בשיתוף המכביה ה-21
הספורט המוטורי צובר פופולאריות רבה בשנים האחרונות ואף הצמיח מספר אלופים ישראלים שמככבים במרוצים בינלאומיים. אחד הענפים האינטנסיביים והמרתקים ביותר בעולם המוטורי, אשר צובר קהל מעריצים הולך וגדל בישראל, הוא האינדורו, ענף דו-גלגלי אקסטרימי ומהנה במיוחד.


כעת, האינדורו מגיע לפארק הלאומי ברמת גן ביום שלישי הקרוב, כחלק מאירוע המכביה, לתחרות סופר אינדורו אורבנית הראשונה בישראל. מה הופך את האינדורו לחוויה ספורטיבית ומוטורית מהנה? והיכן תוכלו לצפות באלופי העולם שיגיעו לישראל במיוחד לתחרות?

קצת על האינדורו והמסלול האורבני בפארק הלאומי, בהשתתפות אלופי עולם

אינדורו הוא ענף ספורט מוטורי דו-גלגלי, המתמקד בסיבולת הרוכב והמכונה. המרוצים נערכים על גבי אופנועי שטח בתוואי מעורב, המשלב מכשולים מלאכותיים כמו צינורות בטון ענקיים וצמיגים, לצד מכשולים טבעיים.
במרוץ בפארק הלאומי הרוכבים יעברו מסלול מעגלי באורך של 2 ק"מ בשילוב מכשולים אימתניים ונסיעה בתוואי הנחל העובר בפארק. המתחרה שיעשה את מספר ההקפות הרב ביותר בזמן המקצה, מוכרז כמנצח. ניתן לצפות גם על הרוכבים, הצוותים המקצועיים והאופנועים במהלך ההכנות והתחזוקה, מחוץ לשעות התחרות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: עומרי גוטמן)
איתמר ציפורי, מנהל riders for riders אשר אחראים על הסופר אינדורו של המכביה ושהפיקו לאחרונה שני סבבי אינדורו בינלאומיים בישראל שהיוו הצלחה גדולה, אומר כי "בתחרות צפויים להתחרות כ-150 רוכבים מקצוענים מהארץ ומהעולם, ביניהם אלופי עולם ואגדות מוטוריות כמו מריו רומן, אלפרד גומז ופול טארס. גם אלוף ישראל סוף סלע, רוכב פרו אמיתי שרוכב במרוצים בקטגוריה הכי בכירה בעולם, ישתתף במרוץ".

חוויה משפחתית של צפייה במרוץ והפנינג של הופעות, מוזיקה ואוכל בפארק הלאומי ברמת גן

לדברי ציפורי, "מדובר במרוץ אקסטרים שהוא חוויה לכל המשפחה, בחינם. בכל שעה במהלך היום, יהיה אפשר לצפות באחד מהמקצים ממספר עמדות צפייה נוחות ומוצלות לאורך המסלול, המסומנות על מפה של המתחם. את התחרויות מלווה קריין שמעביר לקהל את החוויה המוטורית באופן מלא. בין הקטגוריות של המרוץ יש גם קטגוריית ילדים, בה מתחרים ילדים החל מגיל 8 - לראות את דור העתיד של הענף בתחרות זו חוויה מיוחדת ומרגשת".
3 צפייה בגלריה
(צילום: עומרי גוטמן)
מתחם מרוץ הספור אינדורו, הפתוח לקהל הרחב ללא תשלום, יכלול הפנינג ענק עם מופעים, יריד קניות, מופעי ראווה, תצוגות אופנועים, מתחם מסיבה עם DJ, מתחם פוד טראקס ובארים.

המרוץ הנוכחי הוא יריית הפתיחה בדרך להפיכת הסופר אינדורו לענף רשמי במכביה

המרוץ הקרוב אינו נכלל בתחרות הרשמית של המכביה, אך השאיפה של המארגנים היא לצרף את הענף המרתק כבר בתחרויות הבאות, בהשתתפות רוכבים יהודיים מכל העולם. גליל יצחקי, ראש מטה המכביה, אומר כי "יש כאן אמירה גדולה והיסטורית, בה המכביה עומדת לקראת אימוץ קבוע של ענף חדש. מעבר לערך הספורטיבי, ההגעה של האלופים הבינלאומיים והחשיפה העולמית הן חלק מההצגה של ישראל לעולם בתור מדינה ספורטיבית ונורמלית, שמארחת אירועי ספורט מובילים".
3 צפייה בגלריה
(צילום: עומרי גוטמן)
לדבריו, "המכביה שמה לעצמה יעדים לקידום ענפי ספורט אטרקטיביים עם פוטנציאל עתידי, כדי לשמור על עניין ורלוונטיות. כפי שהאולימפיאדה הוסיפה ענפים כמו סקייטבורד, גם במכביה תמיד מחפשים אחרי הענף הבא אותו יהיה אפשר להכניס לתחרויות". גליל מסביר כי "כמו כל ענף חדש במכביה, מתחילים איתו כ-Exhibition ולאחר בדיקת התגובה והרצון של הגורמים השונים, הופכים אותו לענף רשמי עם מדליות, בהשתתפות ספורטאים יהודים מכל העולם".

חגיגה ספורטיבית פתוחה לקהל שנותנת לגיטימציה אדירה לספורט המוטורי בישראל

חלק מהייחודיות של המרוץ הוא העובדה כי מדובר באירוע המוטורי הראשון בישראל הפתוח לקהל הרחב ואינו דורש הרשמה מראש. "הוא ברמה של האירועים הגדולים בעולם", אומר גליל. "האירוע פונה למשפחות ולקהל הרחב, בתור חלק בלתי נפרד מהכותרת 'ישראל חוגגת ספורט' תחתיו מתקיימת המכביה ה-21". גליל אומר כי בנוסף ל-Riders for riders, "המרוץ יצא לפועל בעזרת שותפים אדירים שגרמו להכל לקרות: משרד התרבות והספורט, הרשות לנהיגה ספורטיבית, ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית, וכמובן עיריית רמת גן".
לסיכום, אומר גליל כי "אירוע המוני ולאומי שכזה נותן לגיטימציה אדירה לספורט המוטורי בישראל. באמצעות המרוץ הנוכחי וההכנסה העתידית של הענף לתחרויות הרשמיות של המכביה, הספורט המוטורי מתקדם כמה רמות קדימה".
האירוע יתקיים ביום שלישי 19 ביולי בין 9:00 בבוקר ל-19:00 בערב בפארק הלאומי ברמת גן
בשיתוף המכביה ה-21