אנחנו בדרך לסופה של אחת הקריירות המרגשות ביותר בכדורגל הספרדי. מדובר באגדה, אך מעל הכל חואקין הוא השחקן הכי חשוב בתולדות המועדון הצנוע ממנו הגיע, בטיס. הקבוצה שאותה הוביל לצמד זכיות מרגשות בגביע המלך שביססו את מעמדו כגיבור תרבות. חואקין הבלתי נגמר עתיד לתלות את הנעליים בתום העונה הזו כשהוא בגיל 41 והדרך שעשה בכדורגל הספרדי היא מעוררת השראה.
חואקין החל את דרכו בנוער של בטיס. המועדון האנדלוסי ממוקם שעה מבית המגורים שלו בעיר סנטה מריה. כאשר הוא שיחק בנוער הירוק הוא הראה ניצוצות רבים של מוח מבריק וגאון כדורגל. בעלייתו לבוגרים בטיס שיחקה בליגת המשנה וחואקין היה בעודו קשר צעיר שהחל לבסס את עצמו כמנהיג חוליית האמצע של המועדון, הוא סייע לבטיס לחזור לקדמת הבמה. מאז החזרה המועדון לא הסתכל אחורה.
1 צפייה בגלריה
חואקין ופקיר חוגגים
חואקין ופקיר חוגגים
חואקין
(צילום: AFP)
בקדנציה הראשונה של חואקין אצל האנדלוסים, בטיס תקעה יתד בטבלה כשהמועדון נדד באזור הטופ 10 של הליגה וחואקין החל לצבור מומנטום. בשקט בשקט הוא הפך להיות מנהיגה הבלתי מעורער של בטיס, ובעונתו הראשונה בלה ליגה קטף את תואר ''פריצת העונה'' ולמעשה מאז אותה זכייה נראה היה שהעתיד הוא ורוד עבור חואקין. והעתיד היה כזה בהחלט.
חואקין סיפר בעבר שבזמן הפריצה הוא קיבל הצעות מעניינות לעבור למועדונים גדולים יותר כגון ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד, אך מבחינתו הוא רצה לעשות חיל באהבתו, בטיס. רגעי השיא שלו בקבוצה התרחשו בעיקר לקראת סיום אותה קדנציה כשבעונת 2004/5 בטיס זכתה בגביע המלך. זו הייתה הפעם הראשונה שבה חואקין טעם את התחושה של זכייה בגביע. באותה עונה הוא היה במגמת שיא בעוד שבטיס סיימה במקום הרביעי בליגה והעפילה לליגת האלופות, שם סיימה במקום השלישי בבית מאתגר שכלל את צ'לסי, מילאן ואנדרלכט. אמנם ההדחה הייתה מרה, אך מתוק יצא מזה עבור חואקין שנהנה מיכולת משכנעת.
בסיום אותה תקופה התרחש השינוי הגדול הראשון בקריירת הקשר כשחואקין עזב את בטיס בקיץ של 2006 לשחק במדי ולנסיה. אצל העטלפים חואקין היה חלק מהרכב נוצץ שכלל את דויד וייה, חואן מאטה ועוד. בעונתו הראשונה אצל הכתומים ולנסיה הגיעה עד רבע גמר ליגת האלופות. כשווייה עזב לברצלונה, ולנסיה חיפשה את המספר 7 החדש שלה. חואקין נקרא לדגל ולא איכזב. הוא נתן גאווה רבה לקהל הכתום והיה נאמן כל אורך דרכו בקבוצה עד העזיבה שלו ב־2011.
כאשר עזב את ולנסיה, הגיע אתגר חדש ומרענן במדי מלאגה שבמדיה נטל חלק במטרה להוביל את המועדון להישגים מרגשים כגון רבע גמר ליגת האלופות וצמד עונות מרשימות כשהמועדון היה ב־6 הגדולות של המדינה. אחרי התקופה אצלם הוא נדד לאיטליה כאשר שיחק שנתיים במדי פיורנטינה.
אז הגיע החזרה לאהבתו הראשונה, אותה קבוצה ירוקה בה החל כל המסע הזה, בטיס. בחזרה הפעם חואקין הגיע כדי ליהנות מסיום הקריירה בבית שלו.
הוא הגיע כדי לשמח את הקהל האנדלוסי, וכך הוא עשה. הקהל בבניטו וויאמרין נתן לו כבוד של מלכים, וחואקין החזיר להם בהמשך עם אחד הרגעים הכי אייקונים שלו בקריירה, כאשר בעונה שעברה הוביל את בטיס לזכייה בגביע המלך ובעצם רשם סגירת מעגל. מה שהוביל להצלחה הגדולה שלו זו אותה זכייה ב־2005, אין יותר מתוק עבור הקשר מלזכות בתואר פעם נוספת.
עם הודעתו על הפרישה בסיום העונה ניתן להסתכל על הקריירה שלו ללא מעט כיוונים, ראשית מסתכלים על האהבה לבטיס והחיבור עם המועדון הירוק. שנית מסתכלים על מה אם הוא היה לוקח את אחת מההצעות הגדולות, אולי היה זוכה ביותר תהילה? דבר אחד שבטוח עולה בראש כמשזכירים את המילה חואקין, והוא "אגדה".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.