אל תהמרו נגד מארק סלבי במשחקי גמר. כוכב הסנוקר האנגלי ניצח אתמול (א') 3:9 את רוני אוסאליבן בגמר אליפות סקוטלנד והשווה שיא של סטיבן הנדרי האגדי - 11 ניצחונות רצופים במשחקי גמר בהם לקח חלק. ההפסד האחרון שלו במשחק גמר היה אי שם ב-2016. סלבי זכה בתואר הסקוטי בפעם השנייה ברציפות - ולמעשה הוא בלתי מנוצח בטורניר הזה, שכן בשנה שעברה הייתה זו הופעת הבכורה שלו באליפות.
המפגש הקודם בין סלבי ואוסאליבן היה משחק מורט עצבים בלתי נשכח בחצי גמר אליפות העולם בשנה שעברה שהסתיים ב-16:17 דרמטי לאוסאליבן. הפעם זה היה סיפור אחר לגמרי - סלבי היה טוב בהרבה מאוסאליבן שנקלע ליום חלש והוא לא התקשה לנצח.
2 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
מארק סלבי
(צילום: getty images)
כבר בסשן הראשון סלבי פתח יתרון משמעותי 2:6, והוא עלה ל-2:7 בפתיחת סשן הערב עם ברייקים של 78 ו-51 נקודות. במצב של 3:8 לסלבי, לאוסאליבן הייתה הזדמנות לא רק לצמק - אלא גם להשיג ברייק מקסימלי (147 נקודות) אבל הוא נתקע ב-64 נקודות אחרי שהחטיא כדור אדום וסלבי ניצל זאת כדי לנקות את השולחן ולנצח במשחק.
המשחק אגב לא התנהל באופן ידידותי במיוחד. עוד לפני הגמר, סלבי עקץ את אוסאליבן בתקשורת על כך שהוא מתלונן הרבה על בעיות עם הקצה של המקל שלו. במשחק עצמו אוסאליבן התלונן בפני השופט שסלבי שותה מים ומתעסק בבקבוק באופן שמפריע לו להתרכז, בעוד סלבי האשים את אוסאליבן בכך שהמשיך לשחק במשחקונים שכבר הוכרעו לכאורה לטובתו של סלבי.
סלבי התלונן גם שאוסאליבן עמד בקו העין שלו בזמן שהכה: "באתי להכות בכדור אדום רחוק והוא נעמד. ראיתי אותו ממש בקו העין שלי, הוא הביט והרים את הגבות כאילו כדי להגיד: 'סליחה, לא שמתי לב מה אני עושה', אבל הוא ידע בדיוק מה הוא עושה".
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן. לא ספורטיבי?
(צילום: AP)
אוסאליבן מנגד התייחס לתקרית המים: "הוא התחיל לתופף על הבקבוק ואמרתי לו: 'יש אפשרות שלא תעשה את זה בזמן שאני מכה?'. אין עניין ביני לבין סלבי. אנחנו צריכים להודות זה לזה שאנחנו דוחפים אחד את השני להיות שחקנים טובים יותר".
סלבי הגיב והכחיש שעשה משהו לא בסדר: "בזמן ששתיתי הוא לא התכונן למכה. הוא אמר לשופט שאני עושה קולות וזז, זה בגלל שהובלתי עליו והוא היה עצבני. הוא לא אוהב שאנשים מצליחים להתמודד איתו".
על הטורניר עצמו והשוואת השיא של הנדרי אמר סלבי: "להשוות שיא של הנדרי זה דבר פנטסטי. זה שחקן שהערצתי בצעירותי", אמר סלבי שזכה ב-70 אלף פאונד, "לפני הרבה שנים הייתי מגיע לגמרים ומפסיד, עכשיו זה התהפך. אני פרפקציוניסט, כל הזמן נאבק להשתפר. אני אמנם לא הולך ונהיה צעיר יותר, אבל כל עוד אין בריא אין סיבה שלא אמשיך לנסות להשתפר". עונת הסנוקר נמשכת בכל הכוח כשכבר היום ייפתח טורניר הגראנד פרי העולמי בהשתתפות 32 השחקנים שצברו הכי הרבה נקודות העונה. סלבי יפגוש בסיבוב הראשון את ליאנג וונבו הסיני, בעוד אוסאליבן יתמודד מול אלי קארטר.