במחזור האחרון של שלב הבתים, קלאב ברוז' עשתה היסטוריה. קבוצתו של קארל הופקנס הפכה לבלגית השנייה שמעפילה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות, ובכך הצטרפה לגנט שעשתה זאת בעונת 2015/16. אחרי התיקו המאופס באצטדיון הוונדה מטרופוליטנו מול אתלטיקו מדריד, ברוז' תגיע למשחק ביום רביעי הקרוב מול פורטו, שיהיה המחזור החמישי בשלב הבתים כשהיא שומרת על שער נקי בלי לספוג, פשוט נתון מדהים עבור הבלגים.
אחד הכוכבים הבולטים במסע הנוכחי של הקבוצה מהמקום הראשון בבית ב' הוא ללא ספק החלוץ הצעיר, פראן ז'וטגלה. הספרדי בן ה-23 נולד אי שם בסנט ז'וליה דה וילטורטה, גדל בקבוצת הנוער המקומית, ועבר בין היתר גם באספניול ו־ולנסיה. אחרי קדנציות בסנט אנדרו מהליגה החמישית בספרד ובקבוצת המילואים של אספניול, הגיעה ברצלונה שהחליטה להחתים אותו על חוזה לעונה אחת.
1 צפייה בגלריה
קלאב ברוז'
קלאב ברוז'
קלאב ברוז'
(צילום: Getty Images)
על אף ששיחק בבארסה ב', ז'וטגלה שותף גם במדי הקבוצה הבוגרת, ואף כבש מול אלצ'ה בניצחון 2:3. בסיום עונת 2021/22, הבין ז'וטגלה כי ברצלונה לא מעוניינת בו יותר ואחרי שצד את עיניהם של אנשי קלאב ברוז', הוחתם לארבע עונות.
מאז הוא פשוט פורח בקבוצה הבלגית, והעונה ברוז' מתבשרת כקבוצה המובילה ביותר לזכות בתואר הפתעת העונה של ליגת האלופות, זאת מאחר שהבלגים של קארל הופקנס נמצאים במקום הראשון עם שלושה ניצחונות ותיקו אחד. כשהיא מנצחת 0:1 את לברקוזן, מביסה 0:4 את פורטו וגוברת 0:2 על אתלטיקו מדריד, ברוז' חוגגת כבר בתום המחזור הרביעי עלייה היסטורית לשמינית הגמר וכתוצאה מכך, העיניים שהיו נשואות לשחקנים כמו השוער סימון מיניולה הוותיק או החלוץ קמאל סוואה, לא פסחו גם על ז'וטגלה.
על אף שכבש רק שני שערים העונה באלופות ועוד ארבעה בליגה, הספרדי גורם לאוהדי ברוז' להתאהב. הוא מהיר, טכני, ויודע לנוע היטב ללא כדור כשבמקביל הוא מפעיל לחץ על בלמי היריבה. אחד מהשערים שכבש היה מול אתלטיקו מדריד, שער שבאופן אישי החזיר את פראן הצעיר כנראה לאותו יום שבו הכל התחיל, דצמבר 2018. ז'וטגלה אז במדי אותה סנט אנדרו מהליגה החמישית פגש את אתלטיקו ודייגו סימאונה, שדילגו לשלב הבא עם 0:4. הפעם, במפגש השני בין ז'וטגלה לקולצ'ונרוס, כשהוא לובש את מדי קלאב ברוז' במסגרת ליגת האלופות, החלוץ יצא עם ידו על העליונה.
ז'וטגלה בעצמו אמר: "זה מיוחד מאוד לכבוש מול קבוצה ספרדית". הבחירה שלו בברוז', ושל ברוז' בו היא פשוט תואמת כמו כפפה ליד. עד כה נראה שהחיבור המדהים בין השחקן והקבוצה קוצר פירות טרם החלה העונה, ולז'וטגלה כנראה הייתה סיבה טובה מאוד להגיע לבלגיה, ולסיבה יש שם - ויקטור ואסקז הספרדי. כמעט אותו סיפור, רק עשור אחורה. ואסקז, שצמח במחלקת הנוער של בארסה ממנה שוחרר ב-2011, הגיע גם כן לקלאב ברוז', זאת לאחר שלא הצליח להטביע את חותמו בקבוצה הבוגרת של הבלאוגרנה. במשך יותר מארבע עונות בבלגיה, זכה ואסקז בשתי אליפויות וזכה בתואר השחקן המצטיין ב-2015. מי יודע, אולי בקרוב סיפורו של ז'וטגלה יעורר רעש והדים כמו שעשה בן מדינתו ויקטור כמה שנים קודם? דבר אחד בטוח, הוא נמצא בוודאות בדרכו הנכונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.