בכדורגל, ובספורט בכלל, ציפיות יכולות להיות מין סוג של כלוב מזהב - למשל, כחלוץ אתה יודע שמטרת העל שלך היא להבקיע שער. ניב צ'ארלס (21) יודעת את העבודה שלה כשחקנית כנף היטב: להכניס כדורים לרחבה, ליצור מצבים, לעזור בהגנה, וסטטיסטיקה של בישולים ושערים היא בונוס נחמד להסתכל עליו בסופו של יום. אלא שבכדורגל החיים נוטים להפתיע אותך. לפתע, צ'ארלס מצאה את עצמה נאלצת לצאת מאזור הנוחות שלה ולעבוד תחת חוקים חדשים.
ב-3 במרץ, הקריירה של צ'ארלס השתנתה ברגע אחד. צ'לסי, קבוצתה הטרייה של האנגלייה הצעירה, נשארה כבר בדקה ה-12 ב-10 שחקניות מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות (אותה הגרלה כמו של הגברים), אחרי ההרחקה של סופי אינגל. אבל דווקא ברגעים של קושי, המנג'רית אמה הייז הצליחה לזהות הזדמנות פז. עוד כשהצעירה שיחקה בליברפול, המאמנת ראתה בצ'ארלס שחקנית שיכולה להתעלות גם בהגנה, ולכן היא הסיטה אותה לעמדת המגינה הימנית. פעולה פשוטה, ספק טעות של שופטת, שיכולה לשנות את העתיד של צ'ארלס לחלוטין.

1 צפייה בגלריה
ניב צ'ארלס צ'לסי
ניב צ'ארלס צ'לסי
ניב צ'ארלס
(גטי אימג'ס)

מגיל צעיר, צ'ארלס הייתה מאוהבת מגיל מעל לראש במשחק הפופולרי בעולם. אביה אימן אותה בגינה, אימה אסרה עליה לשחק כשוערת כך שהפכה לשחקנית שדה, ועד גילי העשרה היא שיחקה עם הבנים כשווה בין שווים. כאשר ההבדלים הפיזיים התגברו, צ'ארלס נאלצה לשנות את המשחק שלה בשביל לשרוד בתנאים החדשים של הג'ונגל - היא למדה להילחם, וההרגלים שנותרו מאז עוזרים לה בתפקיד החדש. לכל כדורגלן וכדורגלנית יש רגעים של קושי. "נערת הפלא" מזכירה לעצמה את האהבה למשחק והילדות המאושרת בדיוק בזמנים האלה בקריירה.
אם יש משהו שהשחקנית הצעירה אוהבת יותר מכדורגל זה את ליברפול. היא הייתה אוהדת מגיל צעיר וזכתה ללבוש את המדים של הקבוצה בגיל 16 בלבד, כאשר רק שנתיים לפני כן התחילה להתאמן בסגל הפיתוח. 59 הופעות במדים האדומים הקשו על ההחלטה שהייתה חייבת לעשות - להאריך חוזה ולרדת ליגה עם הקבוצה שבה נמצא הלב או להמשיך הלאה, לעזוב את הלא מוכר ולנסות לעוף.
המעבר ללונדון היה הדבר ההגיוני לעשות מבחינת הקריירה - הייז יצרה קבוצה חזקה, אך יותר מכך, עזרה לשחקניות להתפתח לגרסה הטובה ביותר שלהן, כמו במקרה של פראן קירבי. הנוכחות בבירה שונה, שחקניות-על נמצאות על כל משבצת, והמאמנת אוהבת להציב אותן בעמדות מגוונות, דבר שמעניק לצ'לסי יתרון טקטי, ניסיון ואף ביטחון לכל הצדדים המעורבים. אם נחזור לרגע לקבוצת הגברים של צ'לסי, אוהדים רבים הרימו גבה כאשר ראו את קאלום הדסון-אודוי עולה כמגן תוקף במערך של שלושה בלמים תחת תומאס טוכל, אבל זה מצליח. יכולות מגוונות אמורות לעזור לשחקן, ועל כל אחד להתאים את עצמו לתנאים החדשים. לכן שחקנים מתאמנים במספר עמדות בכדי ללמוד כמה שיותר יכולות ולתרגל אותן באופן קבוע, עד שמוצאים להם את התפקיד ה"מושלם".
יש שיאמרו שאזור נוחות הוא למעשה אזור נכות - הוא משאיר אותנו במקום בטוח, עוזר לנו להישאר שלווים, אך לא עוזר לנו לפרוח. מאז המשחק ההוא, צ'ארלס מקבלת יותר דקות באחת הקבוצות החזקות ביבשת. הגוזלית שלמדה לעוף ועזבה את הקן בו עדיין מתגעגעים אליה הגיעה למקומות חדשים. בספטמבר היא קיבלה זימון ראשון לנבחרת הבוגרת, ומועמדת לתואר השחקנית הצעירה המצטיינת של השנה. בכל משחק, צ'ארלס מוכיחה מחדש שתמיד אפשר לחזור למקום האהוב והבטוח בלב, אך לדעת לשחררו, כיוון שברגע שפורצים את הכלא הבלתי נראה ומגיעים לחירות, השמיים הם הגבול.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.