"יאניס אנדטוקומבו הבא", "הקליעה של פורזינגיס, ההגנה של גובר". אלו רק חלק מההשוואות המפוצצות להן זוכה ויקטור וומבניאמה, שאולי לא מוכר לחובב הכדורסל הסטנדרטי, אבל לפי מומחי דראפט ה-NBA בארה"ב, הצרפתי בן ה-17 נחשב לכישרון הגדול בעולם לגילו כיום.
וומבניאמה הענק, שכבר מתנשא לגובה של 2.18 מטרים, שיחק בעונה שעברה בנאנטר הצרפתית, ולמרות גילו הצעיר קיבל יותר ויותר הזדמנויות בקבוצה הבוגרת ככל שהזמן חלף. הגובה העצום, ביחד עם מוטת הידיים האדירה שלו (2.43 מטרים), הופכים אותו לכוח הגנתי בלתי מעורער, כאשר הוא רשם 1.9 חסימות למשחק בליגה הצרפתית העונה. "הוא כמו הענק הירוק", אמר עליו כתב צרפתי, מה שסידר לו את הכינוי באופן רשמי בגלל מדיה הירוקים של הקבוצה. עכשיו צריך לחפש שם חדש, בגלל שבשבוע שעבר וומבניאמה חתם בווילרבאן, ויקבל חשיפה רצינית יותר.

1 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
(getty images)

לעומת הרבה שחקנים גבוהים אחרים, לוומבניאמה קליעה רכה מחצי מרחק וטווח קליעה אשר מתרחב גם מאחורי קשת השלוש. כמו כן, יש לו רגליים חזקות המאפשרות לרוץ את המגרש בקלילות ובמהירות. אבל התכונה שהופכת אותו לכל כך מיוחד היא ראיית המשחק המדהימה ביחס לאנשים בגובהו. מיד לאחר שהוא מבצע פעולה טובה בהגנה, וומבניאמה יכול לראות את כל המגרש ולמצוא את המסירה הנכונה.
"הוא יכול לעשות הכל, יש לו את הכישורים להיות השחקן הטוב בעולם בשנים הקרובות", אמר מייק שמיטס, אחד ממומחי הדראפט המוערכים בארה"ב שטס לראות את וומבניאמה באליפות העולם עד גיל 16 בשנה שעברה, בה הסנטר הוביל את צרפת למדליית הכסף ונבחר לשחקן המצטיין של הטורניר.
אמנם רק בן 17, אבל נראה שדור העתיד של הכדורסל הצרפתי, האירופי והעולמי כבר כאן. לוויקטור נותר רק לכבוש את העולם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.