukwu/ AFP)
כך גם אוהדי הסיקסרס היום. לרגע הכל התחבר וחלום ההצלחה הפך לכמה דקות למציאות. החזרה של אמביד הפכה מוחשית יותר, עם המון אגרסיביות, סחיטת עבירות כמו שרק הוא יודע וגם משחק חכם עם מסירות מרהיבות שלא היו מביישות קווטרבק מהפילדלפיה איגלז. ביום שבו זכה אלן אייברסון בכבוד שרק יחידי סגולה זוכים לו כאשר פסל בדמותו נחנך בחצר הפסלים של הקבוצה – מקסי כבר לא היה נראה כמו תלמיד של אייברסון, אלא כמו המקור ממש. שחקן אדיר שלא מפחד מאיש, עם שליטה אבסולוטית בכדור, זריקות חשובות בקלאץ' והמון מנהיגות. יחד איתם גם קלי אוברה שנראה בדיוק כמו החתיכה החסרה בפאזל של ניק נרס. כמו זה שיכול לעזור לקבוצה להגיע רחוק יותר מאותה נקודה כואבת שבה נרס עצמו הדיח אותה בשנת 2019. ולא לשכוח גם את טוביאס האריס שלרגעים לא מעטים נראה כשחקן שמצדיק את משכורת העתק שלו. את קייל לאורי, כמה טוב שבאת הביתה. וגם באדי הילד עם קליעות חשובות, ניק באטום עם המון חוכמת משחק ופול ריד שמראה שהוא יודע לעשות בדיוק מה שמצופה ממנו בדקות שאמביד צריך לנוח.
במשחק אחד, הקסם שב לפילדלפיה. מאז שאמביד חזר מהפציעה נראה שזה "רק נהיה יותר סוער, ואם זה חלום אני לא רוצה להתעורר". אז נכון, מדובר בקבוצה שעשתה קריירה מלמכור לנו חלום על עתיד ורוד גם כשההווה די מקרטע ("הפרוסס"). ועדיין, לכמה רגעים, חזרתי להיות אותו ילד בפארק השעשועים הענק. הילד שיודע, רציונלית, שהאגדה לא תסתיים בדיוק כמו בחלומות. ועדיין, הוא מרגיש שזה בכל זאת יצליח. שבכל זאת יש קסם, ומאמין שבסוף זה יבוא, אתה תראה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.