מחירי הכרטיסים למשחקי הכדורגל בישראל הם מופקעים, ובעלי הבית מנצלים את הקהל שנותר שבוי. המשתנה שהופך את מחיר הכרטיס מיקר למופקע הוא עמלת משרדי הכרטיסים, ורק חקיקה ממשלתית או חרם צרכני יובילו לשינוי המיוחל.
ליגת הכדורגל בישראל היא לא האטרקציה הטובה ביותר שאפשר לקבל, לא מבחינת איכות המשחק ובטח לא בחווית הצפייה שבחלק מהמגרשים היא בלתי נסבלת. בעלי המועדונים מחליטים מה יהיה מחיר הכרטיס והאוהד הישראלי תלוי בחסדיהם. פעם זה 60 שקל, פעם זה 90 שקל ואף 100 שקל וצפונה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדים
(צילום: עוז מועלם)
המחיר לרוב משחקי הכדורגל בישראל צריך להיות אחיד ולא צריך לעלות יותר מ־60 ש"ח. ישנם משחקים "גדולים" בהם הקבוצות יוכלו לגבות 80 ש"ח וזה סביר לחלוטין.
עד שלא תהיה התערבות של הממשלה ושל מינהלת הליגה לכדורגל לקביעת מחיר כרטיס אחיד, לא יהיה פה שינוי ואוהדי הכדורגל בישראל ימשיכו להיות פראיירים. כאמור, ישנו את העניין הזה של עמלת הכרטיס. כרטיס שצריך לעלות 40 ש"ח עולה 49 ש"ח. כרטיס שצריך לעלות 80 ש"ח עולה 93 ש"ח.
בואו נקח מקרה הגיוני, אב שרוצה לרכוש כרטיס עבורו ועבור שלושת ילדיו למשחק כדורגל. כרטיס מבוגר אחד ושלושה כרטיסי נוער - המחיר צריך להיות 80 ש"ח עבור כרטיס מבוגר ו־40 ש"ח עבור כל כרטיס נוער, ועמלה עבור כלל ההזמנה. אבל לא כשמדובר במשרד כרטיסים שרוצה לגבות עמלה שהיא שוד לאור היום.
אבא כזה שירצה לרכוש כרטיסים לו ולשלושת ילדיו ישלם 93 ש"ח עבור כרטיס מבוגר ו־49 ש"ח עבור כל כרטיס נוער. רק העמלה שהוא ישלם תעלה לו כמו כרטיס נוער נוסף, 40 ש"ח. מי משלם עמלה עבור כל כרטיס ולא על כלל ההזמנה? זה שוד לאור היום.
אלה דברים שמרחיקים אוהדים רבים ממגרשי הכדורגל, בכדי למשוך קהל רב למגרשים המחיר צריך להיות אטרקטיבי. מחיר הכרטיס עבור רוב המשחקים צריך להיות אחיד מבלי שבעלי הקבוצות יוכלו לשנות אותו.
מחיר עבור משחקים גדולים יהיה יקר יותר, אבל גם בגבול הסביר וההגיוני. העמלה שגובים משרדי הכרטיסים עובר כל גבול, צריכה להיות חקיקה ברורה בנושא שלא תאפשר להם לנהוג כך. זו בדיוק הסיבה שהוקמה מינהלת, להילחם עבור האוהדים. אם לא תהיה התערבות של משרד הספורט והמינהלת, יש רק פתרון אחד – חרם של כל אוהדי הכדורגל בישראל.
לאוהדים יש כוח רב בידיים והם לא משתמשים בו כלל, הם הלקוחות והם צריכים להראות שאי אפשר לזלזל בהם.
וברגע שבכמה משחקים בהם בעלי הקבוצות יכניסו 0 ש"ח ממכירת כרטיסים הם יבינו שאין להם ברירה ואי אפשר להמשיך לעשוק את אוהדי הכדורגל בישראל. המאבק חייב להתחיל, עכשיו. מחיר אחיד לכרטיסים, ועמלת רכישה באינטרנט במחיר סביר והוגן. זה אפשרי רק אם כלל אוהדי הקבוצות ישלבו ידיים יחד למאבק הצודק והחשוב הזה וזה בהחלט אפשרי
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.