ישנו קונצנזוס בקרב הרבה מאוד אוהדי כדורגל, כדורסל וספורט באופן כללי, שככל שקבוצה תשקיע יותר בכוכבים, תשפוך כסף בלי הבחנה בכדי לזכות בתארים ולהגדיל את השם והפופולריות - באופן טבעי היא גם תצליח בכך. צריך להבין, זו לא המציאות.
כולם היו בטירוף מוחלט, בשיגעון מהדהד כשמסי הצטרף לפריז סן ז'רמן בדרך לשלישייה היסטורית יחד עם אמבאפה וניימאר – במה שהיה נראה כאחד מחודי ההתקפה הטובים ביותר שידעו בעולם הכדורגל. בשילוב של סרחיו ראמוס הבלם המדהים בהגנה, דונארומה הנפלא בשער, מה כבר יכול להשתבש? אז בהדחה הכואבת לבאיירן מינכן קיבלנו את התשובה המוחצת לכך, באיירן שמייצגת כדורגל קלאסי ניצחה בקרב את הכסף של הקטארים ובצדק. בנוסף להדחה בגביע הצרפתי, המועדון מהריביירה חווה תסכול שנה אחר שנה ונראה שזה לא הולך להשתנות בקרוב כל עוד הגישה של הבעלים לא תשתנה או שלחילופין הם יעזבו.
1 צפייה בגלריה
נאסר אל-חלאיפי
נאסר אל-חלאיפי
נאסר אל-חלאיפי
(צילום: AFP)
הבעלים הקטאריים משקיעים ושופכים כסף ללא הרף בשחקנים, מיתוג ונוחיות לקבוצה, אבל נראה שאין לכך שום תמורה מבחינת הישגים ושווה לעשות חושבים מחדש. תופעה דומה מתרחשת גם בצ'לסי אשר השקיעה מעל 100 מיליון יורו בחלון ההעברות בינואר ואיכזבה בצורה יוצאת דופן ומבחינת התוצאות.
גם בכדורסל ראינו תופעה דומה בברוקלין נטס כאשר קווין דוראנט, דיירי אירווינג וג'יימס הארדן שילבו כוחות במועדון ממנהטן במה שהיה נראה בשילוב כוחות מטורף והליכה עד הסוף. בסוף זה התברר כפלופ וכאכזבה מטורפת עבור המועדון ועבור השחקנים ברמה האישית.
בשורה התחתונה, חשוב לזכור ששפיכת כסף במועדוני ספורט אולי תעזור למתג אותם, אך מעבר לכך אין לזה שום ערך מקצועי ספורטיבי אם אין באמת ידע פרקטי לבעלים. הערך האמיתי של הספורט תמיד ינצח!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.