זו העונה הכי מטורללת שעברה על בית"ר ירושלים בתולדותיה, על כך אין ספק. מה שהופך אותה לעוד יותר משוגעת זה שיוסי אבוקסיס מוצא את עצמו חוזר למועדון לאחר 21 שנה, הפעם כמאמן.
אבוקסיס הוא בדיוק התרופה שבית"ר זקוקה לה. מאמן יסודי שחי ונושם את המשחק, היחיד שמסוגל להשאיר את הקבוצה במצבה בליגה. האם הקאמבק המרגש יסתיים בהצלחה? מה לא עבר על בית"ר ירושלים העונה? קרע ביציעים, מעצר של בעל הבית, בעיות כלכליות וסכנת פירוק.
1 צפייה בגלריה
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
(צילום: EPA)
לפני שאבוקסיס הפך לאחת הדמוית השנואות בטדי, הוא היה משחקניה הבולטים של בית"ר באמצע שנות ה־90 וזכה להצלחה רבה עם הקבוצה. האיחוד מתרחש בזמן שהמועדון נמצא בתקופה הקשה בתולדותיו ונלחם על חייו בליגת העל ואולי גם על קיומו.
גם אם בסופו של דבר בסוף העונה או בקיץ הקרוב בית"ר תלך לפירוק, עדיף שזה יהיה בליגת העל, ואין מאמן מתאים יותר למשימה.
הרעש הבלתי נגמר סביב הקבוצה גרם לכך שהשחקנים לא בדיוק התעסקו בכדורגל, ואת התוצאות ראינו במגרש. אבוקסיס ידוע כמאמן שיודע להעמיד קבוצה על המגרש. הכל מתחיל כמובן מייצוב ההגנה, התחום בו יוסי מתמחה, והוא יצטרך למצוא את השחקנים שיחזיקו את מרכז המגרש וכמובן למצוא פתרונות לחלק ההתקפי הדל.
מדובר במאמן יסודי וטקטי, אחד שיורד לפרטים הקטנים. מדובר במנהיג באופי שלו, אחד שיכול להחזיר לשחקנים את הביטחון שאבד להם.
שחקן כמו מאור זרגרי לא שכח לשחק כדורגל, וירדן שועה יכול לפרוח מחדש תחת אבוקסיס.
במאבקי התחתית מאמן בכיר בדמותו הוא חיזוק משמעותי מאוד. אלה מאבקים מורטי עצבים שבסופו של דבר הניסיון של אבוקסיס יעזור לבית"ר להיראות כמו קבוצת כדורגל.
את משחק הבכורה שלו הוא ערך ללא קהל בטדי וכבר ביום ראשון מצפה לו קרב תחתית לוהט נגד מכבי פ"ת מול הקהל הביתי.
ישנם אוהדים שבוודאי זוכרים לו את העזיבה לפני 21 שנה להפועל תל אביב, אבל עברו כל כך הרבה שנים ועל פי התגובה הכללית בקרב הקהל הירושלמי נראה שמינויו של אבוקסיס יעבור די בשקט.
בסופו של דבר, מבחינה מקצועית מדובר באחד המאמנים הישראלים הבכירים בליגה, שבשנה האחרונה חווה ירידה בקריירה. הוא מקבל הזדמנות במועדון גדול שנמצא בתקופה לא טובה להחזיר את הקריירה שלו למסלולה ועל הדרך זכה לסגור מעגל ולהציל את הקבוצה שהעלתה אותו לגדולות. האם זה ייגמר בחיוכים? דבר אחד בטוח, בבית"ר כמו בבית"ר שקט לא יהיה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.